A Japán Fényképezőgép Múzeum vezetője, Yasunori Ichikawa úr kért fel beszélgetésre egy-egy vezetőt a legnagyobb japán gyártóktól (Olympus, Casio, Canon, Epson, Sony, Nikon és Panasonic), hogy áttekintsék a digitális fényképezés múltját és jelenét. A beszélgetés természetesen japánul zajlott, a külföldi újságírók szinkrontolmács segítségével követhették a történetet. A japán pontosság nem tolerálta a 2 perces késésemet, így az előadáshoz az 1981-es Sony Mavica bejelentésnél csatlakoztam. Annak idején a floppy lemez tűnt a legmegfelelőbb adattároló eszköznek. Ez a rendszer (a Mavica) többé kevésbé uralta a 80-as éveket, amit a Sonytól jelen lévő Toru Katsumoto két újságcikk kivágással is illusztrált: az egyik egy a los angelesi olimpián 1984-ben készült fekete-fehér felvétel volt, aminek a képaláírásában is szerepelt, hogy digitális formában Mavica fényképezőgéppel készült. A másik, immár színes felvétel szintén olimpián, méghozzá Szöulban készült. Annak idején ezeket a felvételeket még modemes technológiával továbbították a szerkesztőségeknek. A beszélgetés érdekes és követhető része kb. itt ért véget. A kivetítőre felkerült még néhány modell a Konica, a Sony és a Canon 1988-as kínálatából, de ahogy haladtunk a jelen és a jövő felé, a válaszok úgy lettek egyre általánosabbak és semmitmondóbbak. Az eredményeket és a fejlesztési irányokat érthető módon egyikük sem akarta kifecsegni, így pedig merő időhúzás volt a beszélgetés, ezért kicsit több mint egy órával az érkezésem után az utolsó nem japánok egyikeként én is elhagytam az előadót. A helyszínről készült tudósítás támogatója a Sony Central and Southeast Europe Kft., a beszámolók illusztrációit pedig egy 16-108mm-es objektívvel és egy F58AM vakuval felvértezett Sony α55-ös vázzal készítem.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Fotós kvíz – teszteld a tudásod!
Szereted a kihívásokat? Kíváncsi vagy, mennyire vagy naprakész a fotós technikai tudásodban? Ez a rövid teszt segít feltérképezni, hol bővítheted még a tudásod!
Így működik a redőnyzár
Már mi is próbálkoztunk nagy sebességű videófelvétellel bemutatni a redőnyzárak működését, ami több-kevesebb sikerrel zárult. Most azonban...
A ma kapható, elérhető árú fényképezőgépek...
Alapfokon: a rekesz, a mélységélesség, az érzékenység
Ahhoz, hogy kreatívan, az elképzelésünk megalkotására, s ne csak próbálgatásra használjuk a fényképezőgépünket, szükség van arra, hogy értsük a fénytant és a gép működésének...
Így készíts profi fekete-fehér képeket
Az egyik legrosszabb, amit tehetsz egy színes képpel, hogy elveszed a színeit (deszaturálod), s ráfogod, hogy az a fekete-fehér kép. Nos, nem. Az csak...
Itt az új esküvőfotó őrület? Animált esküvőfotó!
Nincs új a nap alatt - szokták mondani, pedig valójában mindig van valakinek egy korszak alkotó ötlete.
Most éppen Jeffrey L Bennett ötlete indíthat el...
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben