Látogató ugyan alig van Magyarországról, de magyar kiállítót mégis találtunk. Ráadásul nem is akármilyen területen. Az egyik csarnok alsó szintjének jelentős részét a vízalatti fotózáshoz szükséges kellékek teszik ki. Itt leltünk rá az Ultima Digital standjára, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy a Hasselblad fényképezőgépeket tegyék vízalatti fotózásra is alkalmassá. A népszerű tükörreflexes fényképezőgépekhez a nagy vízalatti tok gyártók kínálnak megoldásokat, de az olyan drága réteg modellekhez, mint a Hasselblad nem. Ezt a piaci rést látták meg magyar búvár fotósok, akik először csak saját felhasználásra, majd később megrendelésre kezdtek el vízalatti tokokat gyártani. A 60 méteres mélységig garantáltan vízálló tokok bármelyik nagy gyárban is készülhettek volna, megmunkálásuk, kialakításuk figyelemre méltó. A rendszer nagy látószögtől teléig kínál objektív modult, a dóm hatásának kompenzálásához pedig Magyarországon tervezett és gyártott előtét lencséket kínálnak. A milliós felszerelés védelme persze nem olcsó, de ahogy megtudtuk, Nyugat Európában és Amerikában, ahol a Hasselblad a hazainál jóval nagyobb piaci részesedéssel bír, nem cseng rosszul az Ultima Digital név. A cég kínálata nem merül ki a vízálló tokokban. A fotózáshoz szükséges fény biztosításában is tudnak segíteni. Elmondásuk szerint vízalatti fotózáshoz senki nem kínál rajtuk kívül 600 Ws-os stúdióvakukat, pedig komoly vízalatti modellfotóhoz erre szükség lenne. Az elsősorban medencés használathoz tervezett monstrum vakuk állvánnyal, fényterelővel és ernyővel érkeznek, de a csomag részét képezi a vízzáró burkolattal készülő óriási akkumulátor is. És hogy a cég termékei iránt megvan a kereslet mi sem bizonyítja jobban, hogy a néhány perces beszélgetés során két komoly érdeklődő is beállt utánunk a sorba. A standtól nem messze egy üvegfalú medencében egy másik gyártó termékeit demonstrálták. A Photokina 2010 tudósítás nem jöhetett volna létre az Artwork Photo, a Fujifilm Magyarország és a McGoat webáruház támogatása nélkül.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Heti Fortepan – 9.: Borzalom pasztell-színekben
A válogatás a második világháború egyik legnagyobb lengyelországi gettójának színes felvételeit mutatja be.
Miért fontos a tömörítetlen HDMI kimenet?
Ha azt mondjuk videofelvétel, nyilván mindenki legyint egyet, mondván ez már minden mai gépben benne van. Ha azt mondjuk 4k, akkor még sokan fel...
Ezért ne vedd komolyan a szabadalmakat!
Néhány pletyka oldalon időről-időre feltűnnek olyan bejegyzések, amelyek egy-egy neves gyártó szabadalmairól szólnak. Egy időben mi is megosztottuk ezeket, de a figyelmes Olvasónak feltűnhet,...
Hogyan fejlődj a fotózás terén?
Régebben nagy divatja volt az év eleji fogadalomtételeknek. Az elmúlt években azonban úgy tűnik csökkent ez a hajlandóság. Mi sem buzdítunk senkit arra, hogy...
Sony/Zeiss: Hát így állunk…
Tiszta vizet önt a Zeiss a Sony poharába. Bizonyára sokan vagyunk, akik kicsit átláthatatlannak érezzük a Zeiss (korábban Carl Zeiss) és a...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben