Mivel a két gép közt az eltérés minimális, a 6900 Zoom bemutatásakor a szokásosnál jobban ki fogom emelni a különbségeket. Ebből kifolyólag ez a bemutató egy kicsi összehasonlítás jellegű.
Különbségek
Ellenőrző kép | Be/ki: Ha bekapcsoljuk, akkor minden exponálás után jóvá kell hagyni a kép elmentését |
Preview/Postview/ki: A Preview olyan mint a 4900-nál a Be állás (jóvá kell hagyni). A Postview állásban a kép 2 mp-re megjelenik és automatikusan a kártyára kerül. |
Fekete-fehér mód | nincs ilyen mód | SP módban választható |
Egygombos élességállítás | nincs ilyen funkció | Az egygombos fehéregyensúly állítás gombbal beállítható az élesség manuális élességállítás módban. |
Élességállítás segítő | A nagyítás csak addig látható a képernyőn, amíg a gomb le van nyomva. | A gomb lenyomásakor a nagyítás megjelenik és csak ismételt megnyomásakor tűnik el. |
Nagyítás visszajátszáskor | A kinagyított képen a SHIFT gombot lenyomva tartva lehet mozogni. | A DISP gomb megnyomásával lehet átlépni mozgatás módba, a gombot nem kell nyomva tartani. A DISP ismételt megnyomásával lehet a nagyítás módba visszalépni. |
Egyedi fehéregyensúlyok | Egy egyedi fehéregyensúly érték menthető el. | Két érték menthető el. (Tudtommal nincs másik gép ebben a kategóriában, amelyik két értéket tud menteni.) |
Pozícionáló keretek | Három keret/háló, amivel a különböző képek komponálása egyszerűbb. | Csak a pozícionáló háló maradt (9 egyenlő részre osztja a képet). |
Érzékenység | ISO 125 / 200 / 400 / 800 | ISO 100 / 200 / 400 |
Objektívsapka tartó | nincs ilyen tartozék | vállszíjra fűzhető |
Digitális zoom videó módban | 1,8x | 2x |
Elmentett képek méretezése | A nagyfelbontású képek kisebb felbontásúra konvertálhatók, így helyet lehet felszabadítani a kártyán. | nincs ilyen funkció |
Hisztogram visszajátszásnál | nincs ilyen funkció | Az expozíció jól ellenőrizhető a grafikonon |
Automatikus visszajátszás | A képváltásnál 4 féle átmenet közül lehet választani. | A képváltás módja nem választható. |
Indexkép a videó fájlokról | lehetséges | nincs ilyen funkció |
USB csatlakozás | Csak a képek letöltésére használható, a kártyáról sem törölni, sem arra írni nem lehet. | A fényképezőgép teljes értékű kártyaolvasóként viselkedik. |
Vaku hatótávolsága | 0,3-4,5 m (nagylátószög) és 0,8-3 m (tele) (használati szerint) | 0,3-3,6 m (nagylátószög) és 0,9-3,2 m (tele) (használati szerint) |
Felbontások | 2400 x 1800 1600 x 1200 1280 x 960 640 x 480 |
2832 x 2128 2048 x 1536 1280 x 960 640 x 480 |
A FinePix4900 Zoom és 6900 Zoom közti eltérés kívülről mindössze annyi, hogy míg az előbbi ezüstösen csillogó, addig az új modell elegáns fekete borítást kapott. A gombok, a kezelőszervek mindkét gépen teljesen azonosak. Érthető, hogy nem változtattak semmit, a 4900-as kezelőfelülete szinte tökéletes volt.
Kívülről
A gép formára olyan, mintha egy nagy hengerre (objektív) szereltek volna egy fogantyút (markolat). Nincs teljesen „fényképezőgép” formája, de majdnem. Ami hiányzik az a hátlap folytatása az objektív markolattal átellenes oldalán. De ennek fényképezés közben nem érezni hiányát, mivel az objektív alján és oldalán jól megtalálja magának a kéz a helyét.
A fényképezőgépnek nincs igazi előlapja. Elölről a nagy átmérőjű objektív és a markolat látszik, a kettő közt lévő hely kicsinek tűnik. A markolaton egy led az időzített felvételek készítésekor jelzi, hogy mennyi idő van még az expozícióig. A fényképezőgépen nincs az élességállítást gyenge fénynél segítő lámpa, pedig elkelne. A markolat objektív felöli oldala gumírozott, ami nagyon nagy biztonságot ad.
Az objektív teljesen azonos a 4900-asnál megismerttel. Gyújtótávolsága 7,8 és 46,8 mm közt változtatható, ami kisfilmes gépeken 35-210 mm-es (6x) zoomtartománynak felel meg. Az objektív elején található gyűrűvel az élesség állítható, de sajnos nem közvetlen módon. A gyűrű szabadon forog, a gép az elmozdulás alapján egy léptető motor segítségével mozgatja a lencséket. Véleményem szerint ez a megoldás nem jó semmire, csak remélni tudom, hogy ezt a gyártók is belátják egyszer. (Ezt a megoldást láttuk a korábbi modellben is.) A gyűrű külső dizájnja szintén változott egy kicsit.
A gép bekapcsolásakor az objektív kb 5 cm-re tolódik ki. Az objektívsapkát az elvesztéstől egy megfelelő rögzítő zsinór és a vállszíjra fűzhető objektívsapka-tartó védi. A zsinór szerencsére elég hosszú, hogy az objektív kitolódásakor a rajta felejtett objektívsapka ne okozzon gondot.
A gép tetejére bőven jutott a gombokból, kapcsolókból és csatlakozókból. A keskeny, de az előlapból jól kinyúló markolat tetején van az exponáló gomb, mellette (a hátlap irányában) pedig a makró és a vaku állító gombjai. A markolat és a hátlap találkozásánál enyhén megdöntve a programválasztó tárcsát, alatta pedig a vezérlő tárcsát találjuk. A felső tárcsán a következő pontokat találjuk: SET (beállítások), M (manuális mód), A (blende előválasztás), S (záridő előválasztás), P (programautomatika), AUTO (automatikus mód), SP (téma pozíció) és videó mód. A tárcsa elforgatása pont annyira nehéz, hogy véletlen ne lehessen elforgatni és az egyes állásokban határozottan megállítható. A vezérlő tárcsa már annál könnyebben forgatható. Erre nem automata módban figyelni is kell. Nem jellemző, de azért előfordulhat, hogy az ember a fényképezés hevében elfordítja egy kicsit. Használata viszont egyszerű, kényelmes, pont kézre esik.
A tárcsák mellett van a módválasztó kapcsoló, amivel a felvétel és a visszajátszás módok között lehet váltani. Ezt a megoldást a x700-as sorozatnál vezették be először és mivel jónak bizonyul, azóta már több gépen is viszontláttuk.
A főkapcsoló előtt található két gombbal az időzített felvételt és a sorozatfelvétel módot kapcsolhatjuk be. Az önkioldó késleltetése választható (2 illetve 10 mp), sorozatfelvétel módban pedig a 0,2 mp-es intervallumokkal felbontástól és tömörítéstől függetlenül maximum 5 kép készíthető.
Az objektív tetején található a fényképezőgép felugró vakuja. A nagyméretű felugró rész masszív, de egy elég kicsi vakut rejt. A vaku nyitása nem automatikus, használat előtt az oldalán található gombbal lehet a rögzítő zárat oldani. Az objektív tetején a vaku mellett található még a vakupapucs, ami egypontos szinkroncsatlakozót kapott. Ezzel ugyan a vakuvezérlés nem megoldott, de nem kényszeríti rá a vásárlót egy gyártó termékeinek vásárlására sem.
A gép hátlapján megjelenik az előlapon kinyúló nagy objektív körvonala. A kör közepére tették az 1,8″ átmérőjű LCD monitort, aminek a színvisszaadása nem a legtökéletesebb. Szerencsére az LCD-n megjelenő képek színei és a kártyára rögzített képek színei nem is hasonlítanak egymásra, így nincs ok az aggodalomra (az elmentett képek sokkal szebbek). Az LCD bal oldalán található SHIFT gomb segítségével a menübe való belépés nélkül érhetünk el olyan funkciókat, mint a felbontás és a tömörítés beállítása vagy az LCD fényerejének beállítása. A monitor másik oldalán találjuk a négy irányba billenthető gombot illetve a szokásos MENU/OK és BACK gombokat. A négy irányba billenthető gomb nagyon precízen működik, tévedésnek nincs helye. Felvétel módban fel illetve le billentve állíthatjuk a látószöget. A MENU/OK gombbal a menübe való belépés és a változtatások jóváhagyása lehetséges, míg a BACK gombbal visszalépni illetve változtatásokat elvetni lehet.
Az LCD monitor jobb felső sarkában lévő DISP gombbal az LCD monitor tartalma határozható meg (csak kép, feliratok is, pozícionáló háló).
A hátlap felső részén a markolathoz közel található az élességállítást segítő nagyító funkció gombja és az expozíciós értékek rögzítéséhez használható gomb. Az élességállítást segítő nagyítás használatakor a képernyőn megjelenik a kép közepének nagyított változata, hogy kézi élességállításnál könnyebben lehessen ellenőrizni az élességet. A segítség automatikus élességállításnál is használható. Az expozíció rögzítéssel olyan képeket is készíthet, ahol az a pont aminek jól exponáltnak kell lennie a képen nem a kép közepén van, miközben az élességet a kép közepén lévő témára állítja.
Az LCD monitor felett található a valós képet mutató LCD kereső. Sajnos ennek sem a felbontásán sem pedig a sebességén nem változtattak. Pedig jó dolog lenne ez a megoldás, mert elektronikusan sokkal többet lehetne mutatni, mint egy egyszerű optikai keresőben. Csak ehhez egy nagyfelbontású és nagyon gyors frissítésű LCD panelt kellene választani. További probléma még a FinePix6900 LCD-ivel, hogy egy bizonyos fénymennyiség alatt (az emberi szem még bőven lát mindent) az LCD-ken már semmi sem jelenik meg. Az ember kénytelen vaktában lövöldözni, majd csak lesz jól komponált kép is köztük. A sok kritika ellenére nem olyan rossz a kereső, csak éppen lehetett volna jobbat is készíteni. Majd talán legközelebb.
A kereső a hátlapból jól kiemelkedő gumi keretet kapott, így könnyebb használni. Az LCD monitor és a kereső közt a kereső melletti gombbal lehet váltani. A felvétel és a visszajátszás módokban külön állítható, hogy hol jelenjen meg a kép, ezeket a fényképezőgép megjegyzi.
A gép objektív felöli oldalán további kezelőszerveket találunk. Az elhelyezés tökéletes, hiszen ha kényelmesen akar az ember fotózni, akkor úgyis itt a bal keze. A két irányba billenthető tárcsa a zoom vezérlésére használható. A nagyítás ezzel vagy a hátlapon található négyirányú gombbal állítható. A billenőgomb felett lévő kapcsolóval állítható a fényképezőgép automatikus vagy manuális élességállítás módba. Az INFO gomb segítségével felvétel módban a beállított értékekről, visszajátszás módban pedig az éppen látható kép paramétereiről kapunk információt. Visszajátszásnál új, hogy a képernyőn piciben megjelenik a kép hisztogramja is.
A maradék két gombbal az expozíció kompenzáció és az egyedi fehéregyensúly értékek állíthatók. Ez utóbbi gombról két dolgot érdemes említeni: 1. a FinePix6900 Zoom-ban nem egy, hanem két fehéregyensúly értéket is rögzíthet a fotós 2. a gombbal bármikor kérhető, hogy az automata állítsa élesre a képet.
Ezen az oldalon a lenyitható (leginkább egy kisrepülőgép ajtajára hasonlító) ajtó mögött találhatók a fényképezőgép csatlakozói. Az ajtó megoldása egyszerű (remélhetőleg sok használat után sem kopik ki; a 4900-ason jó volt). Csodára nem kell számítani, itt is csak a szokásos három csatlakozót találjuk: USB, videó kimenet, hálózati adapter bemenet.
A gép másik (markolat felöli) oldalán található kártyanyílás. A nyílást védő ajtón semmi extra zárszerkezet nincs, csak egy rugó lap védi a kinyílástól. Az egész megoldás nagyon szimpatikus. Érthetetlen, hogy más gépeken miért bonyolítják túl a dolgot. A biztonság kedvéért az ajtó a gép hátlapja felé nyílik, így mikor a gép a fotós kezében van még véletlen sem lehet kinyitni. A kártyanyílásnak nincs kiadó szerkezete, a kártya megfogásához bőven elég helyet biztosítottak.
A fényképezőgép alján csak az állványcsavar menete és az akkumulátornyílás található. A fém menet pozícionálása nem túl szerencsés, de legalább akkumulátort lehet cserélni anélkül, hogy az állvány talpát levenné az ember. Az akkumulátornyílást a szokásos Fuji fedő védi. Tökéletesen meg is felel a célnak. A fényképezőgépet a már több modellben is látott NP-80-as lítium ion akkumulátor látja el árammal.
A gép felépítése, kidolgozása, összeszerelési minősége kiváló. Nagyon kellemes , nagyon masszív hatása van, miközben pici és könnyű. Szép munka!
Felvétel mód
A fényképezőgépet a főkapcsoló körül elforduló apró kapcsoló elforgatásával kapcsolhatjuk felvétel módba. A FinePix6900-as a teljesen automata módtól a teljesen manuálisig használható, így a kezdő fotóstól az igényes amatőrig mindenki igényét képes kielégíteni. A kívánt felvételi módot a programválasztó tárcsa segítségével állíthatjuk be.
- AUTO – Teljesen automatikus felvétel mód. A fotós mindössze a vakumódok közül választhat.
- P – Programautomatika. A legoptimálisabbnak vélt blende és záridő párost a fényképezőgép automatikája állítja be, de lehetőség van az expozíció eltolására. Ebben a módban a vaku, a fehéregyensúly, expozíció kompenzáció szabadon állítható.
- S – Záridő előválasztás. A gép a kiválasztott záridőhöz állítja a blendét. A P módhoz hasonlóan a legtöbb paraméter szabadon állítható.
- A – Blende előválasztás. A gép a kiválasztott blendéhez állítja a záridőt. A P módhoz hasonlóan a legtöbb paraméter szabadon állítható.
- M – Manuális mód. A fotós minden értéket szabadon állíthat. A helyes expozíciós értékek kiválasztását ilyenkor a kijelzőn megjelenő skála segíti.
- SP – Témapozíció. Olyan programok közül választhatunk, amelyek egy-egy adott szituációhoz leginkább megfelelően állítják be a paramétereket. Választható programok: portré, tájkép, sport, éjszakai felvétel, fekete-fehér.
- Videó – Ebben a módban rövid videófelvétel rögzítésére nyílik lehetőség.
- SET – A sorból kicsit kilóg, de ide került a gép működését befolyásoló paraméterek beállításait tartalmazó menü.
A MENU gombbal elérhető képernyőn megjelenő menüben a következő értékek beállítására van lehetőség:
- Kép keménysége – Kemény, Normál, Lágy
- Vaku fényerő – ą0,6 blende 1/3 blendés lépésekben.
- Fehéregyensúly – Auto, Egyedi érték 1, Egyedi érték 2, Napsütés, Árnyék, Fénycső (napfény, meleg fény, hideg fehér), Izzó
- Érzékenység – ISO 100, ISO 200 és ISO 400 választható
- Automatikus alul és túlexponálás – 1/3, 2/3 vagy 1 blendénként 3 képpel
További, külön gombok segítségével elérhető funkciók
- Élességállítás – Automatikus, Manuális.
- Expozíció kompenzáció – ą2 blende 1/3 blendés lépésekben.
- Vakumódok – auto, vörös szem hatás csökkentő, derítés, hosszú záridő szinkron, hosszú záridő szinkron vörös szem hatás csökkentéssel, külső vaku.
- Önkioldó – 10 illetve 2 mp-es késleltetés választható.
- Sorozatfelvétel – 5 képig akár 5 kép/mp sebességgel.
A képek megkomponálására a kis felbontás ellenére még mindig az LCD kereső a legalkalmasabb. Megjelenik benne a teljes kép, az összes szükséges információ és a remekül kialakított kezelőfelületnek köszönhetően nem kell a gombokat keresgélnünk. A sok korlátozás (LCD kereső, nem közvetlen kezelhető élességállítás és zoom, stb.) a fényképezőgép használata emlékeztet a hagyományos filmes tükörreflexes fényképezőgép használatára.
Visszajátszás
A főkapcsolón lévő módválasztó kapcsolót elforgatva egy pillanat alatt léphetünk be a ebbe a módba. A váltás viszonylag gyorsan megy és a képernyőn megjelenik az utoljára rögzített felvétel. Természetesen ilyenkor is kiválasztható, hogy az LCD monitoron vagy a keresőben legyen látható a kép. A beállítás független a felvétel módban beállítottól, tehát használhatjuk a keresőt a komponáláshoz a monitort pedig az ellenőrzéshez, vagy fordítva, de mehet a kép mindkét módban ugyan arra az eszközre.
A kártyán tárolt képeket a jobbra és a balra gombokkal lapozhatjuk a megjelenítőn, míg a le és a fel gombokkal nagyíthatunk rá a részletekre. A nagyítás funkció a kb. 1:1-es nagyításnak köszönhetően tényleg használható a kép apró részleteinek ellenőrzésére. A képen a látható területet a DISP gomb egyszeri megnyomása után a négy iránygombbal változtathatjuk.
Természetesen lehetőség van a képek Index képernyőn való kiválasztására, felvételek levédésére és DPOF paraméterek beállítására is. Van automatikus visszajátszás is, mikor a fényképezőgép meghatározott időközökkel megjeleníti a kártyán található összes képet. A képváltás előre meghatározott: az új kép jobbról érkezve kitolja az előzőt a képernyőről. Sajnos ebből a gépből kihagyták az átméretezés funkciót, pedig pont itt lenne jelentősége, ahol a nagy fájlméretek miatt könnyebben marad hely nélkül az óvatlan fotós.
Képminőség
Úgy néz ki, hogy a kezdeti bizonytalankodások után a Fujifilm SuperCCD-je előb utóbb egy versenyképes termék lesz a piacon. Ez a fényképezőgép egy 3,3 millió pixeles SuperCCD-t tartalmaz, aminek a jeleit az elektronika 6 millió pixeles képpé alakítja. Hogy miként lesz 3 millió képpontból 6 még egy darabig biztos, hogy vita tárgyát fogja képezni (az elmélet egy része ugyan ismert, de a részleteket nem tudni…), de végülis nem is itt van a lényeg, hanem a képminőségen.
Jó hír: a SuperCCD-vel készült képeken a megcsillanó ferde vonalakon megfigyelhető szivárvány skálának nyoma sincs. Most vagy én nem tudtam olyan képet készíteni amin ez megjelent volna, vagy pedig mérnököknek sikerült kijavítaniuk az algoritmust, ami a képet készíti. Az, hogy a 250-300 kép egyikén sem találtam ilyet, szerintem jó hír.
Rossz hír: az egyszínű felületek továbbra is nagyon zajosak. Ennek az a nagyon kellemetlen következménye, hogy az apró részletek teljesen eltűnnek. Tehát ami miatt jó lenne a nagy felbontás, azt meggyilkolja a zaj. Szerencsére a gépben van egy a CCD fizikai felbontásához közelebb álló 3,1 millió pixeles mód is. Én ennek használatát javaslom. A 2,2 MB-os 6 megapixeles kép szerintem túlzás, annyival nem produkál jobb eredményt, mint a 3 millió pixeles változat, ami elfér 1,1-1,2 MB-on.
Ami viszont érdekes volt és eddig a Fuji gépeken nem tűnt fel, hogy a fehéregyensúlyt automatikus módban furcsán állítja. Eddig a Fuji gépekkel készült képek szín tekintetében tökéletesnek tűntek. Most sem rosszak, de néha előjött, hogy két egymás után, azonos témáról (igaz, hogy kézből tehát nem pont ugyanazzal a képkivágással) különböző felbontásban készült képek színei teljesen eltérőek voltak.
Sebesség
A digitális fényképezőgép használata során sokszor találkozik azzal a fotós, hogy várni kell a gépre. Az esetek egy részében ennek nincs nagy jelentősége, de például a hosszú idő ami az exponáló gomb lenyomása és az exponálás közt eltelik sok fényképezőgépet kizár bizonyos felhasználási területekről. A következő táblázatban a FinePix6900-asnál mért adatok találhatók.
Művelet | Eltelt idő (mp) | Megjegyzés |
---|---|---|
Bekapcsolás | ||
Felvétel állásban (64 MB-os kártyával) | 5,3 | Az első kép exponálásáig |
Visszajátszás állásban (64 MB-os kártyával) | 4,1 | Az első kép megjelenéséig |
Átkapcsolás felvételről visszajátszásra | 2,4 | Az első kép megjelenéséig |
Átkapcsolás visszajátszásról felvételre | 4,5 | Az első kép exponálásáig |
Kikapcsolás | ||
Felvétel állásból | 3,4 | |
Visszajátszás állásból | 0,5 | Az objektív nincs kitolva |
Késés exponáláskor | ||
Élességállítással, fényméréssel | 1,4 | A gombot egy mozdulattal teljesen lenyomtuk |
Félig lenyomott állásban | 0,4 | A gép már rögzítette az élességet és az expozíciós értékeket |
Két exponálás közt eltelt idő | ||
2832 x 2128 (HI) | 3,6 | Amíg a buffer be nem telik |
2832 x 2128 (FINE) | 5,1 | |
2048 x 1536 (FINE) | 4,5 | |
1280 x 960 (FINE) | 4,0 | |
640 x 480 (FINE) | 3,6 | |
Lapozás egyik képről a másikra visszajátszásnál | ||
2832 x 2128 (HI) | 20,5 | Amíg a buffer be nem telik |
2832 x 2128 (FINE) | 1,9 | |
2048 x 1536 (FINE) | 1,28 | |
1280 x 960 (FINE) | 0,82 | |
640 x 480 (FINE) | 0,42 |
Az értékek és a használat során szerzett tapasztalatok alapján a gép sebessége közepesnek mondható. Ebben a kategróiában megfelelő.
Áramellátás
A fényképezőgép 3,7 V-os, 1300 mAh-ás lítium-ion akkumulátora hétköznapi közönséges használat mellett nem tűnt túl jónak. Nem kellett állandóan akkumulátort tölteni, de kimondottan soknak sem éreztem az egy akkuval készíthető képek száma. Aztán nekiálltam, hogy kipróbáljam mit is tud pontosan ez a kicsi akku. A frissen feltöltött akkuval (az akkumulátor töltéséhez a Fujifilm BC-80-as gyorstöltőjét használtuk) az LCD-t használva, a vaku fényerőt maximumra emelve elkezdtem fotózni egy távol, sötétben lévő témát (így a vaku minden exponálásnál teljesen kisült). A képek közt a minden esetben állítottam a zoomon, hogy az is fogyassza az energiát. A fényképezőgépet 10 felvételenként ki, majd néhány másodperc múlva újra bekapcsoltam és folytattam az exponálást. A használati utasítás szerint LCD-vel 120 képet lehet készíteni és visszajátszás módban is csak 1 órát megy a gép az akkumulátortól. Ehhez képest 75 percig ültem a gép mellett és összesen 311 képet készítettem. Hihetetlen. A visszajátszás legalább ilyen jól sikerült, ott 3 perc híján 2 órán keresztül futott az automatikus visszajátszás az LCD monitoron.
A jó eredmény ellenére, mint mindig, ennél a gépnél is érdemes beruházni egy tartalék akkumulátorra.
Szoftver
A fényképezőgéphez ugyan azokat a szoftvereket adják, amit a FinePix6800-ashoz is adnak, de a 6900-as webkameraként nem használható. Változás a FinePix4900-ashoz és a korábban mellékelt szoftverekhez képest, hogy az USB porton a számítógéphez kötött fényképezőgép teljes értékű kártyaolvasóként is használható, mivel az új program nem csak a letöltést, de a kártya tartalmának módosítását (feltöltés, törlés, stb.) is lehetővé teszi.
Értékelés
Szerintem az értékelés nem lesz meglepetés. A japán gyártónak egy nagyon jól sikerült fényképezőgépet kellett egy picit finomítani, illetve nagyobb felbontásúvá tenni. A feladatot kiválóan végezték el. Javítottak egy sor kellemetlen hibát és egy igazán jó gépet alkottak. A lassú LCD és az expozíciós késés miatt (mint a többi kategóriatársa) profi munkára csak korlátozottan alkalmas (mozgó témát nem lehet vele jól fotózni), de a vakupapucs, a fehéregyensúly állítási lehetőség és nagy zoomtartományú objektív miatt sok területen biztos, hogy kiválóan teljesíthet. A cikk megjelenésének időpontjában a fényképezőgép a Digifénykép – Mediker mintaboltjában mindössze nettó 300 ezer forintba kerül.
A fényképezőgépet a Digifénykép – Mediker-től kaptuk.