Hoya szűrők előadás (workshop terem)

0

Varga Péter, az Optiform Bt.-től mutatja be nekünk a Hoya szűrők kínálatát. Elsőként arról hallgatunk információkat, hogy miért kell más felépítésű, kialakítás szűrő egy digitális fényképezőgépre, mint egy filmesre. A válasz természetesen az, hogy a digitális gépekben található szenzorok (illetve az előttük elhelyezett szűrő) tükröződnek, míg a filmek ezt nem teszik. Emellett persze elsődlegesen az objektív frontlencséje és a szűrő között alakulhat ki a fény oda-vissza verődése. A tükröződések kellemetlen hatása a szellemképek és becsillanások létrejötte. Az új HMC Hoya szűrők 7-7 réteget tartalmaznak, a peremet pedig vékonyították. A Pro szériában 12-12 réteget alkalmaznak, így a tükröződések igazán minimálisak, a HD sorozatban pedig gondosan kiválasztott 8-8 réteget használnak a nemkívánatos szellemkép hatás ellen. Nagylátószögű objektívnél ügyeljünk az alacsony peremre! A továbbiakban az UV, polarizációs, ND szűrőkről és variálható ND szűrőkről esik szó. Egy fontos trükköt is meghallgathattunk: a polarizációs szűrőket mindiig az óramutató járásával ellentétes irányba érdemes tekerni, így véletlenül sem tekerhetjük le magát a szűrőt, s veszíthetjük el egy fotózás során. Az előadás legvégén megtudhattuk, hogy a lineáris polarizációs szűrők miért alkalmatlanok az autofókuszos tükörreflexes fényképezőgépekhez (a féligáteresztő tükör is polarizál, így nem lesz autofókuszunk). Legalábbis elméletben.