Az Olympus új megoldással kísérletezik az élőképen történő fáziskülönbség érzékeléses autofókusz elérésében. Az Olympus friss szabadalma hasonló alapelvű, mint amit a Sony Alpha SLT szériás gépeknél már láthattunk. Kicsit azonban mégis más. De előbb nézzük át, miről is van szó (ha esetleg lenne olyan Olvasónk, aki még az SLT tesztünket nem olvasta). A hagyományos D-SLR-eknél a tüköraknában egy exponálás során felcsapódó, 60-40%-os féligáteresztő tükröt helyeznek el, amely egyrészt a TTL keresőbe, egyrészt a fő tükör mögött egy segédtükörre irányítja a beérkező fényt. A segédtükörről a fáziskülönbség érzékeléses fókuszrendszerbe jut a kép. E megoldás hátránya, hogy a fő szenzor LiveView módú használata során a tükörnek felcsapott állapotúnak kell lennie, amikor is a fáziskülönbség elvű fókuszrendszer beérkező kép hiányában működésképtelen. A Sony úgy hidalta át ezt a problémát, hogy csak egy féligáteresztő tükröt használ, amely exponáláskor is a helyén marad. Ez a tükör juttatja be a fény egy részét az AF szenzorokhoz, javarésze viszont egyenest halad tovább a képérzékelő szenzorba. A módszer előnye, hogy nincs mechanikai mozgás, hátránya viszont, hogy TTL optikai kereső nem alkalmazható, bizonyos ritka esetekben szellemkép alakulhat ki a képen. Az Olympus is ilyesmi módszerrel próbálkozik, a különbség annyi, hogy nem tükörrel, hanem fóliával kísérleteznek, amely kisebb aberrációt, kevésbé törékeny kivitelt, pontosabb élességállítást ígér a féligáteresztő tükrös megoldáshoz képest. Hogy lesz-e belőle valami? Ezt csak évek múlva tudhatjuk meg.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Kezdőknek a kompozícióról
Andrew Price látványos oktatóvideója a kompozíció alapvető szabályairól. Egy kezdő fotósnak két dologgal kell megbarátkoznia ahhoz, hogy szintet lépjen: egyrészt ki kell...
Három vakus trükk a kreatív képek készítéséhez
Egy jó képhez sokszor kevés a jó látásmód és a megfelelő kompozíció. A fények alapjaiban ronthatnak el egy képet, de ugyanúgy különleges képhatást is...
Ezért ne vedd komolyan a szabadalmakat!
Néhány pletyka oldalon időről-időre feltűnnek olyan bejegyzések, amelyek egy-egy neves gyártó szabadalmairól szólnak. Egy időben mi is megosztottuk ezeket, de a figyelmes Olvasónak feltűnhet,...
4:2:2, 4:2:0? Mik ezek? Azaz a szín-almintavételezés (color subsampling)
Mostanában egyre több fényképezőgép specifikációjában találkozunk ezekkel a bővös 4-es, 2-es és 0-ás számjegyekkel egy-egy kettősponttal elválasztva. De mit is jelentenek ezek a számok?
Cikkünkben ezt igyekszünk elmagyarázni.
Stúdióvakuk, fényformálók I.
Két részes sorozatunkban azok számára szeretnénk egy kis betekintést nyújtani a világítástechnika sűrű erdejébe, akik többet szeretnének foglalkozni a megvilágítással és nem érzik elegendőnek a hagyományos külső vakuk által elért eredményt. Első részünkben néhány termékkel ismerkedünk meg.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben