Kipróbáltuk: Fujifilm FinePix X-S1 teszt

0

Képminőség

Képzaj

A géppel készült JPEG képeknél minimális zajszűrést használtunk. A RAW fájlokat az Adobe Photoshop Lightroom v4.0-val konvertáltuk, minden beállítást gyári alapértéken hagyva.

Érzékenység – képzaj



ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200.

Zajszűrés

Ellentétben a HS-modellekkel, ebben a gépben több beleszólásunk van a zajszűrésbe. A Felvételi menüből elérhető képfeldolgozási beállítások között ötfokozatú zajcsökkentési lehetőséget találunk. A szűrés nem kapcsolható ki, a legkisebb fokozat az Alacsony, mely fölött Középalacsony, Általános, Középmagas és Magas beállítások választhatók. Az alábbiakban a két szélső értéket és az általános beállítást vettük górcső alá.

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.

Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp


ISO100; F7,1 1/7 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO200; F7,1 1/12 mp


ISO200; F7,1 1/12 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO400; F7,1 1/26 mp


ISO400; F7,1 1/26 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO800; F7,1 1/56 mp


ISO800; F7,1 1/56 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO1600; F7,1 1/100 mp


ISO1600; F7,1 1/100 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO3200; F7,1 1/210 mp


ISO3200; F7,1 1/210 mp; RAW – Adobe Lightroom V4.0


ISO6400; F7,1 1/400 mp


ISO12800; F7,1 1/800 mp

Közelfényképezés, makró

Ha közeli képet szeretnénk csinálni, kétféle makró beállítást választhatunk a bal iránygombbal. A normál Makró módban használható a teljes zoomtartomány, nagylátószögnél pedig 7 cm-ről készíthetünk képet, tele állásban pedig 2 méterről. Ha közelebb szeretnénk jutni a Szupermakró módot kell választanunk, mely 1 cm-es munkatávolságot tesz lehetővé a frontlencsétől mérve. Ez esetben viszont számolnunk kell azzal (mint az alábbi kép is mutatja), hogy különösen nagy geometriai torzítást, sarki életlenséget kapunk, és képtelenség lesz egyenletesen bevilágítani a témát, hiszen a nagy objektív árnyékot vet rá. Szupermakró módban minimális zoomot (1,1x) használhatunk, ami kb. 27-28mm-es gyújtótávolságnak felel meg.

Makró képességek

nagylátószögnél (27 mm ekv.), 1 cm-ről legkisebb szélesség:
45 mm

tele állásban (624 mm ekv.) nagylátószögnél, 200 cm-ről
legkisebb szélesség: 110 mm