A Canon újra bejelentette az áprilisban már beharangozott, de akkor még csak fejlesztés alatt álló EOS C500 modelljét, mely 4K felbontású videofelvételi képességével kiemelkedik a hasonló kategóriájú videokamerák közül.
A japán gyártó Cinema EF családja így hamarosan háromtagú lesz. A kompakt méretű C100 mellett a már piacon lévő, szintén Full HD C300-at is választhatjuk, ha pedig még komolyabb felbontás a cél a C500-as csúcsmodell lehet a megoldás.
Bár a Cinema EOS termékcsalád kompatibilis a Canon által kínált több mint 60 féle EF objektívvel, videós célra most két új optika is bemutatkozik CN-E15.5-47mm T2.8 L S/SP és CN-E30-105mm T2.8 L S/SP néven, melyek jöttét ugyancsak megszellőztette a cég. A két új objektívvel négyre bővül a Canon által kínált videó optikák sora.
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Minőség, teljesítmény és kreatív választék – a Canon ráerősít a Cinema EOS System családra
Budapest, 2012. augusztus 29. – A Canon ma tovább bővítette a Cinema EOS System termékcsaládot a cég várva várt 4K mozifilmes kamerájával és négy kompakt EF Cinema objektívvel. Az eredetileg áprilisban bejelentett, akkor még fejlesztés alatt álló EOS C500, a CN-E15.5-47mm T2.8 L S/SP és a CN-E30-105mm T2.8 L S/SP az új EOS C100 és az úttörő EOS C300 mellé társulva a Canon eddigi legerősebb terméksorát alkotják, nemcsak kiemelkedő minőséget, de hihetetlen teljesítményt is kínálva a legkülönfélébb konfigurációkban.
A Canon Cinema EOS rendszer a vállalat DSLR-, video, tévés és objektívkészítő részlegének összes tapasztalatát összefogva kínál kivételes minőséget és kreatív szabadságot minden profi szakember számára. Az új, belépő szintű EOS C100 és a 4K EOS C500 megjelenésével a rendszer úgy bővült ki, hogy a legkülönbözőbb szintű felhasználók produkciós igényeit is kielégíthesse. A kamerák mellé a Canon új filmes zoom objektívjei társulnak, amelyek EF- és PL-változatban is kiemelkedő értéket és teljesítményt kínálnak – és gyakorlatilag a ma gyártott összes kamerával kompatibilisek. Az összes termék bemutatkozik majd az IBC 2012 rendezvényen, amely az első alkalom lesz Európában, amikor a teljes Cinema EOS rendszer együtt látható.
– Ez a valaha készült legerősebb professzionális videós terméksorunk – árulta el Kieran Magee, a Canon Europe professzionális marketing részlegének igazgatója. – Az összes új termékünket a profik igényeire figyelve fejlesztettük, arra bátorítva a vásárlóinkat, hogy legyenek még kreatívabbak. Az EOS C500-zal és az új filmes zoom objektívekkel, valamint az új EOS C100 kamerával úgy bővítettük ki a választékot, hogy a lehető legtöbb felhasználót kiszolgálhassuk vele – a független felhasználóktól kezdve egészen a mozifilmesekig.
EOS C500 – forradalmi 4K videofelvételek
A fejlesztés 2012 áprilisában történt bejelentése után a Canon ma megerősítette az EOS C500 európai megjelenését: egy új digitális filmes kameráról van szó, amely 4K felbontású (4096 x 2160 pixeles) videofelvétel készítésére képes. A mozgófilmes és nagyfelbontású digitális produkciós ágazat számára készült EOS C500 lehetőséget ad arra, hogy a 4K felbontású képek RAW adatokként kerüljenek rögzítésre egy külső eszközön. A kamera tömörítetlen 4K kimenete remekül kihasználhatóvá teszi a Canon 4K felbontáshoz készült, egyre növekvő számú objektívjének lehetőségeit, míg a Cinema Lock funkcióval bővített EF foglalat megkönnyíti az operatőrök számára az objektívek cseréjét a felvételek során.
A tömörítetlen 4K-s felvételek mellett az EOS500 12 vagy 10 bites RGB 4:4:4-es kimeneti jelet is leadhat 2K (2048 x 1080 pixeles) felbontással, vagy Full HD off-board (külső) rögzítéssel, pazar színeket eredményezve és nagyfokú kompatibilitással segítve az olyan képfeldolgozási eljárásokat, mint a chroma key (bluebox, greenbox) pozicionálás. A kamera 4K és 2K módban is támogatja az akár 120p-s képfrekvenciát is, még nagyobb teret engedve ezzel a kreativitásnak a nagysebességű (lassított) videofelvételek esetében. A Canon Log Gamma használata pedig gondoskodik a profi filmesek által megkövetelt kiváló videoképminőségről és széles expozíciós tartományról.
Az EOS C300-zal megegyező fejlett platformra épülő EOS C500 kivételes teljesítményt, remek hordozhatóságot és fantasztikus bővíthetőséget kínál. A PL foglalatos változattal a szabványos objektívek használhatók, az EF foglalatos változat pedig az első olyan Cinema EOS kamera, amelyet egy módosított, Cinema Lock funkciót is biztosító EF foglalattal szereltek fel. A felhasználói visszajelzések alapján tervezett Cinema Lock EF foglalat leegyszerűsíti az objektívcserét a felvétel közben. Ahelyett, hogy az objektívet a felhasználónak kellene becsavarnia, az új foglalat maga rögzíti a helyükre azokat – így kényelmesebben használható a műtermi és a külső felvételeknél is.
Új filmes zoom objektívek – rugalmasság, teljesítmény, érték
A négy új EF Cinema objektív tovább bővíti a Cinema EOS rendszert: mindegyik felsőkategóriás teljesítményt, remek hordozhatóságot és versenyképes árat kínál. A két széles látószögű filmes zoom objektív, a CN-E15.5-47mm T2.8 L S (EF foglalatos) és CN-E15.5-47mm T2.8 L SP (PL foglalatos) mellett két filmes zoomolható teleobjektív, a CN-E30-105mm T2.8 L S (EF) és CN-E30-105mm T2.8 L SP (PL) megjelenésére is sor kerül. Mind a négy objektív megfelelő felbontást kínál a 4K-s produkciókhoz, így ideálisan használhatók a Canon EOS C500 és EOS-1D C filmes kameráival is – mivel mind a kettő támogatja a 4K-s videók készítését.
Mind a négy objektív kompatibilis az iparág szabványos, Super 35 mm-egyenértékű gépeivel, csúcskategóriás optikai felépítésük pedig kivételes rugalmasságot kínál a helyzetek sokaságának megoldásához. Minden objektív kompakt és könnyű, rugalmas fókusztartományban használható, így a kézikamerás felvételekhez is jól alkalmazkodnak. A tervezés során figyelembe vették a különféle felhasználási módokat, így kerültek kialakításra az olyan jellemzők, mint az egységes elülső átmérők, a szabványos osztásközök és a 300 fokos fókuszálási elfordulás a precíz élességállítás érdekében. A Canon meglévő Top-End Cinema zoom objektívjeit és EF Cinema fix objektívjeit tökéletesen kiegészítő új lencsék még tágabb kreatív lehetőségeket tárnak fel minden filmes és videoszakember előtt – akár a stúdióban, akár külső helyszínen.