Címlap 2018

Archívum

Ebbe nézz bele, ne a vakuba! GGS nagyítós LCD előtét

Kevés olyan cikkünk van, aminél komoly gondban vagyok a címmel. De ez most olyan. Ugyanis a GGS mágnesesen felhelyezhető, összecsukható LCD árnyékolójának, amely videózáshoz és LiveView módú fotózáshoz beépített „okulárt2 is tartalmaz, nincs igazából...

Canon RF 35mm f/1,8 Macro IS STM – teszt

A Canon 2018 szeptemberében mutatta be tükör nélküli, full-frame szenzoros, cserélhető objektíves rendszerét, amelyhez első körben az RF 24-105mm f/4 L IS USM és a nagy fényerejű RF 28-70mm f/2 L USM alapzoomokon kívül...

Jupio PowerFlash 400: rádiós manuális vaku

Húsz éve a vakugyártás még alig néhány cég privilégiuma volt, de amióta a kínai ipar is ráállt a témára, szép kis verseny alakult ki a piacon. Ennek a legnagyobb kedvezményezettjei a fotósok, hiszen míg...

Kipróbáltuk: Fujifilm X-T3 – teszt

A Fujifilm MILC szegmensében kiemelt fontosságú az X-T széria, hiszen első felső kategóriás APS-C MILC, az X-Pro 1 után az X-T1 volt a következő gép, amely tudásával a belépőszint, illetve alsó-középkategória fölé emelkedett. A...

Tamron 90mm f/2,8 Di Macro 1:1 VC USD G2 – teszt

A Tamron már 1979 óta gyárt 90 mm-es gyújtótávolsággal makró objektíveket, ezek közül egyik legsikeresebb darabja a 2012-ben megjelent, full-frame szenzoros DSLR-ekkel is használható, áttervezett optikai rendszert és optikai stabilizátort is használó változata, amely...

Sigma 70mm f/2,8 DG Macro Art – teszt

A Sigma régóta igyekszik kiszolgálni a makrófotósokat, bár érdekes, hogy kifejezetten APS-C szenzorhoz nem készítettek makróobjektívet. Full-frame szenzorhoz 70 mm-es, 105 mm-es és 180 mm-es makróobjektívet is kínálnak, előbbi stabilizátor nélküli, viszont a 105 mm és 180...

Kipróbáltuk: Canon EOS R – teszt

Érdekes volt látni, de egyben érthető is, ahogy a két DSLR nagyhatalom, a Canon és a Nikon miként csúsztatta, halogatta a full-frame szenzoros tükör nélküli gépeik megjelenését, aztán egyszer csak varázsütésre, szinte egyszerre hozták...

Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200mm f/2,8-4 – teszt

A Panasonic még a 2016-os Photokinán indította Leica DG Elmarit f/2,8-4 sorozatát (legalábbis akkor tettek róla említést elsőként, az első objektív a rá következő évben jelent meg), amely idén év elejéig a 12-60 mm-es,...

Tamron 18-400mm f/3,5-6,3 Di II VC HLD – teszt

Amikor egy hobbi vagy amatőr fotós az ultrazoom kompakt gépéről a jobb minőség reményében DSLR fényképezőgépre vált, mindig rossz érzés lehet számára, amikor a kitobjektív szűk zoomátfogásával kell szembesüljön. Nyilvánvaló, hogy a kompaktoknál ma...

Kipróbáltuk: Canon EOS 4000D – teszt

A Canon pár évvel ezelőtt kettéválasztotta az alsó-középkategóriás modelljeit, amikor egyidőben megjelentette az EOS 750D és EOS 760D gépeket. Idén év elején hasonlót tett a belépőszintű DSLR-ek szériájával, hiszen az EOS 1300D utódjának választott...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Fekete hattyú az utcán – avagy mi a titka a “street photography”-nek

Eric Kim blogjában elemezte, mennyire nehéz, vagy könnyű a városi, vagy utcai fotózás (esetleg szóba jöhet még a szociofotózás említése is, bár az eredeti...

Konyhanyelven a halszemobjektívekről

Csodás égfotók, dinamikus extrém sport képek, különös, torz hatás. A halszem objektív különleges helyet foglal el a fotósok kelléktárában. Milyen fajtái léteznek? Egy kis...

Tilt-shift 1×1 videók

Bizonyára sokan hallottatok már a tilt-shift objektívekről, amelyek talán leglátványosabb felhasználási területe a miniatűr hatás elérése, amely a fókuszsík megdöntésével érhető el (sokan hibásan...

Egy újabb módszer a kis képzaj eléréséhez

A digitális fotózásban a képzajjal kell a legtöbbet küzdeni. Bár ma már kaphatók nagyon alacsony képzajú, magas érzékenységnél is jól használható gépek, a fotósokban...

Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?

A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...