Röviden: Sony DSC-HX7V teszt

0

Bevezető

A Sony Cyber-shot család majdnem legfrissebb utazózoomja a DSC-HX7 illetve DSC-HX7V. Hogy miért majdnem legfrissebb? Azért, mert már hivatalosan bejelentették a DSC-HX9V-t is, bár még a boltokban nem kapható. Ebből kifolyólag mi most a már megvásárolható DSC-HX7V-t vettük górcső alá.

A Sony Cyber-shot DSC-HX7V-t az utazózoomok közé sorolhatjuk. Bár síkbeli méretei alapján szívesen neveznénk ultrakompaktnak, ezt a gép vastagsága és tömege nem teszi lehetővé. Az utazózoomok között viszont mindenképpen elfér, hiszen 10×-es zoomátfogású teleszkópikus objektívet rejt magában. Hasonlóan a DSC-WX7-hez, a DSC-HX7V is 16 Mpixeles BSI-CMOS szenzort alkalmaz, amelyről lelkes olvasóink már biztosan kenik-vágják, hogy FullHD videófelbontást és teljes felbontásban is gyors sorozatot kínál, s persze ne feledkezzünk meg a Sweep Panorama lehetségéről sem.
Kicsit kiemelve az egyszerűbb utazózoomok közül, a Sony Cyber-shot DSC-HX7V ezeken felül kézi beállítási lehetőséget is kínál (mind a fehéregyensúly, mind a záridő tekintetében, igaz, rekesz-előválasztás nincs), valamint alkalmas a készített fotók automatikus geocímkézésére (a készítés helyének koordinátáit az EXIF adatok közé rögzíti, így pl. Panoramio-ra feltölve a fotó közvetlenül a készítés helyének megfelelő pozícióban jelenik meg.)

Közvetlen vetélytársa jópár akad, még akkor is, ha a gyors sorozatot, a 25 mm-nek megfelelő nagylátószöget és a min. 250 mm-nek megfelelő tele állást vesszük alapul. Ha kicsit engedékenyebbek vagyunk, még több lehetőség közül választhatunk.
Az Olympus SZ-10, Olympus SZ-20 és SZ-30MR kézi beállítási lehetőségek tekintetében kevesebbet tudnak, viszont nagyobb átfogásúak.
A Nikon Coolpix S9100 felbontásban elmarad a DSC-HX7V-től, sorozat sebessége azonban kissé gyorsabb, s optikája 450 mm-nek megfelelő tele állást is kínál.
Bár képességeiben érezhetően gyengébb, mégis ide kell sorolnunk a Canon PowerShot SX230 HS-t is, mivel GPS modult tartalmazó utazózoom. 12 Mpixeles felbontása mellett sorozat sebessége 3,2 kép/mp, s optikája sem akkora látószögű, mint a DSC-HX7V-é: csupán 28 mm-től indul, de 398mm-ig jut el. Viszont a teljes kézi üzemmódon kívül rekesz- és zársebesség előválasztást is kínál.
Szintén picit kilóg a sorból a Fujifilm FinePix T200 és T300, ezek a modellek 14 Mpixeles CCD-vel szereltek, optikájuk 24-360 mm-nek megfelelő, videózni HD felbontásban képesek.
Maradva viszont a Fujifilmnél, akad itt azért olyan is, ami tudásban igen közelít a DSC-HX7V-hez, ezek pedig a Fujifilm FinePix F500EXR és F550 EXR, melyek 16 Mpixeles BSI-CMOS szenzoros masinák 24-360 mm-es optikával, FullHD videóval, rekesz- és zársebesség előválasztásal, s az F550 EXR-nél 8 kép/mp-es sorozattal).
A Panasonicnál 14 Mpixeles BSI-CMOS szenzorral készül a Lumix DMC-TZ20, melybe 24-384 mm közötti gyújtótávolságú objektív, GPS vevő és érintésérzékeny kijelző került.

No és persze meg kell említenünk a házon belüli konkurenseket is, mint a 16×-os zoomos DSC-HX9V, és a CCD képérzékelős (ergo lassabb sorozatú és csak HD videózásra alkalmas) DSC-H70-et. Ha kisebb telével is megelégszünk, szóbajöhet a DSC-WX10 is, 24-168 mm-es optikájával.

Látható hát, hogy az utazózoomok piaca mennyire kezd telítetté válni, lassan olyan sok modell lesz a polcokon, hogy ember legyen majd a talpán, aki képes lesz kiválasztani az igényeihez legalkalmasabb típust. Egy biztos, aki ragaszkodik a FullHD videóhoz, a GPS vevőhöz és az átlag feletti nagylátószöghöz, de csak 80e Ft körüli összeget szánna rá, annak egyértelműen célszerű a lenti „Következő oldal »” linkre kattintani.