A kimondottan az EOS-300D-hez tervezett objektív módosított EF-S bajonettel készül. Az optika által vetített kép kisebb, mint a Leica filmkocka mérete, így ez az objektív a filmes fényképezőgépekkel nem használható. Ez az objektív az EOS-300D-n a hagyományos gépek 29-88 mm-es zoomtartományát fedi le. Mivel az érzékelő mérete jelentősen csökkent, a kisebb tükörnek köszönhetően az objektív leghátsó eleme közelebb kerülhet a CMOS lapkához. Az EF-S elnevezésben az S jelölés a ‘short back focus’, vagyis rövid hátsó élességállítás technikára utal. Ennek köszönhetően az ilyen nagy látószögű objektívek tömegét és előállítási költségét is jelentősen sikerült csökkenteni, miközben a képminőség az EF sorozat többi tagjánál megszokott kiváló szintű marad. A lencsék speciális bevonata jelentősen csökkenti a csillogást és a színszórást, ami a digitális fényképezőgépeken sokkal észrevehetőbb, mint filmes társaiknál. Az objektív élességállítási mechanizmusát az EOS-300D-hez igazították, hogy a lehető leghalkabban és a leggyorsabban működhessen. Az objektívtől 28 cm-re lévő téma minden gyújtótávolságnál élesre állítható. Az új objektívhez új kiegészítők is készültek. Az EF-S bajonett miatt a korábbi EF12 és EF25 jelzésű közgyűrűk is megújultak. Az új EF12 II és EF25 II makró fotózást segítő közgyűrűk a mind az EF, mind pedig az EF-S objektívekkel használhatók.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Ékszerfotózás egyszerűen
A Photigy pár hónapos kihagyás után ismét ingyenes oktatóvideót tett közzé.
Aki már próbált ékszert fotózni, biztosan tudja, hogy a tükör, mint alap, nem jó...
Tilt-shift 1×1 videók
Bizonyára sokan hallottatok már a tilt-shift objektívekről, amelyek talán leglátványosabb felhasználási területe a miniatűr hatás elérése, amely a fókuszsík megdöntésével érhető el (sokan hibásan...
Portré fotózás erős fényben: HSS vagy vND szűrő?
Kis mélységélességű kültéri portrék készítésekor előforduló probléma az előtér és a háttér jelentősen eltérő világossága. Ezen derítőlapokkal és vakukkal segíthetünk, de ha az elérendő kis mélységélesség miatt a blendét nem tudjuk a bejövő fény szabályozására használni, akkor hamar akadályokba ütközünk. Az előtér és a háttér megvilágításának összehangolására ezúttal két lehetőséget vizsgálunk meg.
Jelentős képlágyulást okozhatnak a napellenzők!
Meglepő, de valahol logikus felfedezést tett Steve Perry, aki a hidegben, napellenzővel történő fotózás során durva lágyságot tapasztalt a képeinél.
A jó öreg villanópor
Manapság úgy nyúlunk a Xenon gázas vakuk után, mint ha mindig is léteztek volna. Pedig a XIX. században még villanóport használtak, amely nem csupán...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben