Címlap 2019

Archívum

Vezeték nélküli mikrofonok a Boya kínálatában

A fényképezőgépek videó képességeinek javulásával egyidőben lett egyre népszerűbb tevékenység a youtube-erkedés, illetve a MILC vagy DSLR fényképezőgépekkel való videózás. Biztos sokan vannak, akik azonnal tudják, hogy mit akarnak, és egyből úgy állítják össze...

Sigma 28mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A Sigma már tavaly is rendelkezett 24mm f/1,4 DG HSM Art objektívvel, amelyet mi is elégedettséggel teszteltünk. Azonban 28 mm-es fixe sokáig nem volt a japán gyártónak az Art szériában, sőt, a korábbi EX...

Kipróbáltuk: Olympus OM-D E-M1X – teszt

A cserélhető objektíves tükör nélküli fényképezőgépek egyik úttörője az az Olympus, akik 10 évvel ezelőtt a Panasonic-kal karöltve alapították meg a mikro NégyHarmados rendszert. Érdekes módon eleinte az Olympus inkább a kis méretű, zsebgépekhez...

Tamron 17-35mm f/2,8-4 Di OSD – teszt

A Tamron szinte az elsők között hozta ki teljes kisfilmes képkocka kirajzolására tervezett nagylátószögű, nagy fényerejű zoomját, a 17-35mm f/2,8-4 Di LD Apsh modellt a 2000-es évek elején. Azóta persze sokat változtak a digitális...

Meike 85mm f/1,8 – teszt

A digitális tükörreflexes fényképezőgépekhez külső gyártóként jó ideig csak a Sigma, Tamron, illetve Tokina készített olyan objektíveket, amelyek automatikus élességállítást is kínáltak. A „triumvirátus” hegemóniáját elsőként a Yongnuo törte meg, azóta azonban már más...

Sigma 50mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A Sigma még 2014-ben hozta ki az 50mm f/1,4 EX DG utódjaként az Art szériás 50mm f/1,4 DG HSM modellt, amely elődjéhez képest sokkal több különleges lencsetagot kapott. Nyilvánvaló, hogy nem új objektívről van...

Sigma 40mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

Tavaly a Photokinára több egyéb újdonság mellett egy kicsit  szokatlan gyújtótávolságúnak számító 40mm f/1,4 DG HSM Art objektívvel is készült a japán Sigma, ami a még szeptember elején megjelent 40mm T1.5 filmezős-videós objektív fotósoknak...

Sigma 14-24mm f/2,8 DG HSM Art – teszt

Az egyik legjobban sikerült Sigma nagylátószögű zoom, a 12-24mm f/4 DG HSM Art, a nyár elején már járt nálunk, és igen pozitív benyomásokat szereztünk róla. Relatív magas ára miatt vélhetően csak a profik, vagy...

Jupio PowerFlash 600: az amatőrök kedvence?

A Jupiotól már bemutattuk első vakuját, a manuális teljesítmény vezérlésű PowerFlash 400-at, most a nagyobb testvér, a PowerFlash 600 kerül sorra. A PowerFlash 400-zal szemben a 600-as modell igazi nagyágyú, hiszen szinte mindent tud, amit...

Nikkor Z 24-70mm f/4 S – teszt

A Nikon az első full-frame szenzoros, tükör nélküli fényképezőgépeinek bejelentésekor rántotta le a leplet az új, Z bajonettes objektívjeiről, amelyek között két fix gyújtótávolságú és egy zoomobjektív szerepelt. Bár a Nikon Z 6 és...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Alapfokon: Objektívek – Felbontás, élesség

A digitális fényképezőgépek kisméretű, ám nagy felbontású érzékelőlapja miatt az objektívekre nagy feladat hárul: kis területre kell nagyon részletgazdagság képet vetíteni.

Alapfokon: Objektívek – Fényerő

Az objektív peremén a gyújtótávolság adaton kívül még egy sor más felirat is található. Ezek egyike a kezdő fényerőt adja meg. A nagyítás mellett az objektívnek talán ez a második legfontosabb paramétere.

Nem csak a méret a lényeg: Világítás és fényformáló 1×1.

Mark Wallace az Adorama TV-ben megmutatja nekünk, miért fontos a méreten kívül más is! Amint azt a tapasztaltabb fotósok már bizonyára...

Így fotózz Tejutat repülőgép ablakából

Ian Norman részletesen bemutatja, hogyan lehet egy repülőgépből Tejutas asztrotájképet készíteni. Természetesen a legfontosabb, hogy jó oldalra foglalj helyet! Ha nem dél...