Bár külön műsort nem terveztek a Pentax standnál, egy workshopra szívesen várták az érdeklődő újságírókat. Mi sem hiányoztunk a csapatból. Talán meglepő, talán nem, a nagy sztár nem a ma bejelentett K-5 volt. Sokkal népszerűbb volt ennél a középformátumú 645D, amelyet még márciusban jelentett be a gyártó hivatalosan, no persze pár hónap előzetes szellőztetés után. A 645D 1,36×-es képkivágás faktorú, érzékelője 44×33 mm-es. A közel 2 millió Ft-os fényképezőgép nyilván egy teljesen más világ – legalábbis nekünk, akik az APS-C vagy Leica fullframe szenzoros gépekhez szoktunk. Manapság ugyanis már megszokott dolog az 5 kép/mp-es, vagy akár gyorsabb sorozat. Ezzel szemben középföldén az 1 kép/mp is elfogadott. Tegyük hozzá: egyrészt technológiailag is nehezebb ekkora felbontásnál gyors sorozatot kezelni (mind mechanikailag, mind digitális jelfeldolgozás tekintetében) másrészt a középformátumot használók nem is annyira igénylik a sorozatfelvétel nagy sebességét. A méretes tükör miatt nem csak a sorozatfelvétel problémásabb, maga a fotózás is más érzés. Olyan visszarúgása van a nagy tükörnek, mint egy jobbféle stukkernek. A kereső pedig brutális. Ha nem nyomjuk a képünkbe teljesen a gépvázat, nem is látjuk teljes egészében a keresőképet. A 645D a Pentax egyik esélye arra, hogy picit talpra állítsa a jelenleg meglehetősen visszafogott részesedését, hiszen a digitális középformátumú gépek között még kevés gyártó szerepelteti magát. Aki nem óhajt méregdrága hátfalakkal foglalkozni, annak most még olcsóbb megoldás egy komplett digitális váz vásárlása. De nézzük az olvasótáborunk számára is érdekesebb K-5-öt. Elsőként kint a vitrinben találkoztunk egy döglött példánnyal. Minden bizonnyal összetűzésbe került szegény egy mérges szamurájjal, aki kardjával egy csapásra kettészelte. A sajtótájékoztatón aztán idegenvezetést is kaptunk egy működő példányhoz, de persze sok újat a reggeli bejelentés után nem tudott mondani az egyébként készséges hölgy. A LiveView használata során észrevettünk egy érdekes funkciót: kontraszt érzékelésen alapuló élességállítás során a fókuszálandó terület a kijelzőn kinagyításra kerül, így szemmel is jól látjuk az élesség helyes beállítását. Maga a gép egyébként teljesen ugyanolyan vázba került, mint a K-7, így aki erről szeretne frissíteni, semmi új kezelőszervet nem kell megtanuljon. Ami érdekes lesz, az majd a képminőség, hiszen vadonatúj szenzor került a K-5-be, amely elméletileg akár meg is egyezhet a Nikon D7000-ben találhatóval. Az mindenesetre biztos, hogy a Pentax rajongók elégedettek lehetnek az új fényképezőgéppel. S végül betekintést kaphattunk a cserélhető, sőt, nyomtatható előlapos Pentax Optio RS1000-rel kapcsolatban. Pontosabban inkább csak az előlap készítésről. Úgy látszik itt ennek nagyobb szerepe van már, mint magának a fényképezőgépnek. A géphez olyan szoftvert is kapunk, melynek segítségével előre létrehozott mintákat, vagy akár saját képet is kinyomtathatunk egy speciális, előre préselt, matrica szerűen lehúzható papírréteget tartalmazó 10×15 cm-es alapanyagra. A program persze bármilyen nyomtatóval használható, de a jó képminőségért érdemes tintasugaras printert használni. A speciális papír a Pentax szerint bármely tintasugarassal használható. Levezetésképpen felfrissíthettük magunkat a sokféle koktél segítségével. Nem mondhatnám, hogy a bőség zavara miatt volt nehéz a választás, de ezzel nem is azt óhajtom kifejezni, hogy kevés lett volna a lehetőség. Számomra egyetlen apró betűs, ám annál zavaróbb tényező okozott gondot, melyet a koktéllap jobb felső sarkában fedeztem fel. Ezek szerint az összes koktél: Non Alcoholic!!! 😉 Viccet félre téve, igen finom koktélok voltak. A Photokina 2010 tudósítás nem jöhetett volna létre az Artwork Photo, a Fujifilm Magyarország és a McGoat webáruház támogatása nélkül.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Mindent a Lightroom CC átmenetes szűrőiről
Ha szeretnéd tudni a Lightroom átmenetes szűrőjében rejlő lehetőségeket, feltétlenül nézd meg ezt a videót!
Alapfokon: Érzékelők IV.
Elsősorban a gyártók választják meg, hogy milyen típusú érzékelőt használnak. De vajon milyen előnyei és hátrányai vannak az egyes típusoknak?
Elképesztő fotózás egy 3 éves kislánnyal
Nellee Rossi apukája úgy döntött, hogy amazon leányt varázsol lányából, amelyet egy fotósorozattal kívánt elérni. A munkájában is fotósként dolgozó Josh Rossi 1500 dollárt...
Portréfotózás szórt fényben: természetes fények, vagy vaku?
Az Adorama TV-n nemrégiben megjelent videóban Gavin Hoey mutatja meg a nézőknek, miért jó a szórt fény (felhős idő), illetve miért nem, valamint azt,...
Nikon előadások a CES 2019-en
A Nikon a CES 2019 szakmai kiállításon tartott 41 előadásáról készült videót töltött fel YouTube csatornájára.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben