Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység-zajtartalom tesztfotók készítése során a gép saját JPEG képeinél a fényképezőgépben minimális zajszűrést választottunk. A RAW fájlokat az Adobe Photoshop Lightroom v4.2-vel konvertáltuk, alapértékekkel.
Érzékenység – képzaj
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
Az előzőekben megvizsgáltuk, hogy nagy nyomatok esetén milyen minőséget várhatunk. A szokásos ISO tesztképeink mellett azonban azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó (vagy 10×15 cm-esnél a kép magasságát igazítsuk a monitorunkon látható kép magasságával).
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp
ISO100; F6,4 1/6 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO200; F6,4 1/10 mp
ISO200; F6,4 1/10 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO400; F6,4 1/20 mp
ISO400; F6,4 1/20 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO800; F6,4 1/40 mp
ISO800; F6,4 1/40 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO1600; F6,4 1/90 mp
ISO1600; F6,4 1/90 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO3200; F6,4 1/180 mp
ISO3200; F6,4 1/180 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.2
ISO6400; F6,4 1/360 mp
ISO12800; F6,4 1/720 mp
Zajszűrés
A JPEG képek esetében három féle zajszűrés közül választhatunk: alacsony, általános és magas. Az egyes beállítások között jól érzékelhető különbség van kis érzékenységek használatakor is.
Közelfényképezés, makró
Makrózni kétféle módban lehet a Fujifilm FinePix HS30EXR-rel is, változás e téren nem történ, az objektív ugyanaz, s a közelpontok sem változtak.
A normál makró mód bekapcsolása után a teljes zoomtartomány rendelkezésünkre áll, míg szupermakró módban csak 30 mm-nek megfelelő gyújtótávolságig merészkedhetünk el. Bár azt gondolnánk, hogy a legnagyobb nagyítás szupermakró módban érhető el, amit nem lehet elérni normál makró módban, ez nem teljesen így van. Tény, hogy szupermakró módban nagyon jó nagyításunk van, a teljes képmezőt 36 mm széles témával kitölthetjük, viszont makró módban 126 mm-nek megfelelő gyújtótávolság környékén szintén hasonló leképezési arányunk van, itt 37 mm széles témával tölthetjük ki a teljes képet. A szupermakró mód ráadásul az alig 1 cm-nyi munkatávolsága miatt kevésbé tűnik használhatónak, a nagylátószög miatt a mélységélesség sem lesz olyan szép, a kis tárgytávolság következtében a sarkok is könnyebben életlenednek (sík témánál), s a torzítás sem elhanyagolható. Sokkal jobban járunk a normál makró móddal és a 126 mm-nek megfelelő zoomállással, hiszen ez esetben sem a torzítás nem erős, sem a sarkok élességével nincs gond, ráadásul a munkatávolságunk is 4 cm körüli.
Ha valaki veszi a fáradságot és kikísérletezi ezt a legjobb nagyítási módot, s nem hiszi el a gyártónak, hogy csak a szuper makró mód a jó, akkor nagyon elégedett lehet a FinePix HS30EXR makróképességeivel.
Szupermakró mód
f=30 mm ekv.
Makró mód tele állás
f=720 mm ekv.
Legjobb makró
f=126 mm ekv.