Még kedden voltunk hivatalosak a Sigma standjának tárgyalójába, ahol Kazuti Yamaki úr, a vállalat mindennapi működéséért felelős vezetője az új objektívek egy-egy mintadarabjával várt bennünket. Az új termékek áttekintését a cég legújabb tükörreflexes gépének az SD1-nek az áttekintésével kezdtük. A Foveon technológián alapuló 15,3 megapixeles érzékelő a korábbi években megszokott módon 3 rétegben érzékeli a három alapszín intenzitását, így minden egyes pixelhelyen az adott pont mindhárom színkomponenséhez gyűjt információt. Ha a Bayer szűrős érzékelőkhöz hasonlítanánk, akkor az új gép érzékelője elvi síkon egy kb. 45 megapixeles érzékelőjének részletgazdagságával egyenértékű. Az összehasonlítás persze nem fair, hiszen a gép által elmentett végeredmény nem egy 45, hanem egy 15 megapixeles kép, de a korábbi tapasztalatokból kiindulva az SD1-től joggal várhatunk tűéles részleteket. A beszélgetés során sajnos nem sikerült kézbe vegyük a bent lévő egyetlen SD1-et (az a gyanúm, hogy annyira prototípus, hogy nem szívesen mutogatták volna vitrinen kívül), de Yamaki úr kiemelte, hogy a fekete-fehér képek feldolgozásában jelentős előrelépést tettek. Az új érzékelőn a bayer mintás szenzorokhoz képest dupla mennyiségű zöld fotódióda található, ami annak köszönhetően, hogy az emberi szem a zöld színre érzékeny a legjobban, fekete-fehér képeknél a többi érzékelőhöz képest kétszeres részletgazdagságot biztosít. A víz és porálló szigeteléssel ellátott magnézium vázas fényképezőgépbe új fejlesztésű, 11 pontos AF rendszer került. A váz után áttértünk a cég legújabb objektívjeire. Az APO 120-300mm F2,8 EX DG OS objektívet Yamaki úr egyenesen a Sigma eddig gyártott legjobb objektívjének nevezte. A korábbi 120-300mm-es objektívet az eredeti modell 5 évvel ezelőtti megjelenése óta felhalmozott tapasztalatok birtokában teljesen áttervezték, és a kor elvárásának megfelelően egy 4 blendényi előnyt biztosító képstabilizátorral is ellátták. Az új 150mm-es makró objektív szintén egy már létező modell frissített, képstabilizátorral felszerelt változata. Az objektív áttervezése során az újabb szoftvereknek és anyagoknak köszönhetően jelentősen tudtak javítani a képminőségen is. A beszélgetés során nem hagyhattuk ki a kérdést a Sigma objektívek korábban tapasztalható gyártási minőségbeli szórásával kapcsolatban. Yamaki úr elismerte, hogy korábban voltak ilyen problémáik, de az elmúlt két évben sokat tettek az elvárt minőség folyamatos biztosítása érdekében. A gazdasági válságra való szokásos válasszal (elbocsátás, gyártás áttelepítése máshova) szemben a Sigma új fejlesztési projekteket indított, illetve új minőségbiztosítási eszközöket vezetett be. Ennek lett az eredménye az objektívekben lévő vadonatúj képstabilizátor elem, de ilyen a SD1-ben lévő 11 pontos AF modul is. A Sigma SD1 2011 tavaszán, az objektívek pedig 2011 elején kerülnek a boltokba. Yamaki úr a korábbi késésekre reagálva elmondta, hogy sokat tanultak a korábbi csúszásokból, és igyekeznek tartani a megadott határidőket. A Photokina 2010 tudósítás nem jöhetett volna létre az Artwork Photo, a Fujifilm Magyarország és a McGoat webáruház támogatása nélkül.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Elképesztő fotózás egy 3 éves kislánnyal
Nellee Rossi apukája úgy döntött, hogy amazon leányt varázsol lányából, amelyet egy fotósorozattal kívánt elérni. A munkájában is fotósként dolgozó Josh Rossi 1500 dollárt...
Miért fontos a tömörítetlen HDMI kimenet?
Ha azt mondjuk videofelvétel, nyilván mindenki legyint egyet, mondván ez már minden mai gépben benne van. Ha azt mondjuk 4k, akkor még sokan fel...
Biztos, hogy jól rendezted be a fotóstáskád?
Elég egy apró figyelmetlenség és a felszerelésed épsége bánhatja!
Fotóstáskából sokféle kialakítású létezik, vannak hátra felvehetők, vannak keresztbe vetve hordhatók és vannak a legnépszerűbbek,...
Színek szelektív sötétítése Photoshopban
Jimmy McIntyre videójában megtanulhatunk egy gyors trükköt, hogyan sötétítsünk, vagy világosítsunk egyes színeket képeinken. A Photoshop, mint tudjuk, rettentő sok szolgáltatást és...
3D fotózás nem 3D képes fényképezőgéppel
Nem újkeletű témáról van szó, mégis most érdemes újra elővenni, hiszen egyre több gép támogat 3D módokat, de nem mindenkinek van rá lehetősége, hogy ilyen gépet válasszon, pedig van már fotópályázat is ezekre a képekre. Azonban azoknak sem kell lemondani a sztereoszkópikus fotózásról, akik nem rendelkeznek 3D géppel, hiszen egy ingyenes és egyszerű program, plusz némi gyakorlat segítségével remek térhatású fotókat készíthetnek.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben