Képminőség
Képzaj
A Nikon Coolpix P340 érzékenységét ISO80 és ISO12800 közé állíthatjuk, a lépésköz ISO100-tól kezdődően 1 Fé.
A különböző érzékenységekhez tartozó képzajt szokásos tesztképünkkel vizsgáltuk meg. A gépen belül készült JPEG képek esetén „kikapcsolt” (pontosabban minimális) zajszűréssel készítettük (worst case scenario elv), de a bekapcsolt zajszűréssel készített képek is megtekinthetők lentebb, a zajszűrás pontnál. A RAW képeket az Adobe Photoshop Lightroom v5.5-tel konvertáltuk, alap beállításokkal.
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO80,
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A Nikon Coolpix P340 háromféle zajszűrési beállítást kínál, ezek az alacsony, normál és magas értékek. A zajszűrés különböző fokai kis érzékenységnél még alig észrevehető eltéréseket mutatnak, nagyobb érzékenységnél azonban látványos a különbség.
Zajszűrés
- ISO80-low
- ISO80-mid
- ISO80-high
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO80-low
- ISO80-mid
- ISO80-high
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO80-low
- ISO80-mid
- ISO80-high
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO80-low
- ISO80-mid
- ISO80-high
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
RAW fájlok dinamika tartaléka
A RAW formátum egyik előnye, hogy nem életbevágóan fontos már fotózáskor tökéletes expozíciót készítenünk. Persze törekedni kell rá, ha megoldható, de ha valami oknál fogva mégsincs lehetőségünk erre (pl. megismételhetetlen eseményt kaptunk el), s a kép enyhén alul, vagy túlexponált lett, még van esélyünk arra, hogy használható képet kapjunk. Alulexponálás esetén jó helyzetben vagyunk, hiszen ilyenkor az utólagos kivilágosítás során csak a zajszint nő meg, míg a túlexpozíció kicsit problémásabb, ekkor ugyanis részletek veszhetnek el, illetve a színek is elromolhatnak.
Alábbi tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Kompakt gépről lévén szó, a kis szenzor jól láthatóan kis dinamika tartalékkal bír, gyakorlatilag a túlexpozícióra nagyon érzékeny, hiszen már 2/3 Fé-nel észrevehető a sárgák fakulása (lásd 2. kivágás). A tesztet ISO800 érzékenységnél végeztük.