Vízálló fényképezőgépek – 2012

0

Panasonic Lumix DMC-FT4

Sorszám szerint a DMC-FT4-gyel kell kezdenünk, de már előre jelezzük, hogy a DMC-FT20 nem komolyabb, hanem egyszerűbb gép lesz.

A Panasonic sem ma kezdte a vízálló gépek fejlesztését, s ez meg is látszik rajtuk. Igazán kiforrott modellek, jól eltalált kezelhetőséggel és kedvező szolgáltatás kínálattal.

A Panasonic Lumix DMC-FT4 felbontása nem túlzó, a 12 Mpixel véleményem szerint ilyen alkalmazásra (strandra, vízbe) teljesen elegendő. Igazán jó hír, hogy rendesen összerakott, jó szolgáltatás választékú gépről van szó. Van GPS, van FullHD videófelvétel, az LCD nagy betekintési szögű (igaz, nem túl komoly felbontású, 230 ezer képpontos), van AF segédfény, amely derítőfényként is használható videófelvételkor, s készíthetünk 3D fotókat is, van iránytű, magasság és mélység mérő. A legmeglepőbb viszont az, hogy manuális expozíciót is választhatunk, ahol mi szabjuk meg a rekeszértéket (két érték közül) és a zársebességet is. Ez a víz alatt is igen jól tud jönni.

Videókat FullHD felbontásban, AVCHD tömörítéssel, de mono hanggal rögzíthetünk.

Eredeti videó letölthető: ide kattintva

A vízállóság a kompakt mezőny legjobbja, 12 méterig áll ellen a víz nyomásának. Az ütésállóság is jó, erre átlagos, 2 méter magasságot adtak meg.

A fényképezőgépre jópár kezelőszerv került, s a négyirányú navigáló gombok dedikált funkciókkal is rendelkeznek. Ha mégis olyan paramétert kell módosítani, ami a gombokkal közvetlenül nem elérhető, még akkor is ott van a gyorsmenü, amivel tényleg a legfontosabb értékek pár gombnyomással módosíthatók.

A víz alatt készült fotók szépek lettek, a színek is közel helyesek, az érzékenységet csak ISO400-ig emelte a gép, de a jó stabilizátor miatt ez is elég volt. Ha szükséges, választhatunk Hi ISO Auto-t, ami feljebb is merészkedik. Ha az Olympus TG-620-at megdícsértük, akkor a Panasonicnak is jár a piros pont a szép képekért.

Az optika minősége jó, csak a 28 mm-nek megfelelő nagylátószögnél tapasztalunk a sarkokban jobban látható homályosodást. Kromatikus aberrációval nem találkoztunk. A készített képek egyébként enyhe lágyságot mutatnak, ezt azonban nem kenném az optikára, hiszen más gépnél is az utóélesítéssel játszanak a legtöbbet a gyártók.

Érzékenység – képzaj



ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.

Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp

További tesztfotóink a cikkünk alatti linkek között érhetők el.