A komponálás, vágás fontossága

2009. 04. 02. 07:03 | Domshow

Egy fantasztikus bejegyzést találtam, ahol rengeteg képpel illusztrálva látható, hogy mennyit számít, hogy hogyan komponáljuk képünket, esetleg utólag vágással mennyit lehet változtatni a kép mondanivalóján, hangulatán. Pedig csak egy egyszerű portréról van szó…

croporig

crop1

crop2

Bővebben

61 hozzászólás a(z) “A komponálás, vágás fontossága” című bejegyzéshez

  1. Kisspista55 írta:

    Háát!
    Nagyon jó cikk, lehet, de azért nagyjából le lehetne fordítani, hogy az ilyen buták is, mint én, értsenek belőle!
    A cikkért akkor járna a plusz pont, ha legalább kivonatosan leírja. Nem csak azért mert nem értek angolul, hanem valami munka is legyen benne és már itt is érthető legyen, hogy miről is szól! Mert ezt bárki megteheti, hogy kiollóz egy cikket és ide tolja a linket,

  2. Szabó Dénes írta:

    (Igazad van, sokkal egyszerűbb mindig másnak könyörögni, hogy fordítsa le, mint megtanulni angolul, legalább minimál szinten.)

  3. sarruken írta:

    Ne haragudj, de azt is bárki megteheti, hogy angolból lefordít egy cikket, az angoltudás manapság már nem nevezhető különleges képességnek.

    Ebből a kettőből egyébként már valami keveset ki tudsz hámozni:
    http://translate.google.com
    http://www.webforditas.hu

    Bár inkább röhögtetésre jók:)

  4. ctf írta:

    A képek önmagukért beszélnek, nem nagyon kell fordítani.
    Másrészt félrevezető a cikk, de nagyon. A képfájlok vágásakor ugyanis csökken a felbontás. Minél kisebb rész marad meg az eredetiből, annál rosszabb lesz a minősége. A cikkben látható “közeli” profilkép is a szétesés határán van. Amíg csak a monitoron nézzük a képet még elmegy, de ha nyomtatni kell vagy pályázatra küldeni ahol nagy felbontású fájlt várnak, máris jönnek a problémák. Vagyis ne feledkezzünk meg arról hogy vágással nem új képet kapunk, hanem csak kinagyított részletet aminek minősége mindig elmarad az eredetitől.
    Ez egy full-frame vagy szkennelt TIFF esetében kevésbé baj, mert ott van a képben annyi részlet hogy elviseljen egy erős vágást (ott is veszítünk a felbontásból de általában csak annyit mennyi még belefér), a kisebb érzékelővel készített képeknél viszont elég kellemetlen meglepetések érhetik az embert.
    Szóval csak óvatosan az “én innen meg onnan vágnék” jellegű jótanácsokkal.

  5. KissPista írta:

    Szerintem ilyen cikket bárhol lehet találni!
    Amennyi tudás kell a megértéséhez, annyit én is tudok, nehogy még elbízd magad!
    Ilyen módon bárki tudna ide cikkeket belinkelni és kreditekért nyújtani a markát!

  6. Réka írta:

    hát azzal igazán nem vádolhatja senki szegény Domshow-t, hogy kreditekért csinálná… nem túl aktív feltöltő a fotozzon.
    én is írtam anno a vágásról, igazából a kommentek az érdekesek, hogy mennyire másként látja mindenki:
    http://rekafoto.blog.hu/2008/06/11/az_vagasrul

  7. ctf írta:

    Istenem, mennyire utálom ha valaki azért ír megjegyzést hogy a saját blogocskáját nyomassa. Főleg ha hülyeséget ír benne.

  8. Réka írta:

    pont a hozzád hasonló bunkó hozzászólók miatt tiltottam le a blogomat a pixinfo blogról, szóval nyomatásról szó sincs. Belinkeltem egy hasonló postot, remélve, hogy valaki hasznosnak találja. Engem nem bánt, hogy te nem vagy közöttük. Sajnálom, hogy a létem és a blogom bánt téged, de már kifejtettem, hogy ez a privát nyomorod, talán illene privát kezelni, nem a nyilvánosság előtt hányni rám folyamatosan.

  9. ctf írta:

    Inkább lefordítom emberi nyelvre az 5. bejegyzést: “én, ÉN, ÉÉÉNN is írtam erről, inkább azt olvassátok!”

  10. Réka írta:

    kis szövegértési help ha egyedül már nem megy:
    ‘igazából a kommentek az érdekesek, hogy mennyire másként látja mindenki’
    nincsmit :)

  11. ctf írta:

    Másként látja mind az összes zseniális kommentelőd? Nem mondod! :DDD
    Amúgy figyelj, kicsilány: neked jogod van a technikailag felszínes és képileg unalmas egónövelő blogodat ott nyomni ahol csak bírod. Másnak meg ahhoz van joga hogy ettől herótja legyen. Ennyi.

  12. Birdie írta:

    Réka: egy dolgot nagyon jól meg lehet tanulni itt és a fotozzon:
    ha nem akarod hogy beléd kössenek, ne csinálj semmit :)

    ha viszont csinálod és megosztod, akkor vállald azt, hogy nem mindenkinek lesz megfelelő vagy éppen nem mindenkinek tetszik.
    szerencsére szabad világban élünk (máraki) így nem kötelező olvasni senkinek semmit, ha nem tetszik, majd nem olvassa.
    egyébként pedig majd ha a fikázók felmutatnak valami hasonlót és nem csak szájalnak, akkor érdemes lesz rájuk is odafigyelni, de addig csak “köszi a véleményed” (magadban meg azt gondolsz amit akarsz :)) ).

  13. ctf írta:

    Birdie: még egy “hogyan péesezzük szét a fotóinkat ha nem elég jók és hogyan osszuk az észt azoknak akik nálunk is kevesebbet tudnak” fotósblogot? Minek? Az ilyesmihez annyi arrogancia kell amennyi már nekem is sok :D

  14. Virgonc írta:

    ctf: szerintem most te vagy érthetetlenül arrogáns :(

  15. richi írta:

    Ájjájj…
    Ez így szerintem (és gondolom mások szerint is) nem nagyon mehet tovább… Legalábbis akkor, ha azt szeretnénk, hogy valami értelme is legyen ennek az egésznek…

    Mindenkinek kicsit belátással (tekintettel) kéne lennie a másikra… és nem egymást fikázni. meglehet mondani a véleményünket, de akkor szerintem az a minimum, hogy azt is hozzátesszük, hogy miért gondoljuk azt…

    Én megértem Rékát is, és ctf-et is. Egymást kéne megérteni, ettől (is) közösség a közösség…

    Réka úgy tűnik itt nem szeretnek annyira, ezért talán mindenki érdeme lenne, ha ide nem kommentelnél (az igazi neveden)

    Ezt ne vedd sértésnek, vagy bántásnak, de talán így jobb lesz mindenkinek…

    Üdv
    richi

  16. Virgonc írta:

    érdekes egy hozzállás… ugy teremtesz békét hogy az egyik féllel közlöd hogy huzzon el innen? miért nem a másik fél? és ki dönti el? és milyen alapon??? tényleg ennyire nehéz békében egymás mellett meglenni? Szimplán nem beszolni a másiknak? miért kell állandoan egymást piszkálni? és mi alapján dönt bárki is arrol hogy ki irhat ide és ki nem???

  17. ctf írta:

    Virgonc, még egyszer és csak a te kedvedért és lassan gépelve hogy megértsétek: a spanod szuverén joga hogy masszívan nyomja a blogját, másé meg az hogy ezért beszóljon neki. Ha ezt ennyire nehéz elviselni, menjetek csókolózni Réka legújabb megmondása alá. Ott az ilyesmi amúgy is követelmény, mert aki nem nyal neki az csakis irígy tehetségtelen hülye lehet. Üdvözlettel, egy irígy pöcs :DDD

  18. Cpt írta:

    Én nem vagyok senki spanja, sőt, de rühellem, ha egy férfi ilyen mód arogánsan, lekezelően és flegmán – kezel egy nőt.
    Valakinek nem volt gyerekszobája úgy látom.
    Primitívnek és ostobának tartok mindenkit, aki egy minimális emberi stílust és alapjellemet nem tud megvalósítani másokkkal (és nem csak de főleg nőkkel) szemben. A stílus maga az ember.

    Bár lehet bennem a hiba és a konzervatív nevelésben? Uff.

  19. Birdie írta:

    azigen :D

  20. okey írta:

    Esetleg előre mennyit lehet változtatni a kép mondanivalóján úgy, hogy előtte komponáljuk meg a fotót.

  21. Virgonc írta:

    ctf: :O Én azt hittem béka hogy mi vagyunk spanok.. nem teljesen értem ezt a felém irányuló arroganciát és támadó hangnemet :( Szerintem vannak itt elegen a régi időkből akik tudják azt hogy Réka és én milyen ocsmányul tudtunk egymásnak esni…
    Nekem szimplán elegem van abbol hogy egy szaros blogbejegyzést sem lehet elolvasni már itt anélkül hogy valaki ne rinyálna fikázna vagy basztatna.
    Én maximálisan meg voltam arrol gyözödve hogy te egy intelligens értelmes srác vagy, igy is közelitettem feléd.. nem értem mi a fene ütött beléd. Betudom annak hogy sokat ittál.. vagy nem is tudom mit gondoljak erről a szösszenetedről.

  22. Zsichla Máté írta:

    Én csak azt nem értem Virgonc, és Cpt miért írtok?
    Miért nem egymás közt rendezik? ha beszálltok a buliba többlesz?
    Mejegyzem Réka mostanában te is érzékenyen kezeled fotozzt… de pl a lejárt löttyös barmok legalább tesznek valamit és nem digi gépekkel tucatolnak mint lassan az oldal 3/4e (Nem RÁD, s senkire sem célzok) De az ott egy fájó pont… ezzel jópár embernek szóltál be.

    Maradok mindenkifelé tisztelettel a srác a sarokból…

  23. ctf írta:

    Kedves Cpt! Lovagiasnak szánt, ám valójában mérhetetlenül szexista hozzáállásodban megfeledkezel arról, hogy a nők emberi lények. És mint olyanok, lehetnek irritálóak és tenyérbemászóak is. Ha pedig irritálóak és tenyérbemászóak, ennek megfelelő reakcióra számíthatnak. Persze lehet hogy szerinted mindent el kell nézni nekik, mert nőként nem rendelkeznek azzal a képességgel hogy felmérjék viselkedésük következményeit. Ezt akartad mondani? :D
    Egyébként ha már a stílusnál tartunk, és ha már beszóltál, nekem meg a te nyálas stílusod nem tetszik.

  24. ctf írta:

    Máté: ott a pont…

  25. Virgonc írta:

    Én csak azt nem értem te Máté miért irtál ;))
    Ha támogatod ctfet mert ő támogatott mostanában téged akkor béke lesz? :) Fejezzük már be azt hogy ki kivel van… egyszerűen menjen mindenki fotozni és kész.

  26. Cpt írta:

    Máté, ez egy nyilvános oldal, amit többek közt gyerekek is néznek, pl. az én 12 éves fiam. Szerinted mit vesz észre azonnal? A hangot, a gyülöletet vagy irígységet, az arroganciát és flegmaságot, a másokkal szembeni türelmetlenséget és semmibe vételt. De ha nem így lenne, atavisztikus maradványként úgy érzem, ki kell állni a másik mellett, ha azt olyan támadás éri, ami nincs arányban vagy egyenlőtlen. Ez talán hímsovniszta archaikus vagy konzervatív vonás, sajnálom, de bennem van. És ha ez az oldal ilyen hangon visszhangzik, hamarosan mennyit fog érni?
    Én is sokat hibáztam rajta, szégyelem is, de pl. nőkkel szemben nem engedtem meg magamnak soha ilyen hangot. Legyen szexista, nyálas, de legalább nem vagyok paraszt a táblán.

    Igazából egyébként – szerintem – ez nem szexista dolog, összefoglaló néven ugvariasság, EQ, tisztelet.

  27. ctf írta:

    Virgonc ne erőlködj! Amíg Réka a műanyag képei magasságából oszt ki mindenkit aki nem a HDR-től kap orgazmust, addig ne csodálkozzon ha mások a legszívesebben leöntenék egy vödör lejárt löttyel…

  28. Virgonc írta:

    szerintem csak irtóra félreismered…

  29. Nikon_os írta:

    Olyan jó látni ,hogy mindenhol előjön a “tipikus magyar mentalitás ” és a faszparaszt effektus :D Egyesek meg a jogaikkal jönnek ,hogy neki szabad faszparasztnak lennie ,csak éppen a többiek szenvednek tőle :D
    ( Nem Rékára értettem )

    Szánalom .

  30. ctf írta:

    Cpt: ha egy 12 éves fiú az oldalon nem a cicis-lányos képeket nézi hanem hogy mi miket írogatunk egymásnak – nos, az ilyen fiúval sürgősen el kéne beszélgetni… és mellékesen arra is megtanítani, hogy a lányokat magunk elé engedjük az ajtóban, de ha közben rálépnek a lábunkra a tűsarkúval és annyit sem mondanak hogy “bocs”, akkor nyugodtan el lehet sodorni őket a fotóshátizsákkal :))

  31. ctf írta:

    Na megjött youcancanon nikonos kiadása is…

  32. Zsichla Máté írta:

    Hmm.
    Virgonc, ha valamennyire is ismersz tudod, hogy nem fogok nekiállni nyalni… nem az az ember vagyok, az, hogy ctf jó barátom, nem mentesítené attol, hogy rászoljak ha olyat mond, amiben nem látok egy cseppnyi realitást sem csak gyűlöletet.
    Itt látok igenis.
    S tudod azért szólok be, mert már nem bírom, hogy mindig a vita, s mindig mindenki hajt erre, akár akarattal akár akaraton kívül.
    cft tett egy megjegyzést, szíve joga szabad ország, ezt Rékával, s nem a fél fotozzal kellene rendeznie.
    Megjegyzem személyesen Rékát nem ismerem, de itt a netes oldalán az életnek igenjóba vagyok vele is.

    Cpt, sajnos ez csak egy ici pici porszem, amitől a gyermeked óvnod kellene, nem itt hanem képek alatt megy, hidd el sokszor ment el a kedvem attól amit olvastam, s eggyre többször.

    Persze nemes gesztus, s lovagias, magam sem tartom a fiatal generáció parasztjai közül valónak, de mérlegelek minden döntésem előtt….

    S szerintem először tanuljuk már meg, hogy a vita kultúrált formában igenis előrevisz, s talán ezt ezen az oldalon meglehetne valósítani, vagy mégsem…
    Felnéztem pár napja elment az oldalról egy általam igen nagyrabecsült fotós, igen tracker (igen most is nyalok) ,de miért?
    Geophagust, Osztyát folyamat osszák…. leoltják mindennel, ilyenkor ki áll ki mellettük? Senki elennek és tanulhat mindenki Bodzaszörp képeiből, és irhat rá irreális véleményt irreális pont mellett.

    Nha ebben én már nem veszek részt.

    Tiszteletem!
    M.

  33. Nikon_os írta:

    ctf: :D:D:D

    senkinek semmilyen kiadása nem vagyok ,csupán éltem azon jogommal hogy véleményt nyilvánitottam :D a faszparasztság definiciója pont az amit az utolsó mondatodban irtál a tűsarkús hölgyek elsodrásáról .

    de kb ennyit rólad vagy rólam, beszéljünk arról amiről a cikk szól !

  34. Virgonc írta:

    Máté kicsit elszaladt veled a ló. MInden véleményedben az igazságosztó szerepében szeretnél tetszelegni miközben minden véleményedben megjelenik a személyeskedés. Kár állandóan bodzát fikáznod.. ő legalább probálkozik, igyekszik.. és nem szájkaratézik itt minket kioktatva. Nem is értem mi alapján lettél te ekkora igazságosztó mostanában de egészségedre.
    Bort iszol és vizet prédikálsz. A békére hivod fel a figyelmet miközben mindenkit leosztasz.
    hát akkor további jó flamelést mindenkinek.

  35. Cpt írta:

    Máté, a két dolog nem azonos, és semmi bajom Veled se mással sem a normális vitákkal.
    Azonban van egy határ, amit illik betartani, társadalmi konvenciók, emberi méltóság, EQ, stb. stb. Arra akartam rávilágítani, hogy fel kellene öltözni (igen, néha nekem is:), csak úgy látom van, aki jobban érzi magát meztelen.

  36. ctf írta:

    Virgonc, esetleg olvasd el az értékeléseket és a válaszokat: itt: http://www.fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=192294
    Szent Réka (mert az ő képe, szaladhatsz leötösözni) lepökhendizte (satöbbi satöbbi) az értékelőt, csak mert egy gáz képére azt merte mondani, hogy gáz. Ez jól illusztrálja kedvenc bloggerünk középszerűséggel párosult arroganciáját, amitől is sokak zsebében kinyílik a bicska. Persze el kell nézni neki, nem tehet arról hogy ilyen, hiszen csak egy nő :))

  37. Zsichla Máté írta:

    Ebben Cpt viszont igazad van nem is kicsit.

  38. Nikon_os írta:

    És még mindig folytatjátok ? :D

    ctf: ha a te egyik szerinted jó képedre azt irja valaki ,hogy gáz azt megköszönöd? mindenki azt utálja a másikban amit magában is utál , ez örök igazság és ahogy látom igaz .

  39. ctf írta:

    Felőlem azt is írhatja hogy “szar”, amennyiben ezt a szót egy korrekt és részletes értékelés előzi meg. Mint a fenti esetben.

  40. Nikon_os írta:

    Mindenki másként reagál, valaki kimondja illetve leírja valaki nem , aki meg azzal éli ki magát ,hogy mások fotóit pocskondiázza az altatót vegyen be hashajtóval .

  41. Csutek írta:

    Egy képet objektíven szerintem nem lehet szemlélni. Mind különbözőek vagyunk nem tetszhet mindenkinek. Ezt elég 1× megírni. Én például szeretem az agyonfotosoppolt furcsa színvilágú digitális “műanyagokat” a FF művészképeket pedig kevésbé. Nem veszekszem, szidom a készítőit hisz nyilván nem nekem szól a kép.
    Azért kiakadni mert valaki belinkel egy témához kapcsolódó írást végképp érthetetlen számomra.

  42. Kisspista55 írta:

    Háát!
    Visszatérve az eredeti témára “A komponálás, vágás fontossága”
    Osztom ctf véleményét. Egy kép kompozíciója és a környezetből történő “vágása” már az exponáló gomb lenyomása előtt meg kell hogy történjen, pontosan az általa leírtak miatt is. Ha mégis kell vágni, vagy újra komponálni, akkor nagyon kell vigyázni, hogy ez ne haladjon meg egy bizonyos mértéket. A cikkben bemutatott vágásokat és kompozíciókat pedig már a fotózáskor kell megcsinálni, nem utána.
    Szabó Dénesnek: Gondolom Te minden cikket, amit a fotózásról olvasol, újságokban is, az eredeti nyelven teszed, gondolom a magyar szakújságokat elmarasztalod, hogy a cikkeket lefordítják magyar nyelvre?
    Én úgy gondolom, ha valaki ide feltesz egy cikket, akkor nem csak a képeket kellene bevágni, hanem legalább a képaláírásokat, rövidítve, betenni, mert ez nem cikk, hanem csak beszúrt képek, rövid bevezetővel! Szerintem sokan azt várnák el az itt feltöltő, hozzáértő fotóstársaktól, hogy segítsék a minél színvonalasabb munkát, nem fogják sokan azt az oldalt megnézni, hanem itt várják a tanácsokat.
    Sajnálom a reagálásodat, ennél többet várnék egy “segítőkész” fotós társtól!

  43. ctf írta:

    Csutek: ha sikerül egy nem fullframe, Réka tanácsa szerint megvágott fájlt 300dpi-re interpolálnod és A3-ban kinyomtatnod, vendégem vagy egy üveg pezsgőre.

  44. miki3d írta:

    Szerintem meg atomtengeralattjáró

  45. Csutek írta:

    A “szeretném kikérni az olvasók véleményét, hogy melyik változat tetszik jobban” részletből én azt veszem le hogy az alant bemutatott eredeti és megvágott kép közül szeretné megtudni kinek melyik és miért tetszik. Csupán az eszközt nevezi meg.
    “Ha valaki azt veszi észre, hogy sokat vág a képeiből, javaslom [...]”
    “Vágáskor nem árt gondolni arra is, hogy [...]” ezeket a tanácsokat találtam, nem értem milyen tanácsról beszélsz.

  46. Kisspista55 írta:

    Csutek!
    Most kinek és miért is írsz?
    Talán fejtsd ki bővebben, mi a bajod és kivel?

  47. Csutek írta:

    ctf reagálására írok, és a bajom úgy általában az, hogy nem tudják tiszteletben tartani mások munkáit (főleg ha eltér a saját módszerüktől).
    és inkább SÜN!

  48. Kisspista55 írta:

    aha, értelek.
    De a SÜN az nem segít senkinek sem, a rendőrök is csak szóban tudták alkalmazni, meg feleslegesen

  49. padika11 írta:

    És frankón vírusos az oldalXD Thank you bloggerXD

  50. Kisspista55 írta:

    Melyik oldal?

  51. padika11 írta:

    “Bővebben” Az avast kiírta, hogy féregvírus van rajta.

  52. Kisspista55 írta:

    Aha, akkor irtsa ki!

  53. Tibor írta:

    Kisspista55: Ez egy blog ajánló (vagy ajánló blog), nem pedig blog fordítás. Egyrészt kapacitásunk, másrészt pedig jogunk nincs lefordítani és újra leközölni az eredeti anyagokat.

  54. Kisspista55 írta:

    Oké!
    Nem is teljes egészére gondoltam, de más cikkeknél azért bővebb infót kaptunk!

  55. KissPista írta:

    Tibor!
    Érdekes, a következő cikkajánlónál (Hogyan vásároljunk objektívet?) miért nem gond ez, amit nekem írtál “Egyrészt kapacitásunk, másrészt pedig jogunk nincs lefordítani és újra leközölni az eredeti anyagokat.”?
    Nagyon érdekes ez a szemléletmód!!!

  56. Virgonc írta:

    ennél a cikknél a képek magukért beszélnek. MIt kéne leforditani kedves pista? hogy mekkora teret hagyott a fotos a hölgy körül jobbra balra lent fent hosszan röviden? Ezen nincs mit forditani. Aki ennyi év fotozás után se tud képből olvasni annak kár is leirni valamit.

  57. KissPista55 írta:

    Háát!
    Nem tudom Virgonc, csak a kötekedés vezérel?

  58. Virgonc írta:

    szerintem igen.. ugyan ugy a kötekedés vezérel téged mint régen.. semmit se változtál :D

  59. Csütörtököntökönbököm írta:

    Ezaz Virgonc, most jól megmondtad. :))

  60. KissPista55 írta:

    Háát!
    Ezt jól kitaláltad!
    Szerintem most pont te kötekedsz, nem csak velem!

  61. Tibor írta:

    KissPista55: ahogy Virgonc is írta, ennél a cikknél nem sokat lehetett volna hozzátenni. Ha ennél többet írunk, akkor megírjuk az egészet magyarul. Azt meg nem akarjuk.
    Köszönettel vettük az észrevételed, ahol lehet, és látjuk értelmét, ott bővebben fogunk írni.

Válasz írása

Legfrissebb cikkek a Pixinfo.com-on
Exkluzív: Olympus E-M5
(2012. február 8.)
Gyakran kapunk lehetőséget arra, hogy még a hivatalos bejelentés előtt megismerkedjünk egy-egy fontosabb fényképezőgéppel vagy objektívvel, de az viszonylag ritka, hogy hetekkel a bejelentés előtt már kézbe vehessük a terméket. Az Olympus legújabb MILC gépével azonban úgy négy héttel ezelőtt még a PMA-n találkoztunk.
Exkluzív: Nikon D800
(2012. február 7.)
Röpke három és fél év után a Nikon D700 is megkapja végre a magáét. Mármint utódját, a D800 személyében. A profi szegmens alsó felében helyet foglaló készülék igen magasra tette e mércét felbontás terén, de egyéb képességeiben is igencsak aktuális modellről beszélhetünk. Szerencsénkre egy bemutató példányt néhány órával a bejelentés előtt kézbe vehettünk.
Pentax smc DA* 200mm f/2,8 ED [IF]SDM
(2012. február 1.)
Sokszor hallhatunk olyan kritikát a Pentax-szal szemben, hogy szűkös az objektív választéka. Esélyes, hogy valóban szűkebb, mint a két legnagyobb gyártóé, de miért is lenne bővebb, ha az elérhetők is kiváló minőségűek és jól eltalált gyújtótávolsággal, fényerővel és árral rendelkeznek. A 200 mm-es fix tele ilyen. Nem túl drága, remek fényerő jellemzi, s a gyújtótávolsága is megfelelő többféle felhasználáshoz is.
Történelem: Székely Aladár
(2012. január 27.)
Ady, Babits, Móricz, ahogy ma élnek emlékezetünkben, ahogy elképzeljük őket egy iskolai tankönyv illusztrációjára, vagy egy régi bankjegyre visszaemlékezve. A róluk élő kép alakításában nagy szerepe volt az általa készített képeknek. Székely Aladár, a XX. század elején élt művészeink egyik ,,udvari" fotográfusa.
Lőporfüstben: beszélgetés Szandelszky Bélával
(2012. január 19.)
Olympus Zuiko Digital ED 14-42mm F3,5-5,6
(2012. január 13.)
Mikrosat oktobox és rendszervaku tartó
(2012. január 4.)
Visszapillantó: 2011 a digitális fényképezés tükrében
(2011. december 31.)

Archívum