Jared Platt magyarázza el nekünk, milyen helyzetekben kell High-Speed vakuszinkront alkalmazni, s az milyen előnyökkel jár.
Bizonyára minden olvasónk tudja, hogy a redőnyzáras fényképezőgépeknél (azaz a tükörreflexes és MILC gépeknél szinte kivétel nélkül) a vakuzás csak akkor végezhető el hagyományos (egyszer villantunk) móddal, ha a zársebesség a vakuszinkron idő alatt marad, pl. 1/250 mp-es vakuszinkron idő esetén 1/320 mp-es zársebességgel már nem vakuzhatunk. Ennek oka, hogy az egyetlen villanással csak akkor tudjuk kivillantani a teljes képkockát, ha akkor villantunk, amikor a zár teljesen nyitva van. Igen ám, de a zár nem tud akármilyen sebességgel lefutni, így lesz egy olyan záridő, amelynél a zárnak trükköznie kell: még mielőtt lefutna az első redőny és teljesen kinyitna, már a második redőnynek el kell indulnia lefelé, hogy csak a beállított zárideig kapjon fényt a film/szenzor. Erről részletesebben egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk, ahol az okokról és a megoldásokról is részletesebben lehet olvasni. Itt viszont nézni és hallgatni is lehet, igaz, angol nyelven:
Bár hazánkban a múlt heti melegfrontot követően a korábban szép, havas tájak egyre inkább ismét szürkévé válnak, biztosan van még, aki most készül téli...
Mennyire használható és milyen korlátai vannak a hegesztőüvegnek, ha ND szűrőként szeretnénk használni.
Előre kell bocsátanom, hogy a cím és a bevezető is kissé...
A Capa Központ és a Fortepan közös szakmai együttműködésében minden héten megjelenik egy cikk a Fortepan archívumát feldolgozva. Ezen a héten a régi idők magyar cipőiről láthatunk képes beszámolót.
Pár órája olvastam a Youngrens (Erin és Jeff Youngren) blogjában egy esküvői fotózásról szóló cikket, ami komolyan mély nyomokat és szomorúságot hagyott bennem. Gyűröm,...