Nikon Coolpix S2700 digitális fényképezőgép adatlap


Kategóriaultrakompakt
Váz jellege
Felbontások4608 × 3456, 3264 × 2448, 2272 × 1704, 1600 × 1200, 640 × 480, 4608 × 2592
Képarány4:3, 16:9
Érzékelőlapka pixelszáma16,4 Megapixel
Érzékelőlapka mérete1/2,3"
Érzékelőlapka típusaCCD
Effektív pixelek száma16,0 Megapixel
SzínszűrőG-R-G-B
Érzékelőlapka gyártója
ÉrzékenységISO Auto, 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200*
Zoom26 - 156 mm (6x)
Digitális zoom4
Automatikus élességállításigen
Kézi élességállítás módjanincs
Élességállítás módjakontraszt érzékelő TTL arcfelismeréssel
Közelpont normál élességállításnál50 cm
Közelpont makro módban5 cm
Fehéregyensúly állításauto, 5 előre beállított, kézi,
Fényerőf/3,5 - f/6,5
Legszűkebb blendeF8,0
B záridőnem
Leghosszabb záridő4 mp
Legrövidebb záridő1/2000 mp
Beépített vakuvan
Vaku hatótávolsága (v. kulcsszáma)
Külső vakucsatlakozás fajtájanincs
VakumódokAuto, derítés, ki, vörösszem-hatás csökkentő,
Expozíció korrekció± 2 blendeérték 1/3 blendénként
Fénymérésmátrix,
Blende előválasztásnincs
Záridő előválasztásnincs
Szűrőméretnem tehetõ rá szûrõ
Adapter szükséges az előtétlencséheznem
Sorozatfelvételigen
Videó maximális felbontása1280×720
Egyéb videó formátumok640×480 30 kép/mp mono hanggal
Videó maximális hossza29 perc
Automatikus sorozatok
Távirányító
Állványmenetvan
Időzítő2 és 10 mp
Időzítő sorozatfelvételnincs
Videó kimenetigen (kompozit (PAL/NTSC))
Belső memóriaN/A
Memóriabővítés jellegeSD/SDHC/SDXC
A géphez mellékelt memórianincs adat
Veszteségmentes formátumnincs
Tömörített formátum JPEG (EXIF v2.3)
Tömörítési fokokFine, Normal
Keresőnincs
Kijelző2,7" ( 230.000 pixel)
Zoom visszajátszásnál
Csatlakozás a számítógéphezHi-Speed USB 2.0
Akkumulátor1 db Lítium-ion (EN-EL19) (3,7V; 700 mAh)
Töltő/AdapterUSB töltés, adapter mellékelve
Tömeg125g (akkuval és kártyával)
Méretek94,8 × 57,8 × 20,8 mm
Megjegyzés*ISO3200 csökkentett képméretnél, Expeed C2 feldolgozórendszer, intelligens portré mód, D-lighting, elmosódás csökkentés, Eye-Fi kártyák támogatása, pislogás szűrés, AF segédfény, akku kapacitása 210 kép CIPA ajánlás szerint mérve
Bejelentés dátuma2013. január 8.

„Minden nap meg kell próbálni jobbat csinálni” - interjú Balogh László fotóriporterrel

Magyarország nem csak vízilabda nagyhatalom, a sportág fotózásában is olyannyira az élvonalban vagyunk, hogy a világ egyik legnagyobb hírügynökségét is egy magyar fotós tudósítja évek óta a vízilabda világ eseményeiről. Balogh László a Reuters budapesti fotóriportereként főleg a magyarországi eseményekről készít képeket világsajtóba, de rendszeresen utazik különféle sportágak világversenyeire is.

Fotográfiai elismerések itthon és a nagyvilágban – beszélgetés Papp Elekkel

Gyakran adunk hírt egy-egy magyar fotós hazai és nemzetközi sikereiről, és ezekben a beszámolókban rendszeresen megjelennek olyan rövidítések, mint az AFIAP vagy az MFIAP. Persze akik benne vannak a pályázati világban tisztában vannak ezek jelentésével, de sokak számára ez egy teljesen ismeretlen világ. A betekintéshez hazánk legfrissebb MFIAP díjas fotósát, Papp Eleket kérdeztük.

Fotóelmélet: Optika 5

Az optikával kapcsolatos cikkekben eddig a legegyszerűbb modellt, a bikonvex vékony lencsét használtuk. Az alapvető törvényszerűségek bemutatására ez is kiváló, de annak megértéséhez, hogy a valós objektívek miért ilyen összetettek, tovább kell lépnünk. Ennek első állomása a modell és a valóság különbségének, a leképzési hibáknak az elemzése.

Fotóelmélet: Aliasing, anti-aliasing, moire

Amikor végtelen számú képi információt kell megpróbálnunk véges számú pixelen ábrázolnunk, akkor nagyon gyakran nemvárt problémákba ütközünk. A képfeldolgozó rendszereknek nem csak a nehézségekkel, de a mintavételezésből eredő fals információkkal is meg kell küzdeniük. A megoldást a sok vita alapját képező anti-alias szűrők jelentik.

Fotóelmélet: Optika 4

A mélységélesség megértése - miközben az egyik legfontosabb eszköze bizonyos típusú felvételeknek - annak ellenére nem könnyű, hogy a fotós társalgások mindennapi témája. Pedig nem annyira bonyolult mint amilyennek látszik. Érdemes egyszer rászánni az időt, hogy végiggondoljuk az összefüggéseket, mert egy kis gyakorlással könnyedén a magunk hasznára fordíthatjuk őket. Fotóelméleti sorozatunkban a mélységélesség mellett több, a témához kapcsolódó tévhitről is lerántjuk a leplet.