Az olimpia egy nagy esemény – mondhatná Mr. Bean. S igaza lenne, ahogy az Igazi katasztrófafilmben is igaza volt, amikor a „Whistler anyja” képet értékelte. Arra viszont nem biztos, hogy gondolna Bean, hogy nem csak a sportolóknak és a szurkolóknak nagy ez az esemény, de a fotósoknak is. Ráadásul óriási biznisz is. Nem véletlen hát, hogy a lehető legjobb képeket szeretnék készíteni, s ehhez mindenféle ügyes trükköt is alkalmaznak. A Reuters egyik olimpián dolgozó fotóriportere, Fabrizio Bensch a Reuters blogjában számol be arról, hogy milyen különleges technikát dolgoztak ki és alkalmaznak majd az olimpiai játékok fotózása során. Természetesen arra nincs mód, hogy száz és száz fotós ott rohangáljon a versenyzők között vállra akasztott, különféle objektíveket tartalmazó gépekkel. A jó képhez itt más megoldásra van szükség. A fényképezőgépeket megpróbálják extrém helyekre eljuttatni, fel a magasba, illetve lent talajszintre rögzíteni, s azokat vezetékes vagy vezeték nélküli eszközökkel vezérelni. A „robotkamerák” így a fotós közelsége nélkül is használhatók: forgathatók és exponálhatók. A vezeték nélküli képtovábbítás ráadásul azt is lehetővé teszi, hogy a kép elkészülte után pár perccel már meg is jelenjen a világhálón. További részletek és fotók a Reuters blogjában: http://blogs.reuters.com/photographers-blog/2012/07/04/robo-cams-go-for-olympic-gold/
NÉPSZERŰ CIKKEK
Heti Fortepan – 4. Tóth József Füles humoros reklámplakátjai az 1970-80-as évekből
A műterem a mosókonyhában volt, a (sztár)manökenek saját magukat sminkelték és Photoshop híján fénykép csak arról születhetett, ami ténylegesen összerakva, legyártva ott állt a kamera előtt. Az idén nyolcvan éves Tóth József Füles mesél a Fortepanra felkerült korabeli reklámfotóiról, amelyekkel szinte új műfajt teremtett.
Technikázunk: freelensing
Irigyled a drága és ritka tilt objektívek furcsán mosott képeit? Szeretnéd minél olcsóbban növelni optikád nagyítását? Hosszú órákat áldoztál olyan képszerkesztő szoftverek kezelésének elsajátítására,...
Mit tehet meg/várhat el egy esküvői fotós és mit nem?
Érdekes kérdés, s nem mindegy, hogy melyik oldalról nézzük. A minap hívták fel a figyelmem egy történetre, ahol a fotós - az ő szempontjai...
Az UV és a divatfotózás
Különleges fényhatásokat érhetünk el, ha UV fényben világító eszközöket, festéket, sminket, vagy italt használunk divatfotózásaink során. Erről láthatunk egy gyors összefoglalót a lenti videóban....
Fujifilm GFX 100 vs. Sony Alpha 7R IV vs. Olympus E-M1 Mark III
Utolérik-e pixel-eltolásos többszörös expozícióval a 100 Mpixeles Fujifilm GFX 100-at a Sony és Olympus MILC-ei?
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben