79 éves korában elhunyt a vietnami háborút végigfotózó Horst Faas, akinek képei bejárták az egész világot. Az AP fotoriportereként dolgozó Horst Faas képei mindig megdöbbentőek, felkavaróak, megrendítőek, de egyben elgondolkodtatóak voltak. A fotóriporteri tevékenységet művészi átéléssel és mérnöki precizitással végző Faas munkássága tananyagként is szerepeltethető, no persze nem középiskolában, ahhoz túl kemények, de egy-egy fotóriporteri képzés során biztosan sok példa meríthető belőlük. Horst Faas 1933. április 28-án született Berlinben. Gyerekkorát a hitleri nácizmusban élte. Az akkori elvárások miatt kötelező volt számára a Hitler-Jugendben szolgálni. A háború tehát már gyerek kora óta élete része volt. 18 éves korában Londonba költözött, ahol asszisztensként laborban dolgozott. Az Associated Press-hez 1956-ban, 23 évesen szerződött. Első munkái között a kongói és algériai háborúk dokumentálása szerepelt. Legnagyobb elismerését azonban a vietnami háborúban készült képei hozták számára. Első Pulitzer díját e sorozatának egyik képéért 1965-ben kapta, a másodikra sem kellet sokat várnia, ezt 1972-ben vehette át egyik bangledesi fotójáért. Horst Faas-t felesége Ursula, lánya Clare, és az egész fotós társadalom gyászolja. A kétszeres Pulitzer díjat elnyert fotós képei az alábbi linken tekinthetők meg (vigyázat, felkavaró fotók!) http://www.independent.co.uk/news/media/press/horst-faas-the-photographer-whose-images-defined-the-vietnam-war-dies-aged-79-7737228.html?action=gallery
NÉPSZERŰ CIKKEK
Induljunk-e fotópályázaton? S ha igen, milyenen?
Nem mind arany, ami fénylik - tartja a közmondás, amely igaz a fotópályázatokra is. Bejegyzésünkben igyekszünk körbejárni a lehetséges pályázat típusokat. Ha...
Heti Fortepan – 12.: Elérhetetlen áruk fóruma
Emlékszünk még a tetőcsomagtartón Gorenje hűtőt Bécsből hazahozó honfitársainkra? Az az idő már egy nyitás jele volt. De mi volt előtte? Zárt kapuk mögött a szocialista Magyarországon. Képválogatás a Fortepantól.
Portré fotózás erős fényben: HSS vagy vND szűrő?
Kis mélységélességű kültéri portrék készítésekor előforduló probléma az előtér és a háttér jelentősen eltérő világossága. Ezen derítőlapokkal és vakukkal segíthetünk, de ha az elérendő kis mélységélesség miatt a blendét nem tudjuk a bejövő fény szabályozására használni, akkor hamar akadályokba ütközünk. Az előtér és a háttér megvilágításának összehangolására ezúttal két lehetőséget vizsgálunk meg.
Objektív szűrőkről – egyszerűen
A Pixinfo működése óta már többször kaptunk olyan e-mailt, amelyben a kedves Olvasók hiányolják a kezdőknek szóló, egyszerűbb nyelvezetű cikkeket. Bizony igazuk is van, így most szeretnénk pótolni ebbéli hiányosságunkat egy könnyen megérthető, a fotózással most ismerkedőknek szánt cikkel, amelyben a különböző szűrőket mutatjuk be.
Fujifilm GFX 100 vs. Sony Alpha 7R IV vs. Olympus E-M1 Mark III
Utolérik-e pixel-eltolásos többszörös expozícióval a 100 Mpixeles Fujifilm GFX 100-at a Sony és Olympus MILC-ei?
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben