A JCII (Japan Camera and optical instruments Inspection and testing Institute) egy egész komoly méretű standot épített, amelyen egy kisebb múzeumot állítottak fel. A látogatók között is népszerű standon megtekinthetőek voltak 1985-től kezdődően napjainkig a Japan Camera Grand Prix díjazott fényképezőgépei, melyeket a Camera Journal Press Club tagjai által adott szavazatok alapján hirdettek ki az adott évben. Mivel nem minden érdekesség kaphatott díjat, egy külön vitrinben a nem díjazott, de egyébként a JCII által érdekesnek és kiemelendőnek tartott fényképezőgépek is helyet kaptak. A Camera Grand Prix-en 2011-től objektívek közül is választanak első helyezettet, mely minden esetben valamilyen komoly fejlesztés eredményét kell mutassa, ez elmúlt 2 év alapján a díjakat látva ez nem is vitatható. 1985: Minolta Dynax 7000 (88.000 jen) 1986: Canon T-90 (148.000 jen) 1987: Cenon EOS-650 (80.000 jen) 1988: Kyocera Samurai (59.800 jen) 1989: Nikon F4 (226.000 jen) 1990: Canon EOS-10 QD(90.000 jen) 1991: Contax RTS III(350.000 jen) 1992: Pentax Z-1 (99.000 jen) 1993: Canon EOS 5 QD (108.000 jen) 1994: Minolta Dynax 707si (95.000 jen) 1995: Contax G1 (143.000 jen) 1996: Minolta TC-1 (148.000 jen) 1997: Nikon F5 (325.000 jen) 1998: Pentax 645N (300.000 jen) 1999: Minolta Dynax 9 (250.000 jen) 2000: Canon EOS-1V (270.000 jen) 2001:Minolta Dynax 7 (125.000 jen) 2002: Canon EOS-1D (750.000 jen) 2003: Canon EOS-1Ds (950.000 jen) 2003: Nikon D70 (157.500 jen) 2004: KonicaMinolta Dynax 7 Digital (156.000 jen) 2006: Nikon D200 (198.000 jen) 2007: Pentax K10D (120.000 jen) 2008: Nikon D3 (570.000 jen) 2009: Canon EOS 5D Mark II (300.000 jen) 2010: Olympus PEN E-P1 (100.000 jen) 2011: Pentax 645D (850.000 jen) 2012: Nikon D800 (298.000 jen) Díjazott objektívek: 2011: Canon 8-15mm f/4 L USM 2012: Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 Di-II VC PZD További kiemelt gépek: A CP+ tudósítás létrejöttét idén a Canon Hungaria Kft. támogatja. A fotók Canon EOS 6D-vel és az új Canon EF 24-70mm f/4 L IS USM objektívvel készültek.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Alapfokon: Objektívek – Gyújtótávolság
Az érzékelő lapka után a digitális fényképezőgépek talán legfontosabb alkotóeleme az optika. Cikksorozatunk következő néhány részében erről ejtünk néhány szót.
Buktassuk le a filmeket
Ha beülünk egy moziba, vagy este a tévé elé, biztosan nem az lesz a célunk, hogy hibákat, vagy árulkodó jeleket keressünk a filmekben. Pedig...
Ezért jobb a parfokális objektív videózáshoz
Objektívet sokféleképpen lehet tervezni és készíteni. Nyilvánvalóan olyan megoldás nincs, ami mindenre tökéletes, így a képélességre, homogenitásra, színhibák minimalizálására, torzításra, tömegre, méretre, par- vagy...
Még hogy nem fontos szempont egy DSLR-nél a tükör és zárhang?
Éljen a Nikon 1, éljen a Nikon 1. Vagy mondhatnánk azt is, hogy éljen a Panasonic DMC-GX7! A lényeg: bizony vannak esetek, amikor egy...
Így másolhatod át egy kép színvilágát egy másikra
Tetszik egy kép színvilága és szeretnél hasonlót csinálni a saját fotóddal? Itt a megoldás!
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben