A Japán Fényképezőgép Múzeum kiállításáról azért kellett elrohannom, mert Yasuhide Yamada úrral, a Panasonic egyik helyi vezetőjével volt találkozóm (aki mint utólag kiderült, csak miattam utazott Osakából Yokohamába). A régi ismeretség és a komolyabb frissítések hiánya miatt a szakmai beszélgetés hamar baráti csevegéssé degradálódott, de azért futottunk egy kört a frissen bejelentett kompaktok között (a CP+ kiállításon nem divat a Photokinán szokásos saját belső tárgyaló). Mivel a TZ20-at egymás kezéből tépkedték ki a látogatók, a méltatlanul mellőzött FT3-as víz és ütésálló géppel kezdtünk. A széria korábbi modelljeihez képest lekerekítettebb külső mellé a fényképezőgépbe magasság és mélység érzékelő, illetve GPS és iránytű is került. Külön tok nélkül a fényképezőgép 12 méterig vízálló, de egy speciális tokkal akár 40 méter mélyre is levihető. A Panasonic idén a kompaktok frissítésénél két területre koncentrál: minden gép – a legolcsóbbak is – legalább HD felbontást fognak tudni, és minden modell gyorsabb élességállítási rendszert kap. Az FT3 a továbblépés jegyében Full HD felbontású videó rögzítésére képes, míg az automatikus élességállítást a párhuzamosított folyamatok teszik lehetővé (pl. blende és élességállítás egyidőben). A fényképezőgép egyébként 4,6× zoomtartományú optikát és 12,5 megapixeles CCD érzékelőt kapott. A türelem rózsát terem, így végül sorra kerültünk mi is. A pultnál Yamada urat mély hajlongással üdvözölték, és átengedték neki a gép bemutatásának lehetőségét. A TZ20 a népszerő TZ sorozat legújabb két modelljének komolyabbika. A 15.1 megapixeles MOS szenzorra egy 16× zoomátfogású objektív rajzolja a fényt (azonos a Sony HX9V átfogásával, de mindkettő elmarad a hasonló méretű Nikon S9100 18× zoomjától). A TZ20 Full HD videó módot, gyorsabb AF állítást, 10 kép/mp-es sorozatot és 3D fotó rögzítési lehetőséget kapott. Persze az elődmodellből megörökölt GPS mellé. Maga a hardver nem változott, így az érzékenysége nem lett jobb, de a szoftveren javítottak, így valamivel gyorsabban talál műholdakat, mint a TZ10. Az érintőképernyőről majdnem meg is feledkeztem. A TZ20-ra olyan is került. Ráadásul a képernyőt tapogatva különböző sebességgel akár zoomolni is tudunk. Nyilván az érintésérzékeny felület speciális igénye miatt, a fényképezőgép menüje is jelentősen megváltozott. A DMC-FX77 modellt kimondottan fiatal hölgyek számára készítették, ezért olyan újdonság is került bele, mint a smink mód. Bár a kis képernyőn én konkrét hatását nem láttam a műveleteknek, de az ajak rúzsozásától a szempillák hosszáig minden 10%-os lépésekben szabályozható. A G sorozat most tavasszal nem frissült, mert tavaly minden modell megújult. Az objektív paletta is szépen lefedi a szükséges tartományt, ezért idén csak különlegesebb objektívekre koncentrálnak. Váz frissítés talán majd ősszel lesz. Mivel a videó funkció továbbra is rendületlenül tör előre a cserélhető objektíves rendszergépek világában, gondoltam rákérdezek a motoros zoom lehetőségére, amiről még a Photokinán érdeklődtem először. Yamada úr elmondta, hogy a dolog technikailag megoldható, gondolkodnak is rajta, de még döntés nem született. Bár időtartamot nem mondott, úgy vélem, hogy egyhamar nem lesz ilyen optika még ha megszavazzák sem. De előbb-utóbb lehet. A helyszínről készült tudósítás támogatója a Sony Central and Southeast Europe Kft., a beszámolók illusztrációit pedig egy 16-108mm-es objektívvel és egy F58AM vakuval felvértezett Sony α55-ös vázzal készítem.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Néhány tanács kezdő utcai fotósoknak
Egy korábbi postunkban már foglalkoztunk a street photography műfajjal, most újra elővesszük. Igaz ugyanis a mondás, több szem, többet lát. Lássuk, John Batdorff milyen...
Tájképek feldolgozása Lightroomban
Avagy giccskészítés gyorstalpaló 45 percben :) Persze viccet félre téve, ebben a videóban igen részletesen tanulhatod meg a Lightroom alapjait is, de megtalálod...
Alapfokon: Érzékenységek
Mint ahogy a filmes gépek esetében, a digitális fényképezőgépeknél is különöző érzékenységeket használhatunk. Hogy mit jelent ez és milyen hatása van, cikkünkből kiderül.
Így utómunkázunk
Varga Zsolt esküvőfotós megmutatja, hogyan készül el nála egy álomesküvői retusált kép. Három percben láthatjuk azt a rengeteg munkát, ami egy esküvői...
Pofon egyszerű és igen hatékony zajszűrési technika
Az f64 videójában egy remek ötlet megvalósítását láthatjuk, amely hatékony zajszűrést ígér anélkül, hogy a világos tónusok részletei elvesznének. A nagy érzékenységgel...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben