Buktassuk le a filmeket

8
767

Ha beülünk egy moziba, vagy este a tévé elé, biztosan nem az lesz a célunk, hogy hibákat, vagy árulkodó jeleket keressünk a filmekben. Pedig sokan vannak, akik hobbit űznek ebből és pl. logikai bakikat keresnek, vagy épp rendezői hibák után nyomoznak az egyes filmekben. Mókás is tud lenni, amikor a szakadó esőben az utcán átszaladt, elázott hajú lány a következő snittben tökéletes frizurával panaszkodja el apjának, hogy bőrig ázott.
Az is mosolyra fakasztó, ahogy a Csillagok háborújában a rohamosztagos (képen jobb oldalon) beveri a fejét a zsilip tetejébe.

375

De az se rossz, amikor A rettenthetetlenben az egyik bunyós résznél látható a másik oldalon lévő operatőr és segédje:

Braveheart

Ilyen és ehhez hasonló vicces részletekkel már Dunát lehetne rekeszteni, de nekünk most nem ez a célunk.
A rendezői bakik mellett érdekes és fotós szempontból talán hasznosabb is olyan árulkodó nyomok után kutatni, amelyek bizonyítják, hogy az adott jelenetet nem a ott forgatták, ahol azt a néző elsőre gondolná.
Tegnap épp Az erő krónikája c. filmet néztük, ma reggel pedig első dolgom volt értékelést leadni rá az IMDB-n (egyébként jó film, ha még nem láttad és szereted a sci-fi-t, ajánlom figyelmedbe!).
Ha pedig már ott voltam az IMDB-n, megnézegettem a képeket. Aztán feltűnt ez:

Michael B. Jordan és Dane DeHaan a Chronicle c. film jelenetében (© 2012 Twentieth Century Fox)
Michael B. Jordan és Dane DeHaan a Chronicle c. film jelenetében
(© 2012 Twentieth Century Fox)

Rögtön fel is tűnt a bizonyítéka annak, hogy nem a toronyház tetején ültek a srácok a felvételkor.
Te is megtalálod ezt a bizonyítékot?

Hozzászólások

hozzászólás

8 HOZZÁSZÓLÁS

  1. A távolabbi hátizsák árnyéka még éles, de a közel ülő figuráé már nem. Pont olyan, mintha több irányból világitanák. Ezenkívül az árnyék iránya eltér a toronyházakon láthatón, amelyik kifejezetten balról jövő fényt mutat.

  2. Nos akkor, amire én gondoltam (nem biztos, hogy így van, csak nekem ez tűnt fel):
    – jobb oldalon lévő srác árnyéka természeteshez képest sokkal lágyabb (napon ennél élesebb árnyék adódik), ugyanakkor a táska árnyéka éles.
    tippem: szoftbox kb. a hátsó lámpa felett, a srác irányába néz, így a táska irányából (amely szinte a szoftbox alatt van) a szoftbox felé nézve kis méretű világító felületet látnánk (éles árnyék), míg a sráctól a szoftbox felé tekintve a szoftbox nagy felületet fed le (lágy árnyék)
    – a távolabbi lámpa kissé már kiesik a DOF-ból, ennek ellenére a város széle több km. távolságban elég éles.