Sony Cyber-shot DSC-TX20
A Sony nem csak egy fényképezőgépet kínál a víz alatti fotózáshoz, nálunk azonban csak a DSC-TX20 járt.
Az igen apró méretű gépre nem sok gomb került, ennek oka, hogy a hátsó 3″-os LCD érintésérzékeny. A 16 Mpixeles gép így rögtön meg is kaphatja az első „különleges” plecsnit. A kijelző egyébként kiváló felbontású, 921 ezer képpontos, vagyis VGA felbontású képet jelenít meg, mely nagy betekintési szögnél is élvezhető marad.
Bár nem a gép bekapcsolását szolgálja, az előlap itt elcsúsztatható, mely az objektív védelmét szolgálja kikapcsolt állapotban. Más kérdés, hogy ha a két lemez közé homok jut – ami strandon elég könnyen bekövetkezhet – akkor csúnya karcolódás lesz az eredménye.
Az optika átfogása a Panasonic Lumix DMC-FT20-éhoz hasonló módon 25-100 mm-nek megfelelő, e gép fényereje azonban jobb, mint az FT20-é.
A különböző képi effeketek is kínáló gép további különlegessége, hogy 3 féle rekeszérték közül választ, míg a többi kompaktnak csak két rekeszérték áll a rendelkezésére. Ennek persze nincs különösebb előnye, hiszen a rekeszértéket csak a gép határozhatja meg, mi nem befolyásolhatjuk.
A különleges szolgáltatások közül ki kell emelni az igazán könnyű, a gép körbeforgatásával készíthető Sweep Panorama-t, mely akár 3D móddal is kombinálható. 3D fotókat egyébként normál látószöggel is készíthetünk.
Az automatikus élességállítást AF segédfény könnyíti meg, mely videózáskor derítőfényként is alkalmazható. Videókat FullHD felbontásban rögzíthetünk, sztereó hanggal.
A Sony Cyber-shot DSC-TX20 5 méterig vízálló, a leejtésnek 1,5 méter magasságból áll ellen.
A víz alatt az érintőképernyő nem tűnt túl jól használhatónak. Sőt, a vizes géppel a felszínen igen nehéz volt dolgozni. Csak a képeket szerettem volna átlapozni, ellenőrzés képpen, de gyakorlatilag pár próbálkozás után feladtam a dolgot, annyira nem akart menni.
A képek egyébként szépek, akár vaku nélküli, akár vakus megoldást választunk, tehát lenne létjogosultsága a vízben ennek a masinának. Az érzékenységet is ügyesen szabályozza a Sony gépe. Kár, hogy az előlap kialakítása és az érintésérzékeny LCD igazából csak megnehezíti a dolgunkat, akár vízben, akár csak egy homokos tengerparton.
Az optika nagylátószögnél még jól dolgozik, de a tele állásban már a sarkok meglehetősen eléletlenednek.
Érzékenység – képzaj
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
További tesztfotóink a cikkünk alatti linkek között érhetők el.