Rövidesen végéhez érünk Pentax K200D tesztünknek, melynek köszönhetően már jópár tesztfotóval rendelkezünk. A tesztfotók Pentax smc DA* 200mm f/2.8 ED [IF]SDM, Pentax smc D FA 50mm f/2.8 Macro, Pentax smc DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF) és Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II optikákkal készültek. A tesztképeink egy része már megtekinthető a Pentax K200D adatlapjáról vagy erre a linkre kattintva. A fájlnevekben feltüntettük a használt érzékenységet, a gyújtótávolságot és a rekeszértéket is. A 18 mm alatti gyújtótávolságú (valamint a 13-as sorszámú) képek Pentax smc DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF) optikával, a 18-55 mm közöttiek Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II optikával, az 50 mm gyújtótávolságúak Pentax smc D FA 50mm f/2.8 Macro-val, míg a 200 mm fókusztávolságú képek Pentax smc DA* 200mm f/2.8 ED [IF]SDM objektívvel készültek. A fájlnévben szereplő RAW szócska az eredetileg RAW-ban készült fotókat jelzi, ezeket a gyári Pentax Photo Laboratory programban alakítottuk át JPEG-é alap beállítások mellett, de 0 zajszűréssel. A RAW-LR jelzés a z Adobe Lightroom1.4.1-ben konvertált fotókat mutatják, melyek a szoftver alapbeállításaival készültek. A fényképezőgéppel készített JPEG fotók kikapcsolt (pontosabban a lehető legkisebb) zajszűrés mellett, 0 értékű élesítésűek (itt az alapérték 1 lett volna, de túlélesítettnek tűntek ezek a képek).
NÉPSZERŰ CIKKEK
A Canon EOS rendszer 30 éve másfél percben
Az ausztrál Digital Camera Warehouse egy összefoglaló videóval köszönti a 30 éves Canon EOS rendszert.
Kisfilmjükben végigtekinthetjük az elmúltnyócév ( ;) ), akarom mondani az...
Alapfokon: Érzékelők II.
A digitális fényképezőgépekkel ismerkedőknek szóló cikksorozatunk második része a képérzékelők méretével és arányaival foglalkozik.
Acélgyapot, ezúttal közelről
Bizonyára sokan tudtok róla, hogy érdekes hosszú expozíció felvételek készíthetők acélgyapottal, hiszen ezt meggyújtva és magunk körül megpörgetve pofás fényjelenség hozható létre:
Igaz, manapság már...
Ha eddig nem értetted az anamorfikus lencséket, most megérted
A XX. század közepén terjedtek el robbanásszerűen az anamorfikus filmes objektívek (és itt most nem az alapanyagra, hanem a mozgóképre kell gondolni), amelyek különleges...
Heti Fortepan – 5.: Tervezetten természetes kastélyparkok
Ma Magyarországon már csak alig egy-két helyen csodálhatjuk meg eredeti környezetükben a főúri kastélyokat, pedig egykor a fényűzéshez éppúgy hozzátartozott a hatalmas park, mint az impozáns épület. Fotókon az ország legszebb precízen megtervezett kastélyparkjai.
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben