Különlegességek
Képstílusok, és feldolgozási beállítások
Fotóink feldolgozásába többféle módon beleszólhatunk. A lustábbak hat gyári képstílust kapnak, melyek a leggyakrabban előforduló szituációkhoz kínálnak konzerv-beállításokat. A hat stílus maradt az 500D-ben és elődeiben megismert, ahogy a három mentési hely is, ahol egyedi beállításainkat tárolhatjuk.
Az egyedi mentéseknek csak úgy van értelme, ha némi beállítási lehetőséget is kapunk. A kísérletező kedvűek ezúttal is négy képfeldolgozási opcióba szólhatnak bele: élesség, kontraszt, színtelítettség és színezet. Mind +/-4 fokozatban. Ezek nem csak saját mentési helyen tárolhatók, de a fent megismert hat képstílus feldolgozási beállításai is átírhatók.
Képélesség
Ha Egyszínű (Monochrome) stílust választunk, természetesen nem jár színezet és színtelítettség beállítás. Helyette különféle digitális színszűrők választhatók, összesen négyféle variációban, valamint az egyszínű kép szintén négyféleképpen elszínezhető. Ezen felül az élesség és a kontraszt beállítás is megmarad.
Monokróm szűrők
Csúcsfény árnyalat elsőbbség
Szintén az elődből copy/paste-elték át ezt a szolgáltatást, melynek célja, hogy a túlvilágított részeken megelőzze a kép kiégését. Persze nem csodaszer, kb. 2/3 Fé -et képes korrigálni, de jól jöhet olyan helyzetekben, ha a lehető legnagyobb kontrasztátfogás a cél. Használatával az érzékenység alsó határa ISO200-ra változik.
Az előddel összevetve egy különbséget találhatunk a csúcsfény árnyalat elsőbbségnél, mégpedig azt, hogy ott csak fotónál, itt viszont fotónál és videónál is bekapcsolható.
Csúcsfény árnyalat elsőbbség
Automata megvilágítás optimalizáció
Az előbbi szolgáltatás testvére, annyiból, hogy ez is olyan területekre enged betekintést, melyek a nagy kontrasztkülönbség miatt részlettelenek maradnának. Egész pontosan az árnyékos, sötét területek világosításáról van szó. Az 550D-nél ez a funkció nem olyan drasztikus, és „kompaktos” mint egyes konkurenseinél, csak az árnyékos részek finom bevilágításáról van szó. A gyártó úgy értékelte, hogy gyakran használt funkcióról lehet szó, hiszen a korábbival ellentétben a felvételi menüben és az aktív státuszképernyőn könnyebben elérhetővé tették.
Periférikus világítás korrekció
A főleg nagylátószögű, vagy fényerős objektíveket használók életét megkeserítő képsarki sötétedés (vagy vignettálás) ellen harcolhatunk a Periférikus világítás korrekció bevetésével. A gép belső szoftvere felismeri a Canon objektívjeinek jó részét, és a tárolt adatok alapján az adott optikához mérten csökkenti a sarkok sötétedését. Teljesen automatikusan, tehát nem állíthatjuk a mértékét, csak kikapcsolására lesz lehetőségünk.
Sajnos ezúttal sem teljes az adatbázis. Az elődnél is kifogásolt EF 50mm F1,8 II-t például felismerte ugyan, de a korrekciós adatok híján nem távolította el a vignettálást. A többi általunk próbált objektívvel viszont – így a hozzá adott 18-55mm-es kitoptikával is – sikerrel jártunk.