Az ND szűrőket (is) gyártó Lee új mobil alkalmazást készített, amely segíti az ND szűrővel történő fotózást.
Persze mivel csak a saját szűrőiket támogatják, így csak ezek az ND szűrők választhatók ki a programban, tehát ND1.8, ND3.0 és ND4.5 szűrőkkel használhatjuk. A program kezelése egyébként rém egyszerű, csupán a szűrő nélkül a gép fénymérője által felajánlott zársebesség értéket kell beállítanunk, kiválasztani a használni kívánt ND szűrőt és máris láthatjuk, milyen hosszú expozíciót kapunk majd ND szűrővel. A szoftver arra is képes, hogy a hosszú, több perces expozíciók vége előtt riasszon. A Lee szoftvere egyelőre iOS-re érhető el, az androidos verziót későbbre ígérik. De addig sem kell csüggednünk, hiszen ilyen típusú appból jópár létezik androidra is, íme néhány közülük:
A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.
Ha túl unalmasnak és üresnek találod a modelled mögötti hátteret, könnyen feldobhatod egyszerűen kivitelezhető, ablak által vetetthez hasonló árnyékkal. Bár léteznek ma...
Kis mélységélességű kültéri portrék készítésekor előforduló probléma az előtér és a háttér jelentősen eltérő világossága. Ezen derítőlapokkal és vakukkal segíthetünk, de ha az elérendő kis mélységélesség miatt a blendét nem tudjuk a bejövő fény szabályozására használni, akkor hamar akadályokba ütközünk. Az előtér és a háttér megvilágításának összehangolására ezúttal két lehetőséget vizsgálunk meg.
Vincent Ledvina főképp animációk és time-lapse videók készítésében jeleskedik, legújabb ötpercesében az objektívek rekeszének, azaz a blende működését és hatásait magyarázza el.
Habár csak érintőlegesen,...
Ki ne emlékezne Robert Aldrich háborús klasszikusára, a Piszkos tizenkettő című filmre? Egy tucat mindenre elszánt bűnöző hajt végre kényes, kemény harci feladatot, hogy a film végére megfogyatkozva bár, de dicsőségben nyerjék el az áhított szabadságukat.
Hasonló cél vezérelt minket is, amikor összeszedtük a digitális utómunkában ismert tizenkét "legelszántabb" interpolációs algoritmust, hogy izzasztó missziónak alávetve őket, megküzdjenek a dicsőségért.