A tegnapi egész napos hóesés után ma szikrázó napsütés köszöntött be. Nagy szerencse ez, hiszen így az Olympus legújabb ultrazoom fényképezőgépével, az SP-550UZ-vel elkészíthettem az első tesztképeket, melyek már meg is tekinthetők. A 8 tesztfotó között 28 mm-nek megfelelő nagylátószögű és teljes tele állásban készült fotó is megtalálható, utóbbi nyitott rekesznyílással. Az 504 mm-nek megfelelő fókusztávolság és a 18×-es átfogás bizony komoly feladatot adott a mérnököknek, amely érezhetően kissé kompromisszumosra sikerült, 500 mm környékén már meglehetősen lágy képet kapunk, nyílt rekesszel. Szupermakró módban is készült egy tesztfotó, amelyen egy cirka 8 mm-es levélke előtt lévő mohatakaró látható (tárgytávolság kb 2 cm). Az utolsó tesztkép egy vitrinben elhelyezett éremről készült, halogénizzós megvilágítás mellett, ISO 200 érzékenységgel. A most elkészült tesztképek megtekinthetők az Olympus SP-550UZ adatlapjáról vagy erre a linkre kattintva. A végső tesztfotók a jövő hét folyamán várhatók.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Alapfokon: Objektívek – Zoom
A különböző gyújtótávolságok használatáról, jellemzőikről, az optikai és a digitális zoomról kell néhány szót ejtenünk.
Fekete hattyú az utcán – avagy mi a titka a „street photography”-nek
Eric Kim blogjában elemezte, mennyire nehéz, vagy könnyű a városi, vagy utcai fotózás (esetleg szóba jöhet még a szociofotózás említése is, bár az eredeti...
Műszaki gépek vs. tilt-shift objektívek
A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.
Tényleg felesleges a vízjelezés?
Talán igen, talán nem, de én sosem hagyom nyitva a bejárati ajtót, nappal is zárom, s a képeim is inkább vízjelezem. Már csak hogy...
Mit tehet meg/várhat el egy esküvői fotós és mit nem?
Érdekes kérdés, s nem mindegy, hogy melyik oldalról nézzük. A minap hívták fel a figyelmem egy történetre, ahol a fotós - az ő szempontjai...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben