Ma tartja üzleti divíziójának magyarországi sajtó és partnertalálkozóját a Panasonic. A tévé falakat, broadcast és biztonsági megfigyelő rendszereket felvonultató esemény ugyan nagyon nem tartozik a Pixinfo.com érdeklődési körébe, de a sok érdekesség egy rövid látogatás erejéig engem is megmozgatott, pláne hogy a helyszínt a szerkesztőséghez közeli Vasúttörténeti park biztosítja. A Panasonic (illetve korábban Matsushita) életében mindig is fontos szerepe volt az üzleti megoldásoknak, de úgy érzem, hogy az utóbbi években a válság hatására némileg visszaeső konzumer üzletág miatt ez a terület még nagyobb hangsúlyt kapott. Sajnos az autóipari komponensfejlesztésről a hazai bemutatón nem volt szó, de a tradicionálisan erős területeket, mint a broadcast videó, a kivetítő és az ipari megfigyelő rendszerek mind kiállították. A négy panelből összerakott, és egyszerre több videóforrás képét akár elforgatva is megjelenítő videófalra hamar ráuntam, még szerencse, hogy a 4K-s videózást bemutató szekció egyik sztárja az év elején bemutatott GH4 volt. Az egyik 4K-s panelen a GH4-gyel a Vasúttörténeti parkban készített felvételek futottak, mondanom sem kell, hogy döbbenetesen szép minőségben. Persze a GH4, csak nekem volt sztár, a profi videózásban érdekeltek szívét inkább az AJPX270 „felhő kész” kamera doboztatta meg, ami 4K-t ugyan még nem tud, de 1920×1080-as felbontásban 10 biten 4:2:2 minőségben tud rögzíteni AVC-Ultra formátumba. De persze nem ezért fogják szeretni, hanem a beépített vezeték nélküli adatátvitelért, ami jelenleg Wifi kapcsolatot jelent, de ősztől 3G/4G/LTE opcióval bővül a kínálat. Az adatrögzítésre a kamerát két microP2 kártyahellyel láttak el, ami tulajdonképpen a legújabb, SD XC UHS-II szabvány panasonicos fantázianeve. A vezeték nélküli kapcsolatnak hála a kamera képes az elkészült anyagokat azonnal egy távoli szerverre is továbbítani. Kisebb stúdióknak lehet fontos információ, hogy a Panasonic jelenlegi akciójában a broadcast kamerák nulla kezdőrészlettel 24 havi részletre is megvehetők. Kevésbé köztudott, de a konzumer fényképezőgépek és broadcast videokamerák mellett a Panasonic a megfigyelőrendszerek területén is erős. Az aktuális kínálatban közel 50 féle hálózati kamera kapható, amik mögé nagyon komoly rendszerek telepíthetők. Egyes kamerák már önmagukban képesek arcfelismerésre és azonosításra, így nem csak a civil szférának, de rendőrségnek, határőrségnek és egyéb hivatalos szervezeteknek is tudnak rendszereket biztosítani. Az egyik demo monitoron a résztvevők arcai jelentek meg, ahogy elhaladtak a kitett kamera előtt. A rendszer minden arcot elment és összevet a körözött személyek megadott képeivel. Az arcfelismerést már a kamera végzi, és egyszerre akár 8 arccal is tud foglalkozni. A civil szférában az arcok mentése természetesen nem indokolt, ott inkább a tömeg demográfiai összetételének meghatározása lehet a fő feladat. A Panasonic rendszere természetesen erre is képes, így egy arcról meg tudja mondani, hogy az illető nő vagy férfi, illetve be tudja sorolni kor szerint 10 éves sávokba. A kulcsszó manapság az integráció, ami a Panasonic esetén azt jelenti, hogy a már évtizedek óta gyártott különböző biztonságtechnikai eszközöket egyetlen rendszerbe foglalják össze. Így került az asztalra egy tűzjelző rendszer is, amit a Panasonic már 20 éve gyárt, mégsem volt sok ember a teremben, aki erről valaha is hallott volna. A szemüveg nélkül is 3D élményt nyújtó tévé szerintem kicsit kilógott a sorból, de a Panasonic ezt is üzleti felhasználásra szántja. A kijelző rengeteg egymás melletti pontból biztosítja a 3D hatást, de élvezni igazán csak 2-3 méter távolságból lehet. Olyankor is gyakori volt, hogy a kép középső részén szép kép mellett lehetett élvezni a térhatást, míg a szélek kicsit szétestek.
NÉPSZERŰ CIKKEK
A legjobb fényképezőgép kiválasztása | 1. rész: felbontás, szenzorméret
Elvesztél a különböző paraméterek között, nem tudod, melyik funkció a fontosabb, vagy épp melyik mikor jön jól? Segítünk! Cikksorozatunkban bemutatjuk a legfontosabb tudnivalókat, amik egy gép kiválasztásánál fontosak lehetnek!
4:2:2, 4:2:0? Mik ezek? Azaz a szín-almintavételezés (color subsampling)
Mostanában egyre több fényképezőgép specifikációjában találkozunk ezekkel a bővös 4-es, 2-es és 0-ás számjegyekkel egy-egy kettősponttal elválasztva. De mit is jelentenek ezek a számok?
Cikkünkben ezt igyekszünk elmagyarázni.
Heti Fortepan – 17.: Tíz megfejtés
A Fortepan két héttel ezelőtt közzétett ismeretlen fotók gyűjteményében saját nagyszüleit ismerte fel a Kossuth-díjas építész.
Forgács Péter: Beszélgetés a privát és nyilvános képi narratívákról (videó)
Online megtekinthető Forgács Péter képzőművész előadása, amely a Budapest FotóFesztivál programsorozat részeként jelent meg.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben