Nikon Coolpix L25 digitális fényképezőgép adatlap


Ha nem tiszta, hogy mi mit jelent, akkor olvasd el az adatlapokról szóló cikkünket!
Kategóriakompakt
Váz jellege
Felbontások3648 × 2736, 3584 × 2016
Képarány4:3, 16:9
Érzékelőlapka pixelszáma10,4 Megapixel
Érzékelőlapka mérete1/3"
Érzékelőlapka típusaCCD
Effektív pixelek száma10,1 Megapixel
SzínszűrőG-R-G-B
Érzékelőlapka gyártója
ÉrzékenységISO Auto (80-1600)
Zoom28 - 140 mm (5x)
Digitális zoom
Automatikus élességállításigen
Kézi élességállítás módjanincs
Élességállítás módjakontraszt érzékelő TTL, arcfelismerés
Közelpont normál élességállításnál30 cm
Közelpont makro módban3 cm
Fehéregyensúly állításauto, 5 előre beállított, kézi,
Fényerőf/2,7 - f/6,8
Legszűkebb blendeF5,4 / F13,6
B záridőnem
Leghosszabb záridő1/-2 mp
Legrövidebb záridő1/2000 mp
Beépített vakuvan
Vaku hatótávolsága (v. kulcsszáma)
Külső vakucsatlakozás fajtájanincs
VakumódokAuto, derítés, ki, vörösszem-hatás csökkentő,
Expozíció korrekció± 2 blendeérték 1/3 blendénként
Fénymérésmátrix,
Blende előválasztásnincs
Záridő előválasztásnincs
Szűrőméretnem tehetõ rá szûrõ
Adapter szükséges az előtétlencséheznem
Sorozatfelvételvan (1,2 kép/mp 4 képig)
Videó maximális felbontása1280×720 30 kép/mp
Egyéb videó formátumok640×480, 320×240
Videó maximális hosszamax. 29 perc
Automatikus sorozatok
Távirányító
Állványmenetvan
Időzítő10 mp
Időzítő sorozatfelvételnincs
Videó kimenetvan (kompozit (PAL/NTSC))
Belső memória20 MB
Memóriabővítés jellegeSD/SDHC/SDXC
A géphez mellékelt memórianincs adat
Veszteségmentes formátumnincs
Tömörített formátum JPEG (EXIF v2.3)
Tömörítési fokokFine, Normal
Keresőnincs
Kijelző3,0" ( 230.000 pixel)
Zoom visszajátszásnál
Csatlakozás a számítógéphezHi-Speed USB 2.0
Akkumulátor2 db elem/akkumulátor (AA)
Töltő/Adapternincs
Tömeg171g (akku és kártya nélkül)
Méretek96,2 × 60,4 × 29,2 mm
Megjegyzésarcfelismerő AF, AF segédfény, pislogás figyelmeztetés, D-lighting
Bejelentés dátuma2012. február 1.

„A kép dolga, hogy széttörje a kereteket” - interjú Allan Sekula fotóművésszel

Író, kritikus, művész, sokoldalú tevékenységének csupán egy része a fotográfia, ám ezzel lett igazán ismert. Az amerikai fotóst tavalyi budapesti kiállítása kapcsán kérdeztük arról, hogyan alkot, és milyen különbséget lát az alkotás és a dokumentálás között.

„Ez az én életem” - interjú Baricz Kati fotográfussal.

Jelenség. Így lehet leírni a Baricz Katalinnal való első találkozást. A fotóművészből a beszélgetés elején egyből Baricz Kati lesz, és óriási energiával lát neki elmagyarázni azt, hogy mitől is olyanok a képei, amilyenek - hogyan szövi át az életét a fotózás, és fordítva.

Fotóelmélet: 100%

Állandó vita tárgya, hogy szabad-e a képeket 100%-os nagyításban egymáshoz hasonlítani, vagy a teljes kép szempontjából úgyis félrevezető eredményre jutnánk. Ehhez kapcsolódnak azok a viták is, amikor régebbi, kisebb felbontású fényképezőgépek képét állítják szembe a mai, „zajosabb és lágyabb” képeket adó utódaikkal. Nehéz igazságot tenni, de a részletek ismerete talán megkönnyíti a dolgunkat.

Fotóelmélet: Érzékelők 1

A fényképezőgépek jellemzésénél a legfontosabbnak tartott adatok egy része a képérzékelőre vonatkozik: típus, fizikai méret, felbontás. Érthető, hogy odafigyelünk ezekre az adatokra, hiszen az érzékelő az, ami a már megismert működésű optika által összegyűjtött fényt rögzíti. Sorozatunk mostani részében a legfontosabb érzékelőtípusokat tekintjük át.

Fotóelmélet: Optika 3

A fényképezőgépre tett objektívektől elvárjuk, hogy éles képet alkossanak, illetve hogy szabályozzák a fényképezőgépbe bejutó fény mennyiségét. Persze ezek nem egyszerű feladatok, de egy kis magyarázattal könnyen megérthetők. Fotóelméleti sorozatunk harmadik része ezért az élességállítással és a fényerővel, illetve a fényrekesz működésével foglalkozik, az előző két részben már megszokott részletességgel.