Megkerestük a PMA-n a Fujifilm új prémium kompakt gépeit, elsőként nézzük a 2/3″ szenzoros X20-at. A PMA-re bejelentő gyártók közül talán a Fujifilm nyerhetné el a „legjobb” címet, hiszen egy APS-C és egy 2/3″ szenzoros fényképezőgépet is bejelentett az egyszerűbb, az ultrazoom és a vízálló kompakt gépei mellett. A „minden szegmensben szerepelni kívánó gyártó” címet azért nem adhatjuk oda neki, mivel a DSLR-ek területén évek óta nem jeleskedik. De a kompaktok és MILC-ek között bizony nagyon igyekszik. A Fujifilm FinePix X20-ról még vasárnap kiszivárogtak a legfőbb információk, sőt, maga a sajtóbejelentés szövege is. Talán véletlen volt, talán direkt, így utólag már végülis lényegtelen. A fő az, hogy vasárnap már mi is beszámoltunk róla hírünkben, ahol minden fontosabb adatot már közöltünk. Képeket akkor nem tudunk részletesen közölni (nem voltak), ezt most tudjuk pótolni. Igazság szerint igen könnyű összefoglalni, hiszen külsőre és főbb paramétereiben az X10-zel egyezik meg, szinte az egyetlen újdonság, hogy a X20 már X-Trans CMOS-t kapott, mely az első ekkora méretben. Az X-Trans-ról a FinePix XPro-1 tesztünkben már írtunk. A Pixinfo.com idei PMA tudósításának támogatója a Lenspen.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Ezért jó az aszférikus lencsetag!
A Canon videójából könnyen megértheted, miért fontos az aszférikus tagok alkalmazása.
Jelentős képlágyulást okozhatnak a napellenzők!
Meglepő, de valahol logikus felfedezést tett Steve Perry, aki a hidegben, napellenzővel történő fotózás során durva lágyságot tapasztalt a képeinél.
Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?
A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...
4:2:2, 4:2:0? Mik ezek? Azaz a szín-almintavételezés (color subsampling)
Mostanában egyre több fényképezőgép specifikációjában találkozunk ezekkel a bővös 4-es, 2-es és 0-ás számjegyekkel egy-egy kettősponttal elválasztva. De mit is jelentenek ezek a számok?
Cikkünkben ezt igyekszünk elmagyarázni.
Heti Fortepan – 2. A 60-as évek Budapestje a legismertebb lengyel fotósnő képein
Csak negyvenes évei derekán kezdett autodidakta módon fotózni, mégis Zofia Rydet az egyik legismertebb lengyel fotográfus. Egy szerelmi viszony miatt többször megfordult Magyarországon az 1960-70-es években. Képein gyerekek és idősek hétköznapjai és a budapesti piacok tradicionális világa elevenedik meg.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben