A Dózsa György úti metrómegállóhoz közeli, angyalföldi Taksony utcában találtam rá a G3-Studióra. Itt már egy kicsit kihaltabb, nyugisabb hangulat fogad a belvárosi pörgés után. …legalábbis kint az utcán. Hiszen a nagy bérház földszintjén kialakított stúdióban még elég nagy a jövés-menés. Meglehetősen ipari hatású, de nem lepukkant, inkább modernnek tűnő, hatalmas műterem „komplexum” fogad. A nap legynagyobbja. Minden magas és fehér, kicsit irodaházas jellegű, leszámítva a falakon lévő sztárportrékat – gondolom az itt fotózkodott celebekről készültek. Tetszett, hogy a hely rendkívül világos is. Végig óriási ablakokkal, melyek még ezen a kora tavaszi borongós délutánon is barátságossá fényessé teszik a G3-at. A nagy előtérben túlesem a rövid regisztráción, és megtudom, hogy az 1-es műteremben van a modellfotózás. Ezek szerint több is van. Mielőtt meglátogatnám, a pihenőként is szolgáló előtérben kattintgatok néhányat, hiszen itt állították fel a Canon egyik nagyformátumú nyomtatóját, melyet most is 8-10-en vesznek körül, miközben szorgalmasan dolgozik. Végül átballagok az 1-es műterembe. Szemben vele a 2-es szám látszik az ajtón. Igyekeztem a 6 órás zárás előtt végigjárni az összes belvárosi helyet, ami bőven sikerült is, viszont ahogy beléptem a terembe abban a minutumban véget ért mára a modellfotózás. Elvis has left the building! Köszönjük, ennyi volt mára, ne tolongjanak, kérem! Egy tétova kattintással sikerült megörökíteni, ahogy a fehérneműs modell (glamour fotózás volt) kitipeg a színről. Amúgy is már csak néhányan ücsörögtek az előtérhez mérten nagy, világos, tiszta fehér, és szellősen berendezett helyiségben, kész képeiket böngészve, vagy épp az instruktorral eszmét cserélve. Pár kattintás a műteremről, mely hatalmas oktoboxszal, MikroSat vakukkal és fehér háttérrel berendezett, hátul nagy sminkasztalokkal és tükörrel, középen pedig kényelmes kanapékkal. Ezután irány az előtér, ahol megérdeklődöm a vasárnapi programot: művészi aktfotózás. Aki siet még talán odaér, de ne hagyjátok a végére!
NÉPSZERŰ CIKKEK
Mennyivel erősebb egy stúdióvaku, mint egy rendszervaku és egy LED állandó fényforrás?
A világítástechnikában teljesen eltérő módon adják meg a stúdió vakuk, a rendszervakuk és az állandó fényű lámpák maximális fényteljesítményét. De mégis, melyik mennyire erős?
Heti Fortepan – 21.: Szappangyári kompozíciók
Keveházi János amatőr fotói a kőbányai szappangyár hőtköznapjairól és ünnepnapjairól.
Így készíts nagy tárgyakról termékfotókat
Sean Tucker háromrészes oktatóvideójából megtudhatjuk, hogyan kezdjünk neki, hogyan fotózzunk és hogyan dolgozzunk fel nagy méretű tárgyak termékfotóit.
Tudod, hogy fotós vagy, ha…
"You know you're a photographer, when..." kezdettel egy kérdés került fel a facebookra, melyre jobbnál jobb válaszok érkeztek, pro és kontra sokféle akad. ...
Ennyire rázza be a gépet csak egy redőnyzár!
A DSLR-ek elterjedésével egyre több gyártó tette lehetővé az exponálás előtti előzetes tükörfelcsapást, azaz az MLU-t (Mirror Lock-up). Tették mindezt azért, mert az első...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben