Fujifilm FinePix X-E2 digitális fényképezőgép adatlap


Kategóriacserélhető objektíves váz
Váz jellege
Felbontások4896 × 3264, 4896 × 2760, 3264 × 3264, 3456 × 2304, 3456 × 1944, 2304 × 2304, 2496 × 1664, 2496 × 1408, 1664 × 1664
Képarány3:2, 16:9, 1:1
Érzékelőlapka pixelszáma16,6 Megapixel
Érzékelőlapka mérete23,6 × 15,6 mm
Érzékelőlapka típusaX-Trans CMOS II
Effektív pixelek száma16,3 Megapixel
Színszűrő
Érzékelőlapka gyártója
ÉrzékenységAuto / 200-6400 1/3 Fé lépésekben; kiterjeszthető ISO100-25600
Zoomobjektívtől függ
Digitális zoom
Automatikus élességállításigen
Kézi élességállítás módjaigen
Élességállítás módjaTTL kontraszt érzékelős
Közelpont normál élességállításnálobjektívtől függ
Közelpont makro módbanobjektívtől függ
Fehéregyensúly állításauto, 6 előre beállított, kézi,
Fényerőnincs adat
Legszűkebb blendenincs adat
B záridőigen
Leghosszabb záridő30 mp
Legrövidebb záridő1/4000 mp
Beépített vakuigen
Vaku hatótávolsága (v. kulcsszáma)7 (ISO200,m)
Külső vakucsatlakozás fajtájavan (vakupapucs, 1/180 mp szinkronidő, S módban 1/160 mp)
VakumódokAuto, derítés, lassú szinkron, ki, vörösszem-hatás csökkentő, vörösszem-hatás csökkentő lassú szinkronnal,
Expozíció korrekció± 3 blendeérték 1/3 blendénként
Fénymérés256 zonás mátrix, középpontosan súlyozott átlag, szpot,
Blende előválasztásigen, teljes manuális is
Záridő előválasztásigen, teljes manuális is
Szűrőméretobjektívtõl függ
Adapter szükséges az előtétlencséheznem
Sorozatfelvételigen (maximum 7 kép/mp)
Videó maximális felbontása1920×1080 60 kép/mp, H.264, sztereó hanggal
Automatikus sorozatokautomatikus expozíció-sorozat 3 képig, film-szimuláció sorozat, dinamikatartomány sorozat, érzékenység sorozat,
Videó maximális hossza29 perc
Egyéb videó formátumok1280×720 60 kép/mp
Távirányítóvezetékes
Állványmenetvan
Időzítő2 vagy 10 mp
Időzítő sorozatfelvételnincs
Videó kimenetkompozit (PAL/NTSC), miniHDMI
Belső memóriaN/A
Memóriabővítés jellegeSD/SDHC/SDXC
A géphez mellékelt memórianincs adat
Veszteségmentes formátumRAW (14 bit, RAF)
Tömörített formátumJPEG (Exif 2.3)
Tömörítési fokok
Keresővan (evf, 2.360.000 képpont, 100% lefedettség)
Kijelző3,0" ( 1.040.000 pixel)
Zoom visszajátszásnál
Csatlakozás a számítógéphezHi-Speed USB 2.0
Akkumulátor1 db Lítium-ion (NP-W126) (7,2V; 1260 mAh)
Töltő/Adapterigen
Tömeg360g (akkuval és kártyával)
Méretek129 × 74,9 × 38,3 mm
Megjegyzésbeépített Wi-Fi vezérlő, AF segédfény, max. 60 perces B-mód, ultrahangos szenzortisztítás, X-bajonett, fotókönyv segéd, motion panorama, film szimuláció, elektronikus szintező, hisztogram, többszörös expozíció, RAW konvertálás gépen belül, vörösszem korrekció, 350 kép egy feltöltéssel (CIPA)
Bejelentés dátuma2013. október 18.

„Észre sem veszed, hogy víz alatt vagy” – interjú Dombovári Tibor búvárfotóssal

Ha a gép beázik, beázik, a cápa pedig nem is olyan félelmetes – hazánk legelismertebb búvárfotósával, Dombovári Tiborral beszélgettünk. A miskolci fotós számtalan pályázat győztese, egyik nagy álma pedig bálnákat fényképezni.

„Finom részletek kellenek” – interjú Díner Tamás fotóművésszel

Lemezborítóival vált ismertté, ma már az épületek fotózása felé mozog Díner Tamás, akinek gyűjteményes kiállítása jelenleg Tihanyban látható. Mindenre van egy sztorija, sőt, több is - hitvallása szerint pedig lehet kifejezetten kiállításra szánt képeket készíteni.

Fotóelmélet: Elektronikus keresők (EVF)

Néhány éve teljesen elképzelhetetlen volt egy professzionális, vagy akárcsak egy haladó amatőr fényképezőgép optikai TTL kereső nélkül. Ma azonban már - köszönhetően a technológia gyors fejlődésének - nem számít szentségtörésnek, ha egy gépre elektronikus kereső kerül. Nézzük meg, miben különböznek az elektronikus keresők alapvető típusai.

Fotóelmélet: Aliasing, anti-aliasing, moire

Amikor végtelen számú képi információt kell megpróbálnunk véges számú pixelen ábrázolnunk, akkor nagyon gyakran nemvárt problémákba ütközünk. A képfeldolgozó rendszereknek nem csak a nehézségekkel, de a mintavételezésből eredő fals információkkal is meg kell küzdeniük. A megoldást a sok vita alapját képező anti-alias szűrők jelentik.

Fotóelmélet: Optika 4

A mélységélesség megértése - miközben az egyik legfontosabb eszköze bizonyos típusú felvételeknek - annak ellenére nem könnyű, hogy a fotós társalgások mindennapi témája. Pedig nem annyira bonyolult mint amilyennek látszik. Érdemes egyszer rászánni az időt, hogy végiggondoljuk az összefüggéseket, mert egy kis gyakorlással könnyedén a magunk hasznára fordíthatjuk őket. Fotóelméleti sorozatunkban a mélységélesség mellett több, a témához kapcsolódó tévhitről is lerántjuk a leplet.