Az Epsonnál minden a most bejelentett PX-5V A3-as fotónyomtató körül forgott. Vagyis majdnem minden. A nyomtató az Epsontól elvárható módon gyönyörű képeket nyomtat, de a kitett nyomatok elsőre pont annyira szépek, mint a korábbiak. Nyilván vannak olyan árnyalatok vagy mintázatok, aminek a megjelenítésén javítottak, és ez rendkívül boldoggá teszi azokat, akik naphosszat olyat akartak nyomtatni, de többségünk valószínűleg nem tudná megmondani a különbséget a régi és az új nyomatok között. Szerencsére akadt izgalmasabb kiállítás is az Epson standon, mint a nyomtatók. A cég apró kijelzők gyártásával is foglalkozik. Egymás mellé három kijelző volt kitéve egy polcra, amiket lupéval lehetett nézegetni. Jobbról balra indultam, így rögtön a legjobb részletességűvel kezdtem. A projektorokhoz tervezett kijelző 1920×1080 pixel felbontású, ami ekkora méretben kifejezetten szédítő valóságérzetet ad. Olyan volt, mintha a nagyító lencsén keresztül egy másik világba (a kijelzőn egy természetfilm jelenete futott) kukkolhattam volna be. A második UltiMicron kijelző a HD felbontáshoz állt közelebb és videokamerákba szánják. A részletgazdagsága szintén szenzációs volt, de már nem pont ugyanazt a hatást adta, mint az előző. A harmadik EVF-et fényképezőgépekhez tervezik. A kijelző mellé kiállították az Olympus E-PL2 és az Olympus XZ-1 modelleket, mondván azokban ennek a kijelzőnek az elődje van, kisebb felbontással. A kiállított darab XGA (1024×768) felbontású és gyönyörű képet adott. Ez még csak egy prototípus, de a kiállított minták jól mutatják, hogy valószínűleg eljön az idő, amikor az elektronikus keresők jobb képet fognak adni, mint a hagyományos optikai társaik. A kijelzőkkel szemben egy asztalon apró fotónyomtatók (és néhány nagyobb) sorakoztak, de olyan sokan álltak körülöttük, hogy szinte nem is lehetett látni őket. A világnak ezen a részén ezek nagyon népszerű termékek. A legérdekesebb viszont az volt, hogy az Olympus búvártokokhoz hasonlóan, itt is főleg idősebbek érdeklődtek. A helyszínről készült tudósítás támogatója a Sony Central and Southeast Europe Kft., a beszámolók illusztrációit pedig egy 16-108mm-es objektívvel és egy F58AM vakuval felvértezett Sony α55-ös vázzal készítem.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Élettel telibb szemek utómunkával, pár lépésben
Photoshopban, Lightroomban és más képszerkesztő szoftverekben is működik Matt Kloskowski szemeket élettel telibbé varázsoló módszere.
Így készült: Erik Johansson – Falling Asleep
Kreatív ötlet, tervezés, precíz megvilágítás, kitartás és rengeteg utómunka. Röviden ennyi, hosszabban pedig a videóban.
Alapfokon: Érzékelők III.
Ismerkedjünk meg a képérzékelők felépítésével és működésével.
Stúdióvakuk, fényformálók I.
Két részes sorozatunkban azok számára szeretnénk egy kis betekintést nyújtani a világítástechnika sűrű erdejébe, akik többet szeretnének foglalkozni a megvilágítással és nem érzik elegendőnek a hagyományos külső vakuk által elért eredményt. Első részünkben néhány termékkel ismerkedünk meg.
A jó öreg villanópor
Manapság úgy nyúlunk a Xenon gázas vakuk után, mint ha mindig is léteztek volna. Pedig a XIX. században még villanóport használtak, amely nem csupán...
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben