A Sigma standon tényleg úgy éreztem magam mint egy időutazó. Nem túl régre, csak úgy két évvel ezelőttre utaztam, pont az elmúlt Photokina idejére. Ugyanis a körítés szinte egy az egyben ugyanaz volt mint 2008-ban. Fehér stand, pontosan ugyanazzal az elrendezéssel, hosszú pult az összes objektívvel, középen egy versenyautó (most feketében), emelvény a nagyteléknek, a két éve „elmentett” színpad, és még a műsor is ugyanaz volt. A különbség csupán az volt, hogy két éve más termékek voltak a főszereplők. Akkor épp a DP2 és az SD15. Utóbbi sajnos csak a közelmúltban tudott megjelenni, és rövid pályafutását máris egy másik trónkövetelő árnyékolja. Az új jövevényt SD1-nek hívják és legnagyobb bánatunkra csak egyetlen bemutatódarab forgott a búra alatt, kézbe venni nem lehetett. De legalább körbe tudtuk fényképezni. A hátsó kép úgy is hiányzott bejelentéshez csatolt fotók közül. Az SD1 új irányvonalat is jelent. A Sigma eddig azt hangsúlyozta, hogy a Foveon technológiájú érzékelőknél nem fontos a minél nagyobb felületi felbontás. Most egy rétegen 15 megapixelt, a Foveon három rétegén pedig így 46-ot kapunk, ami komoly előrelépés a korábbi modell 3 x 4,65 megapixeléhez képest. Az objektívjeik közük mindet ki lehetett próbálni, a szélen elhelyezett nagy emelvényről a nagyobb teleoptikákat… A pultnál pedig a kisebb csodákat, melyeket – ha szépen néztél – a hölgyek készséggel átnyújtottak és felhelyezhetted akár saját gépedre is. A Sigma objektív frontján idén az APO 120-300mm F2,8 EX DG OS, az öt éve kiadott hasonló modell stabilizátoros változata, és az APO Macro 150mm F2,8 EX DG OS HSM volt porondon. Ottjártunkkor épp balett volt műsoron, később keringő, két éve azt hiszen tangó. A Sigmánál valaki nagyon odavan a táncművészetért. Amúgy nem volt rossz, meg fotogén a dolog, csak minden évben ugyanaz…?
NÉPSZERŰ CIKKEK
A világ leglátványosabb animációja a gyújtótávolság hatásáról
A teret összepréselő teleobjektív hatásáról már írtunk ma a drámai hatásról szóló blogpostunkban, ahol egy példát is láthattunk erre. De igazán szemléletesen ez az...
Így készíts nagy tárgyakról termékfotókat
Sean Tucker háromrészes oktatóvideójából megtudhatjuk, hogyan kezdjünk neki, hogyan fotózzunk és hogyan dolgozzunk fel nagy méretű tárgyak termékfotóit.
Így készíts otthoni fotóhátteret
Kovács Zoltán (Zorko) lelkes amatőr fotósként nem elégedett meg a környezet adta lehetőségekkel, néhány éve barkácsolással kezdte saját fotóstúdióját kialakítani. Ennek egyik lépése volt...
Ez a legelemibb hiba, amit gyerekek fotózásánál elkövethetsz
Gyaníthatóan ma már kevesen vannak hazánkban, akik ne rendelkeznének valamilyen fényképezésre alkalmas eszközzel. Legyen az egy komoly DSLR, vagy egy kényelmes és könnyű MILC,...
Így működik a redőnyzár
Már mi is próbálkoztunk nagy sebességű videófelvétellel bemutatni a redőnyzárak működését, ami több-kevesebb sikerrel zárult. Most azonban...
A ma kapható, elérhető árú fényképezőgépek...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben