A napot a Datacolor standon kezdtük, mivel fülest kaptunk, hogy lesz valami bemutató, és útba is esett. Viszonylag kicsi, világos, jól áttekinthető kiállítóterületükön ismert és új termékeik fogadtak. Az ismertebbek közül a Spyder monitorkalibrálót említhetném, mely már 3. szériáját éli. Néhány monitoron, segítőkész hosztok mellékletével ki is lehetett próbálni a képességeit. Bennünket azonban jobban érdekeltek az újabb dolgaik. A bemutató témája nem okozott meglepetést, a nemrég beharangozott Spyder LensCalra épült, szóval megkaptuk az áhított újdonságot. Egy műanyag, szétnyitható fókuszbeállító ábráról van szó, mely állványra is felerősíthető. Bal oldalán egy pepita fókuszbeállító ábrát kapunk (közepén kisebb, makró obihoz tervezett mintázattal), jobbra pedig egy 45 fokban döntött skálát. Az újabb, AF finomhangolással is ellátott fényképezőgépekhez ajánlják. Bizonyára sokan kísérleteztek már ilyesmivel házilag is. Most megkapjuk legyártva, könnyen szállítható, vízmértékkel is ellátott, műanyagházas kivitelben, és kedvünkre farigcsálhatjuk vele gépünk AF pontosságát. A bemutatón elmagyarázták az eszköz elég nyilvánvaló működését az alapoktól. Sajna németül én egy szót sem…de így is érthető és egyértelmű volt. Ja, meg habos capuchinót is osztogattak, úgyhogy kit érdekel ha németül van? A rövid előadás második fele egy másik termékről a SpyderCheckr szétnyitható kalibráló ábráról szólt. Ez kinyitva egy dupla A5 méretű keret, mely szintén könnyen szállítható és cserélhetjük benne a színskálákat, vagy a szürkelapot. Kapunk mellé egy Lightroom plugint is, melyben nagyon könnyen beállíthatók képünk esetleg félresikerült színei. A bemutatónak vége, kávé elfogyott, ideje továbbállni. A Photokina tudósítás nem jöhetett volna létre az Artwork Photo, a Fujifilm Magyarország és a McGoat webáruház támogatása nélkül.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Itt könnyen megértheted a rekesz, zársebesség és érzékenység hatását
Az Interactive Exposure Tool hatékonyan és egyszerűen mutatja be a fotózás három legalapvetőbb paraméterének hatását, az érzékenységét, a zársebességét és a rekeszét. ...
Műszaki gépek vs. tilt-shift objektívek
A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.
Milyen gépet vegyek?
Vissza-visszatérő kérdés gépvásárlás előtt, hogy mégis melyik gép lenne jobb, melyiket vegye meg a vásárló? Nem csak fórumokban bukkan fel ez a kérdés újra...
Heti Fortepan – 14.: Gyártelep a falu szélén
Hogyan lesz egy kétszáz fős lélekszámú kisfaluból több ezres község az ipari fejlődős által? Képeken Pétfürdő története.
Nem kell mindig Photoshop?
Avagy egy példa arra, amely megmutatja, hogy nem csak felesleges részek retusálására, vagy ott sem volt madarak felklónozására, de termékfotózásnál is igen hasznos ez...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben