2015. május 28-án, csütörtökön 18:00-kor nyílik meg a
című fotókiállítás.
Helyszín: Random Galéria, Budapest, XI. Bercsényi utca 7.
A kiállítást megnyitja: Drégely Imre.
Sajtóközlemény:
A Random kortárs alkotói a fotográfia és a fénnyel aspiráló vizuális önkifejezés különböző koordinátáiról érkeztek. Munkáik az egyedi látásmódú, független nézőpontot képviselik.
A jelen kiállítás, amely az autonóm művészi gyakorlatok / egyéni fotográfiai projektek sorában az első csoportos bemutatkozás egy kalandozásra hívja a látogatót a kísérleti fotográfia világában.
A képek által megismerhetjük a méltatlanul háttérbe szorult műfaj klasszikus és modern interpretációját és a Random művészeinek az experimentális fotográfia fogalmához való sajátos és sokszínű hozzáállását. A különböző, – megszokottól eltérő- anyagokkal, és eljárásokkal, a fotó médiumára való reflektálással született kísérletek izgalmas felületeket, vizuális effekteket, új jelentésbeli tartalmakat eredményeztek.
A kiállításon résztvevő alkotók:
Dezső T. Tamás, Eperjesi Ágnes, Fiala de Gábor, Kolozsi Bea, Martinkó Márk, Rapi Mariann, Sprenc Balázs, Száraz Kata, Szami
Megnyitó: 2015. május 28. csütörtök 18:00 óra
Megnyitja: Drégely Imre fotográfus
Kurátorok: Tóth Ego(n) István, Pók István
A kiállítás 2015. június 18-ig látható.
A RANDOM egy művészeti szervezet, amely tagjai számára párbeszédet, bemutatkozást és aktivitást biztosít hazai és külföldi kiállításokkal, workshopokkal, szakmai párbeszédekkel. Csatlakozva a Bartók Béla úti művésznegyedhez 2014 szeptemberében a sokszínűséget támogató gondolattal nyitottuk meg galériánkat, amelynek profilja elsősorban a kortárs alkotók bemutatása, szellemi műhelyként színes programoknak, szakmai párbeszédnek helyt adó nyitott műhely létrehozása.
Dezső T. Tamás
Híres színészekről filmlejátszás közben dekódolási hibával készült portrék.
Eperjesi Ágnes
A Prizma szisztematikus görgetése minden irányba című sorozat egy üvegprizma különböző nézeteit mutatja rengeteg expozíció során.
Fiala de Gábor: Mire jó a sütőpapír?
Saját érzékenyítésű, háztartási anyagra exponált csendéletek.
Kolozsi Bea: Elvesztve
Gyorsan romló Polaroid film felületén megjelenő faktúrák, torzulások képelemekké válása során kép elveszti eredeti jelentését. Az „elengedés”vizuális feldolgozása.
Martinkó Márk: Rituálé
A videó installáció egy manuálisan előállított digitális kísérlet, amely az ember által telepített, vagy befolyásolt természet digitálisan hibás absztrahálására irányul. A felvételek egy áramkör módosított kamerával készültek.
Rapi Mariann : Hide and seek
Egy, a mai médiában is megjelenő eljárásból kiindulva (ahol a riportalanyok személyiségének védelme érdekében, eltorzítva mutatja az arcukat), kizárólag analóg és manuális eszközökkel éri el a portréalanyok identitásának torzítását, a felismerhetőség korlátozását.
Sprenc Balázs: Polaroid alá temetve
A recept: válasszuk el absztrakt polaroid képek emulzióját eredeti hordozójuktól, majd helyezzük őket akvarell papírra, különböző növényeket, leveleket helyezve az emulzió és a papír közé.
Száraz Kata : Világoskamra
A megőrzésről, az emlékekbe való kapaszkodásról szóló installáció, amely síkfilmek összeolvasztásával, kivetítésével sajátos atmoszférát hoz létre.
Szami: Álomvilág
A sorozat az ellentétes erők kollázsszerű egymásra rakódásán alapszik. A sötétség által lemaszkolt mozgásból impulzusszerűen előtörő energiák felerősítik és egyben el is nyomják egymást. A véges és végtelen motívumok, valamint mozdulatok ütköztetése következtében a színek adta diszharmónia a mozgásban is jelen van.