A kezdőknek szánt fotós tankönyvek gyakran kezdik a fotózás ismertetését a szükséges felszerelés alapvető bemutatása után az expozíció taglalásával. Kitartóbb fotósok fogakat összeszorítva átrágják magukat a számok, összefüggések és táblázatok tengerén, de biztosan sokan vannak, akik már nem jutnak el a kompozícióig. Jónak tűnik tehát az angol fotós oktató, David Präkel megközelítése, hogy az expozíció témakörét csak a kompozíció és a megvilágítás után tárgyalja.
Az előző kötethez hasonlóan 170 oldalas könyv alapvető fénytannal, színelmélettel, expozícióval indul, majd a természetes és mesterséges fény különböző változatainak bemutatásával folytatódik. Az első 50 oldal a sok táblázattal és grafikonnal elsőre ijesztő lehet, de az erőfeszítésért cserébe sok alapvető dolgot megtudhat az olvasó a fényről, illetve annak méréséről és befolyásolásáról. A természetes fénynél a szerző szembesít bennünket a napszakok és évszakok különbözőségeivel és a természet éjszakai fényeiből fakadő lehetőségekkel. A mesterséges fényforrások között ebben a blokkban nem találjuk meg a vakut és az állandó fényű fotós lámpákat, mert azokról a könyv következő fejezetében van csak szó.
Az állandó fényű lámpák a fotózásban egyelőre kevésbé elterjedtek, így a könyv is csak egy oldalpárt szán a témára. A hangsúly érthető módon a vakukra került, amelyeknél a szerző a kulcsszámtól a vakuk különböző fajtáinak bemutatásáig igyekszik mindenre kitérni egy kicsit.
A vaku megismerése után a jöhet a műtermi fotózás, a fényformálók és a tipikus világítási felállások. Egyértelmű, hogy a könyvnek nem célja egy-egy téma fotózásánál minden lehetséges beállítás bemutatása, csupán rávilágít a műtermi világítás sokszínűségére és bemutatja a legalapvetőbb világításokat.
Az utolsó 30 oldalon a fény kreatív alkalmazásával elérhető művészi hatásokra találunk néhány nagyon látványos példát tipikus, újra és újra felhasználható trükkök alkalmazásával.
Ennél a könyvnél is maradt egy kis hiányérzetem, ami csak azt mutatja, hogy a fény és annak bemutatása 170 oldalon is lehetetlen. Annyi mindent lehetne még írni, de valahol meg kellett nyilván húzni a határt. Szerencsére a sorozat következő kötetének is valamennyire a fény, pontosabban a fényképezőgépbe jutó fény kontrollálása, vagyis az expozíció a témája.