Kicsit megkésve (egy influenzán túl) íme az első képeink a másfél hete bemutatott Panasonic Lumix DMC-FZ8 és Lumix DMC-TZ3 fényképezőgépekből. Párizsban a lelkünkre kötötték, hogy a képek mellé mindenképpen írjuk oda, hogy sorozatgyártás előtti fényképezőgépekről van szó, és a képminőséget ne ezek alapján ítéljük meg. Bár a két fényképezőgép sok tekintetben hasonlít egymáshoz, a kialakításuk nagyban meghatározza várható vevőkörüket. Míg a DMC-FZ8 elsősorban azoknak készült, akik a klasszikus fényképezőgép formát részesítik előnyben (és valamiért ragaszkodnak az óriási zoomtartományhoz), addig a a DMC-TZ3 tényleg egy utazó mindenes. Nappal, jó fényben az apró, 10x zoomátfogású DMC-TZ3-ért nyúltam, de mikor szükségét éreztem, hogy a gépet a szememhez szorítva „stabilizáljam”, akkor inkább a DMC-FZ8-at választottam (lévén a DMC-TZ3-nak nincs keresője). Érdemes megfigyelni, hogy hogyan fejlődik a fényképezőgép építés: míg tavaly, a DMC-TZ1 bemutatójakor csak prizmás rendszerrel tudták megoldani, hogy ekkora méretbe 10x zoom optika kerüljön, addig ezt az objektívet idén már hagyományos technikával is meg tudták építeni. Az mondjuk más kérdés, hogy én személy szerint nem igénylem az ilyen nagy zoomtartományt, a 4-6x zoomokkal bőven elvagyok. Egyre fontosabb lenne viszont, hogy a nagy látószögnek korántsem nevezhető 35 mm-es gyújtótávolságról (kisfilmes rendszerbe számolva) lemenjünk legalább 28 mm-re, hogy szobában vagy templombelsőben (vagy akár a templomot kívülről, anélkül hogy túl messzíre kellene menni) is lehessen értelmes képeket készíteni. A DMC-TZ3 (és DMC-TZ2) már ilyen nagy látószögű optikával készült, a DMC-FZ8 azonban még nem. Az ember olyankor érzi igazán előnyét a nagy látószögnek, mikor a kezeiben lévő gép egyike teljesíti ezt az elvárást, míg a másik nem. A képekkel kapcsolatban meg kell még jegyezni, hogy a felhős, ködös téli Párizsban a körülmények nem voltak éppen ideálisak. Panasonic Lumix DMC-FZ8 (sorozatgyártás előtti példány) Panasonic Lumix DMC-TZ3 (sorozatgyártás előtti példány)
NÉPSZERŰ CIKKEK
Itt könnyen megértheted a rekesz, zársebesség és érzékenység hatását
Az Interactive Exposure Tool hatékonyan és egyszerűen mutatja be a fotózás három legalapvetőbb paraméterének hatását, az érzékenységét, a zársebességét és a rekeszét. ...
Közgyűrűzés
Avagy hogyan növeld meg objektíved nagyítását anélkül, hogy plusz lencsetagot iktatnál az optikai rendszerbe. Egy kis elmélet után a gyakorlatát is bemutatjuk a közgyűrűk alkalmazásának.
Ne bízz az időjárásálló szigetelésben!
De legalábbis tartsd észben, hogy egy csúcskategóriás DSLR időjárásálló szigetelései profibban kivitelezettek, mint egy felső-közép kategóriás APS-C váznál és ha lehet, ne csupán szatyorral...
Ezért jó a High-Speed vakuszinkron
Jared Platt magyarázza el nekünk, milyen helyzetekben kell High-Speed vakuszinkront alkalmazni, s az milyen előnyökkel jár. Bizonyára minden olvasónk tudja, hogy a...
50 éves a CCD
50 évvel ezelőtt, 1970-ben publikálta Willard Boyle és George E. Smith új találmányukat: a CCD-t. Azóta óriásit fejlődött a technika és tucatnyi helyen segítette már az emberiséget.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben