Felépítés
A Tokina AT-X 12-24mm/F4 PRO DX objektíve APS-C méretű képérzékelővel ellátott digitális tükörreflexes gépekhez készült. Vetélytársának több objektív is tekinthető, melyek főként árukban és képminőségükben térnek el. A Tokina ezen objektívje nem tartozik a túlzottan drága nagylátószögűek közé, így főleg azok számára lesz kívánatos darab, akik nem szeretnének több százezer Ft-ot elkölteni e célra.
|
|
Tokina AT-X 12-24mm/F4 PRO DX | |
---|---|
Gyújtótávolság | 12-24 mm (19-38mm ekv.) |
Látószög (diagonális) | 99o-61o |
Legszűkebb blende | F22 |
Felépítés | 13 lencsetag 11 csoportban |
Fókusz rendszer | belső élességállítású |
Rekesz | 9 lamellából |
Közelpont | 30 cm |
Legnagyobb nagyítás | 1:8 (0,12x) |
Szűrőmenet | 77 mm |
Méretek (átmőrő x hossz) | 84×89,5mm |
Tömeg | 570 gramm |
Gyári tartozék | objektívsapka BH777 napellenző |
Opcionális tartozékok | tok |
|
Az élességállítás viszonylag csendes, a teljes tartományt oda-vissza 1,8 mp alatt járja be (hangfelvétel itt). Az automatikus élességállítással viszont nem nagyon vagyunk megelégedve. A két végállásban többször bizonytalankodott, s előfordult hogy teljesen rossz fókuszponton maradt. A Tokina objektíveknél megszokott módon az AF/MF átállást az élességállító gyűrű magunk felé húzásával érhetjük el. Ennek a megoldásnak az előnye hogy nem kell keresgélnünk a kapcsolót, hátránya hogy egyszerűen nem használhatjuk a beállítottért élesség rögzítésére, mivel a gyűrű hátrahúzásakor az elállítódik. Szerencsére az optikán távolságskála is van, így ennek állását megfigyelve visszaállíthatjuk az eredeti élességi pontot. A zoomgyűrű kicsit keskenyebb, mint az élességet állító, ráadásul elég nehezen jár. Ugyan kényelmetlennek még nem lehet nevezni, de ha lazábban el lehetne forgatni az jobb volna.
Az optikát Canon EOS-300D-vel próbáltuk ki.
|
|