Canon PowerShot SX150 IS digitális fényképezőgép adatlap


Kategóriakompakt
Váz jellege
Felbontások4320 × 3240, 3072 × 2304, 3744 × 2104
Képarány4:3, 16:9
Érzékelőlapka pixelszáma14,5 Megapixel
Érzékelőlapka mérete1/2,3"
Érzékelőlapka típusaCCD
Effektív pixelek száma14,1 Megapixel
SzínszűrőG-R-G-B
Érzékelőlapka gyártója
Érzékenységauto / hi-auto / 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200*
Zoom28 - 336 mm (12x)
Digitális zoomvan (4x), Digitális telekonverter
Automatikus élességállításigen
Kézi élességállítás módjavan
Élességállítás módjakontraszt érzékelő TTL középső fókuszponttal, arcfelismerés
Közelpont normál élességállításnál50 cm
Közelpont makro módban1 cm
Fehéregyensúly állítás5 előre beállított, automatikus, kézi,
Fényerőf/3,4 - f/5,6
Legszűkebb blendenincs adat
B záridőnem
Leghosszabb záridő15 mp
Legrövidebb záridő1/2500 mp
Beépített vakuigen
Vaku hatótávolsága (v. kulcsszáma)0,5-3,0m (nagyl.), 1-2m (Auto ISO)
Külső vakucsatlakozás fajtájanincs
VakumódokAuto, derítés, vörösszem csökkentő, ki, hosszú szinkron,
Expozíció korrekció± 2 blendeérték 1/3 blendénként
Fénymérésszpot, kiértékelő, középpontosan súlyozott átlag,
Blende előválasztásvan, teljes manuális is
Záridő előválasztásvan, teljes manuális is
Szűrőméret mm
Adapter szükséges az előtétlencséhezigen
Sorozatfelvételigen (0,9 kép/mp, vagy 0,6 kép/mp folymatos AF-szal)
Videó maximális felbontása1280×720 kép/mp, H.264 (MOV)
Automatikus sorozatok
Videó maximális hossza4 GB (HD: 29 perc, SD 60 perc)
Egyéb videó formátumok640×480 30 kép/mp
Távirányító
Állványmenetvan
Időzítő2, 10 mp és egyedi beállítás
Időzítő sorozatfelvételnincs
Videó kimenetvan (PAL/NTSC)
Belső memórianincs MB
Memóriabővítés jellegeSD/SDHC/SDXC, MMC/HCMMCPlus
A géphez mellékelt memórianincs adat
Veszteségmentes formátum
Tömörített formátumJPEG (Exif 2.3)
Tömörítési fokokFine, Normal
Keresőnincs
Kijelző3,0" ( 230.000 pixel)
Zoom visszajátszásnálmax. 10x
Csatlakozás a számítógéphezHi-speed USB 2.0
Akkumulátor2 db elem/akkumulátor (AA)
Töltő/Adapternem
Tömeg306g (akkuval és kártyával)
Méretek113,3 × 73,2 × 45,8 mm
MegjegyzésOptikai stabilizátor (4 Fé), arcfelismerő AF, automata témamód választás, magyar menü
Bejelentés dátuma2011. augusztus 23.

„Finom részletek kellenek” – interjú Díner Tamás fotóművésszel

Lemezborítóival vált ismertté, ma már az épületek fotózása felé mozog Díner Tamás, akinek gyűjteményes kiállítása jelenleg Tihanyban látható. Mindenre van egy sztorija, sőt, több is - hitvallása szerint pedig lehet kifejezetten kiállításra szánt képeket készíteni.

„Tudni kell felrúgni a szabályokat” – interjú Eifert János fotóművésszel

Szerte a világon elismerik munkásságát, Eifert Jánost ugyanakkor nem lehet bekategorizálni – képeivel kapcsolatban leginkább a tánc-akt-természet hármast szokták emlegetni. Jelenleg tanárként, előadóként, szakíróként és szakértőként is tevékenykedik, megszámlálhatatlan különálló és csoportos kiállításon, díjon, nagydíjon, különdíjon van túl, és határozottan vallja: a jó fotós együtt él témáival.

Fotóelmélet: Expozíció

A köznyelvben gyakran használunk a fénnyel kapcsolatos kifejezéseket vegyes értelemben, mint pl. „világos felület” vagy „erős fény”. A fénytanban ezekhez a sokszor hasonló kifejezésekhez egy-egy szigorúan meghatározott értelmezés társul. Ahhoz, hogy a fényképészeti expozíciót megérthessük, tisztázni kell a fénytani alapokat és az emberi szem néhány tulajdonságát.

Fotóelmélet: Aliasing, anti-aliasing, moire

Amikor végtelen számú képi információt kell megpróbálnunk véges számú pixelen ábrázolnunk, akkor nagyon gyakran nemvárt problémákba ütközünk. A képfeldolgozó rendszereknek nem csak a nehézségekkel, de a mintavételezésből eredő fals információkkal is meg kell küzdeniük. A megoldást a sok vita alapját képező anti-alias szűrők jelentik.

Fotóelmélet: Optika 4

A mélységélesség megértése - miközben az egyik legfontosabb eszköze bizonyos típusú felvételeknek - annak ellenére nem könnyű, hogy a fotós társalgások mindennapi témája. Pedig nem annyira bonyolult mint amilyennek látszik. Érdemes egyszer rászánni az időt, hogy végiggondoljuk az összefüggéseket, mert egy kis gyakorlással könnyedén a magunk hasznára fordíthatjuk őket. Fotóelméleti sorozatunkban a mélységélesség mellett több, a témához kapcsolódó tévhitről is lerántjuk a leplet.