Húsz év nem kevés idő, pláne ha az a gyorsan fejlődő elektronikai iparban telik el. Noha az alábbi reklámvideók egy része még lassabban avuló filmes gépeket hirdet, a többség már így is mosolygásra fakasztó.
Nos, nektek melyik a kedvencetek? Nekem a Go Pro Hero 2. Fogalmam sincs miért 😉 1995: Kodak Gold 35mm-es film 1996: Tyco Video Cam 1997: Polaroid One Step 1998: Kodak Advantix 1999: Gameboy Camera 2000: Canon Rebel 2000 kisfilmes fényképezőgép 2001: Canon PowerShot S110 Elph (Digital Ixus V) 2002: Minolta Dimage X 2003: Kodak Easy Share CX7000 2004: Olympus C-765 Ultra Zoom 2005: Fujifilm FinePix Z1 2006: Nokia N93 2007: Nikon D80 2008: Nikon D90 2009: Fujifilm FinePix Real3D W1 2010: Sony Cyber-shot DSC-TX7 2011: Apple iPhone 4s 2012: GoPro HD Hero 2 2013: Sony Alpha A7 és Sony Alpha A7R 2014: Samsung NX1 2015: Canon EOS 5DS és 5DS R A közönségdíjas pedig 2014-ből:
Kis mélységélességű kültéri portrék készítésekor előforduló probléma az előtér és a háttér jelentősen eltérő világossága. Ezen derítőlapokkal és vakukkal segíthetünk, de ha az elérendő kis mélységélesség miatt a blendét nem tudjuk a bejövő fény szabályozására használni, akkor hamar akadályokba ütközünk. Az előtér és a háttér megvilágításának összehangolására ezúttal két lehetőséget vizsgálunk meg.
A XX. század közepén terjedtek el robbanásszerűen az anamorfikus filmes objektívek (és itt most nem az alapanyagra, hanem a mozgóképre kell gondolni), amelyek különleges...
Azt már körbejártuk, hogy miért szükséges a vízalatti vaku a szép képekhez. Az is tény, hogy elég nagy vaku nem létezik, hiszen a víz alatt a fény erősen hiánycikk. Az alábbiakban áttekintjük a vízalatti vakuk kínálatát, a kiválasztáshoz szükséges tudnivalókat, a technikai paramétereket és árakat.