Kicsit megkésve (egy influenzán túl) íme az első képeink a másfél hete bemutatott Panasonic Lumix DMC-FZ8 és Lumix DMC-TZ3 fényképezőgépekből. Párizsban a lelkünkre kötötték, hogy a képek mellé mindenképpen írjuk oda, hogy sorozatgyártás előtti fényképezőgépekről van szó, és a képminőséget ne ezek alapján ítéljük meg. Bár a két fényképezőgép sok tekintetben hasonlít egymáshoz, a kialakításuk nagyban meghatározza várható vevőkörüket. Míg a DMC-FZ8 elsősorban azoknak készült, akik a klasszikus fényképezőgép formát részesítik előnyben (és valamiért ragaszkodnak az óriási zoomtartományhoz), addig a a DMC-TZ3 tényleg egy utazó mindenes. Nappal, jó fényben az apró, 10x zoomátfogású DMC-TZ3-ért nyúltam, de mikor szükségét éreztem, hogy a gépet a szememhez szorítva „stabilizáljam”, akkor inkább a DMC-FZ8-at választottam (lévén a DMC-TZ3-nak nincs keresője). Érdemes megfigyelni, hogy hogyan fejlődik a fényképezőgép építés: míg tavaly, a DMC-TZ1 bemutatójakor csak prizmás rendszerrel tudták megoldani, hogy ekkora méretbe 10x zoom optika kerüljön, addig ezt az objektívet idén már hagyományos technikával is meg tudták építeni. Az mondjuk más kérdés, hogy én személy szerint nem igénylem az ilyen nagy zoomtartományt, a 4-6x zoomokkal bőven elvagyok. Egyre fontosabb lenne viszont, hogy a nagy látószögnek korántsem nevezhető 35 mm-es gyújtótávolságról (kisfilmes rendszerbe számolva) lemenjünk legalább 28 mm-re, hogy szobában vagy templombelsőben (vagy akár a templomot kívülről, anélkül hogy túl messzíre kellene menni) is lehessen értelmes képeket készíteni. A DMC-TZ3 (és DMC-TZ2) már ilyen nagy látószögű optikával készült, a DMC-FZ8 azonban még nem. Az ember olyankor érzi igazán előnyét a nagy látószögnek, mikor a kezeiben lévő gép egyike teljesíti ezt az elvárást, míg a másik nem. A képekkel kapcsolatban meg kell még jegyezni, hogy a felhős, ködös téli Párizsban a körülmények nem voltak éppen ideálisak. Panasonic Lumix DMC-FZ8 (sorozatgyártás előtti példány) Panasonic Lumix DMC-TZ3 (sorozatgyártás előtti példány)
NÉPSZERŰ CIKKEK
A Magyar Optikai Művek fényképezőgépei
Remek kisfilm a magyar fényképezőgépekről. Szalatnyai István, alias PistiK100D olvasónk kiváló kisfilmet készített a MOM történetéről, történelméről, az általuk gyártott fényképezőgépekről, a Momikom...
Az UV és a divatfotózás
Különleges fényhatásokat érhetünk el, ha UV fényben világító eszközöket, festéket, sminket, vagy italt használunk divatfotózásaink során. Erről láthatunk egy gyors összefoglalót a lenti videóban....
Heti Fortepan – 15.: Kitalálja, hol járunk?
Helyszín felismerő/kereső játék a Fortepan válogatott képeivel.
Úgy érzed tutibiztos az archiválásod? Nézd meg ezt!
Sam Hurdon washingtoni esküvőfotós blogjában mutatta be, hogyan és milyen rendszer szerint archivál. Gyanítom, kevesen vagyunk, akik ezt nála precízebben művelnénk...
Lehetne paranoiának is...
Így készíts lélegzetelállító asztropanorámát!
Bizonyára te is gyönyörködtél már a fantasztikus látványt nyújtó asztrotájképek továbbfejlesztésének számító asztropanorámákban. Ebből a videóból megtudhatod, hogyan lehet ilyet készíteni!
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben