Címlap 2019

Archívum

Tükörreflexes (DSLR) fényképezőgépet karácsonyra!

DSLR gyártó már nincs sok, de a típusokból akad bőven.

Tamron 17-28mm f/2,8 Di III RXD – teszt

A Tamron az utóbbi két évben belehúzott a tükör nélküli fényképezőgépek készülő objektívek fejlesztésébe. Legalábbis a Sony E bajonettes full-frame szenzoros gépekhez mindenképpen. Persze jó lenne látni mikro NégyHarmados és egyéb MILC-eket a támogatott...

Tükör nélküli (MILC) fényképezőgépet karácsonyra!

Közeleg a karácsony és biztos vagyok benne, hogy sokan vannak olyanok, akik valamely családtagjuknak új fényképezőgépet szeretnének venni. Bár az egyre fejlődő okostelefonok szinte teljesen kiszorították az egyszerűbb, olcsó kompakt fényképezőgépeket, akad azért három kategória,...

Synology NAS: az új mindenes

A Synology NAS sokkal több, mint egyszerű hálózati merevlemez.

Ajándék objektív és más év végi akciók a Panasonicnál

Szeretsz portrézni, vagy csak szimplán szereted a kis mélységélességet? Szeretnél Te is ilyen képeket készíteni? Akkor most jól figyelj, mert van egy vissza nem térő remek ajánlata a Panasonicnak! A teljes felbontású képek ITT érhetők...

Sigma 45mm f/2,8 DG DN Contemporary – teszt

A full-frame szenzoros tükör nélküli fényképezőgépekhez készült Sigma DG DN objektíveket bemutató sorozatunk soron következő cikkében a haladó (kortárs) széria egyik vélhetően kedvelt darabját vesszük a górcső alá, a standard látószöget kínáló Sigma 45mm...

Tamron 28-75mm f/2,8 Di III RXD – teszt

A tükör nélküli fényképezőgépek feltörekvő piaca ellenére a Tamron jó ideig szinte kizárólag csak tükörreflexes fényképezőgépekhez fejlesztett objektívet, annak ellenére, hogy a mikro NégyHarmados rendszer már több, mint 10 éve él (és annak ellenére...

Kipróbáltuk: Olympus OM-D E-M5 Mark III – teszt

Amikor az Olympus 2012-ben bemutatta az OM-D széria akkori legkomolyabb tagját, az E-M5-öt, azt gondoltuk, hogy ez lesz a legprofibb mikro NégyHarmados rendszerű gépe a japán gyártónak. Egy évre rá persze kiderült, hogy az...

Sigma 35mm f/1,2 DG DN Art – teszt

A Sigma idén nyáron mutatta be első full-frame szenzoros MILC-ekhez készült DG DN objektívjeit, amelyek között a már korábbról jól ismert 14-24mm f/2,8 DG DN Art mellett két vadonat új modell is megjelent, a...

Testközelből: Nikon Z 50

A Nikon ma jelentette be a 2018-ban útjára indított, Z névvel fémjelzett, elsőként full-frame szenzoros tükör nélküli fényképezőgépeket kínáló rendszerének első APS-C méretű – azaz DX formátumú – szenzorral szerelt fényképezőgépét, a Nikon Z...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Tényleg felesleges a vízjelezés?

Talán igen, talán nem, de én sosem hagyom nyitva a bejárati ajtót, nappal is zárom, s a képeim is inkább vízjelezem. Már csak hogy...

Adobe Lightroom 6 (CC) billentyűkombináció puska

Nyomtasd ki és rakd fel a faladra (a teljes felbontású változat a bejegyzésen belül található)! Sajnos csak angol nyelven érhető el, de ha valakinek...

Gyakorlat: Képérzékelők tisztítása

Aki cserélhető objektíves digitális fényképezőgépet használ, többnyire szembe találja magát a képérzékelőre tapadó por problémájával. Bár néhány gyártó már próbálkozik automatizálni a szenzorok tisztítását, a probléma még nagyon sok ember számára fennáll. Adott tehát a kérdés: hogyan érdemes szenzort tisztítani?

Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?

A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...

Stúdióvakuk, fényformálók I.

Két részes sorozatunkban azok számára szeretnénk egy kis betekintést nyújtani a világítástechnika sűrű erdejébe, akik többet szeretnének foglalkozni a megvilágítással és nem érzik elegendőnek a hagyományos külső vakuk által elért eredményt. Első részünkben néhány termékkel ismerkedünk meg.