Címlap 2010

Archívum

NÉPSZERŰ CIKKEK

Így működnek a CMOS képérzékelő szenzorok (videó)

IMSAI Guy vidójában magyarázza el, miért kell három tranzisztor egyetlen fotodióda mellé és egyáltalán, hogyan is működik a CMOS szenzor.

Miért nem számít a DPI a pályázatoknál?

Sokszor találkozom olyan fotópályázati kiírással, ahol hibásan, 300 dpi felbontású fotókat kérnek. Nos, ez nem csak a kiíró hozzá nem értését bizonyítja, de a...

Heti Fortepan – 3. Város a határon – Szűcs Lóránd mérnök privát fotói Nagyváradról

Szocialista ringlispíl, fekete-fehér majális, baráti kirándulások és családi utazások egy egyre inkább elreteszelt világban, a semmiből kinövő panelnegyedek vonalas esztétikája: csak néhány évtizeddel ezelőtti, mégis alig ismert számunkra az a Nagyvárad, amibe egy amatőr fotós lencséjén keresztül leshetünk be, bepillantva a Ceaușescu alatti magyar polgárság hétköznapjaiba.

Remek animáció az objektívek rekeszének és hatásának bemutatására

Vincent Ledvina főképp animációk és time-lapse videók készítésében jeleskedik, legújabb ötpercesében az objektívek rekeszének, azaz a blende működését és hatásait magyarázza el. Habár csak érintőlegesen,...

Műszaki gépek vs. tilt-shift objektívek

A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.