Az eddigi legjobb öregedős videó, amit valaha láttam. Jóllehet, több benne a képfeldolgozás, mint a konkrét fotózás, de talán pont ezért lett ennyire tökéletes. Sokszor láthattunk már olyan time-lapse-szerű videót, amelyet naponta, kétnaponta készült fotókból állítottak össze, s amely valamilyen szinten az öregedést, vagy az életünk változását hivatott bemutatni. Többnyire az egyes képkockák teljesen más megvilágításúak, vagy éppen a háttér illetve ruházat változik, illetve néha a pozícionálás sem tökéletes, amely szerintem eléggé lerontja a végeredményt: vibráló, ugráló, követhetetlen képsorozatot adva. Anthony Cerniello videója azonban nem ilyen. Bár az alap képek javarészét fotók adják, a végeredményhez elképesztően sok utómunkára volt szükség. A képeket egyébként egy nagy család tagjairól készítette, ahol a legkisebbektől a legöregebbekig készült egy-egy portré a középformátumú Hasselblad gépével. A fotókat dobszkennerrel digitalizálta, majd Nathan Meier and Edmund Earle segítségét hívta, akik Adobe AfterEffects és 3D Studio Max segítségével létrehozták az állóképekből az animációt. Végül George Cuddy finomította a filmet, s javította fel a szem és haj részleteit. Megdöbbentően precíz és tökéletes munka!
NÉPSZERŰ CIKKEK
Műszaki gépek vs. tilt-shift objektívek
A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.
Így működnek a CMOS képérzékelő szenzorok (videó)
IMSAI Guy vidójában magyarázza el, miért kell három tranzisztor egyetlen fotodióda mellé és egyáltalán, hogyan is működik a CMOS szenzor.
Nem kell mindig Photoshop?
Avagy egy példa arra, amely megmutatja, hogy nem csak felesleges részek retusálására, vagy ott sem volt madarak felklónozására, de termékfotózásnál is igen hasznos ez...
Színek szelektív sötétítése Photoshopban
Jimmy McIntyre videójában megtanulhatunk egy gyors trükköt, hogyan sötétítsünk, vagy világosítsunk egyes színeket képeinken. A Photoshop, mint tudjuk, rettentő sok szolgáltatást és...
Lineáris elektromágneses motorok a fókuszmeghajtásban
Szakdolgozat címnek is beillene a bejegyzésünknek adott cím, pedig csupán egy érdekes technológiai blogposztot ajánlunk benne, ami nem is olyan nagyon komoly mélységű, mégis,...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben