Bár az új érzékelő nem kifejezetten a digitális fényképezőgépekhez készült, az Atmel CCD-jének mégis nagy jelentősége van. A korábbi digitális tükörreflexes fényképezőgépek egyik problémája abból adódott, hogy az alkalmazott érzékelő mérete nem érte el a hagyományos Leica képkocka méretét. Ennek következtében a filmes SLR gépeknél alkalmazott optikák a megszokottnál kisebb képkivágást adnak, így a nagyítás kiszámolásánál egy bizonyos (általában 1,3-1,7x-es) szorzószámmal kell számolni.
A tavalyi Photokina egyik nagy jelentőségű bejelentései között szerepeltek a Canon és a Kodak saját, teljes képkocka méretű szenzort alkalmazó digitális fényképezőgépei. A mérföldkövet tehát a Canon és a Kodak tette le, de a változás hosszú folyamatához a többi gyártó pozitív hozzáállása is szükséges. Az Egyesült Államokbeli Atmel 35×23 mm méretű CCD-t fejlesztett ki, melynek felületén 8,24 millió pixelt helyeztek el. A teljes Leica filmkocka méretű AT71200M elsősorban grafikai, illetve ipari alkalmazásra készült, így digitális minilaborokban, digitális retusáló munkaállomásokban, nagy felbontású reprózásnál, nagy formátumú röntgenfilm szkennelésnél vagy mikroszkópos fotózásnál várható a felbukkanása. Az érzékelő kétféle változatban jelenik meg, színszűrő nélküli egyszínű, illetve Bayer-szűrős színes változatban. Az AT71200M 3500×2300 képpontot rögzít, az érzékelőn lévő pixelek 10×10 mikron méretűek. Az egyszínű változat a spektrum nagy részén érzékeny, egészen 1100 nm hullámhosszig, amely már az infravörös tartomány része. Az érzékelő főbb tulajdonságai közül érdemes megemlíteni az igen alacsony sötétáramot, valamint a nagy dinamika-tartományt. A CCD felületét négy területre bontották, ezeket külön órajellel látták el. Teljes felbontásnál a CCD kiolvasási sebessége másodpercenként 2,8 kép készítését teszi lehetővé.NÉPSZERŰ CIKKEK
Minden, amit a LUT-ról és LOG-ról kezdőként tudnod kell
Profi videográfusok számára a LUT és a LOG olyan, mint séf számára a wok és a fakanál. Nélkülük nem sokra mennének.
De mik ezek a...
Hogyan ejtsük: bokeh?
A fotós szakzsargonban sok olyan szó van, amely idegen eredetű (lásd blende, push-hívás, Schwarzchild-effekt, stb.). Egyesekhez nem is igazán van jól használható magyar szó.
Bár...
Nem tudod mi a fényszennyezés? Ebből a time-lapse videóból megértheted!
A fényszennyezés nem olyan környezetkárosító dolog, mint a szemét kocsiból való kihajítása, vagy a tengerbe jutott olaj, de ez is az emberi civilizáció mellékterméke....
Így készíts borult időben naplementés (napfelkeltés) portrékat
Naplementés portréra van szükséged, de 40 méter vastag a felhőzet? Akkor sem kell kétségbe esned! Két dologgal tudjuk helyettesíteni a napfényt: kézi...
Kicsi a lakás? Így is tárolhatod az objektívjeid!
Michael Andrew az alábbi videóban mutatja be, hogyan tárolja ő az objektívjeit. Ehhez csupán egy olcsó, ajtóra akasztható, átlátszó cipőtartót használ.
A megoldás előnye, hogy...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben