Bár külön műsort nem terveztek a Pentax standnál, egy workshopra szívesen várták az érdeklődő újságírókat. Mi sem hiányoztunk a csapatból. Talán meglepő, talán nem, a nagy sztár nem a ma bejelentett K-5 volt. Sokkal népszerűbb volt ennél a középformátumú 645D, amelyet még márciusban jelentett be a gyártó hivatalosan, no persze pár hónap előzetes szellőztetés után. A 645D 1,36×-es képkivágás faktorú, érzékelője 44×33 mm-es. A közel 2 millió Ft-os fényképezőgép nyilván egy teljesen más világ – legalábbis nekünk, akik az APS-C vagy Leica fullframe szenzoros gépekhez szoktunk. Manapság ugyanis már megszokott dolog az 5 kép/mp-es, vagy akár gyorsabb sorozat. Ezzel szemben középföldén az 1 kép/mp is elfogadott. Tegyük hozzá: egyrészt technológiailag is nehezebb ekkora felbontásnál gyors sorozatot kezelni (mind mechanikailag, mind digitális jelfeldolgozás tekintetében) másrészt a középformátumot használók nem is annyira igénylik a sorozatfelvétel nagy sebességét. A méretes tükör miatt nem csak a sorozatfelvétel problémásabb, maga a fotózás is más érzés. Olyan visszarúgása van a nagy tükörnek, mint egy jobbféle stukkernek. A kereső pedig brutális. Ha nem nyomjuk a képünkbe teljesen a gépvázat, nem is látjuk teljes egészében a keresőképet. A 645D a Pentax egyik esélye arra, hogy picit talpra állítsa a jelenleg meglehetősen visszafogott részesedését, hiszen a digitális középformátumú gépek között még kevés gyártó szerepelteti magát. Aki nem óhajt méregdrága hátfalakkal foglalkozni, annak most még olcsóbb megoldás egy komplett digitális váz vásárlása. De nézzük az olvasótáborunk számára is érdekesebb K-5-öt. Elsőként kint a vitrinben találkoztunk egy döglött példánnyal. Minden bizonnyal összetűzésbe került szegény egy mérges szamurájjal, aki kardjával egy csapásra kettészelte. A sajtótájékoztatón aztán idegenvezetést is kaptunk egy működő példányhoz, de persze sok újat a reggeli bejelentés után nem tudott mondani az egyébként készséges hölgy. A LiveView használata során észrevettünk egy érdekes funkciót: kontraszt érzékelésen alapuló élességállítás során a fókuszálandó terület a kijelzőn kinagyításra kerül, így szemmel is jól látjuk az élesség helyes beállítását. Maga a gép egyébként teljesen ugyanolyan vázba került, mint a K-7, így aki erről szeretne frissíteni, semmi új kezelőszervet nem kell megtanuljon. Ami érdekes lesz, az majd a képminőség, hiszen vadonatúj szenzor került a K-5-be, amely elméletileg akár meg is egyezhet a Nikon D7000-ben találhatóval. Az mindenesetre biztos, hogy a Pentax rajongók elégedettek lehetnek az új fényképezőgéppel. S végül betekintést kaphattunk a cserélhető, sőt, nyomtatható előlapos Pentax Optio RS1000-rel kapcsolatban. Pontosabban inkább csak az előlap készítésről. Úgy látszik itt ennek nagyobb szerepe van már, mint magának a fényképezőgépnek. A géphez olyan szoftvert is kapunk, melynek segítségével előre létrehozott mintákat, vagy akár saját képet is kinyomtathatunk egy speciális, előre préselt, matrica szerűen lehúzható papírréteget tartalmazó 10×15 cm-es alapanyagra. A program persze bármilyen nyomtatóval használható, de a jó képminőségért érdemes tintasugaras printert használni. A speciális papír a Pentax szerint bármely tintasugarassal használható. Levezetésképpen felfrissíthettük magunkat a sokféle koktél segítségével. Nem mondhatnám, hogy a bőség zavara miatt volt nehéz a választás, de ezzel nem is azt óhajtom kifejezni, hogy kevés lett volna a lehetőség. Számomra egyetlen apró betűs, ám annál zavaróbb tényező okozott gondot, melyet a koktéllap jobb felső sarkában fedeztem fel. Ezek szerint az összes koktél: Non Alcoholic!!! 😉 Viccet félre téve, igen finom koktélok voltak. A Photokina 2010 tudósítás nem jöhetett volna létre az Artwork Photo, a Fujifilm Magyarország és a McGoat webáruház támogatása nélkül.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Alapfokon: Érzékenységek
Mint ahogy a filmes gépek esetében, a digitális fényképezőgépeknél is különöző érzékenységeket használhatunk. Hogy mit jelent ez és milyen hatása van, cikkünkből kiderül.
Egyes régi vintage objektívek radioaktív sugárzása tönkreteheti a képet?
Andrew Walker videójából megtudhatjuk, mi igaz abból, hogy a tórium-oxid bevonatos régi objektívek radióaktív sugárzása láthatóvá válik a fotón és tönkreteheti a képünket is.
Fotós szakzsargon
BMP, CMYK, DPI, Hue, Moiré... Tele vagyunk rövidítésekkel, külföldi szavakkal, de valójában mit is jelentenek ezek? Egy rövid kis szótárat készített... a Digital...
Atomvillanás: víz alatti vakuk
Azt már körbejártuk, hogy miért szükséges a vízalatti vaku a szép képekhez. Az is tény, hogy elég nagy vaku nem létezik, hiszen a víz alatt a fény erősen hiánycikk. Az alábbiakban áttekintjük a vízalatti vakuk kínálatát, a kiválasztáshoz szükséges tudnivalókat, a technikai paramétereket és árakat.
Kreatív ötletek az elemekkel
Se gombelem, se ceruzaelem nem kell a fotózáshoz, tehát ne ilyen elemekre gondolj. Inkább gondolj az öt elemre, pontosabban ebből háromra: a tűzre, a...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben