A Sigma az idén már bejelentett jópár ígéretes minőségi objektívet, s pletykák szerint úgy tűnik, ez a jó szokása nem marad abba. A hátunk mögött lévő nyáron a Sigma részéről három komoly új objektívet kapott a fotós társadalom: a fullframe szenzoros gépekkel is használható Sigma 120-300mm f/2,8 DG OS HSM nagy fényerejű stabilizált telezoomot, a Sigma 35mm F1,4 DG HSM nagy fényerejű standard fixet és az APS-C szenzoros DSLR-ekhez készült Sigma 18-35mm F1,8 DC HSM nagy fényerejű nagylátószögű zoomot. A neten keringő pletykák szerint a Sigma nem áll le objektívparkjának minőségi tagokkal történő megújításával, s az Art és Comptemporary széria további remek tagokat kaphat. Elsőként egy Sigma 24-105 mm f/4 OS fix fényerejű stabilizált zoom jöhet, amely a Canon 24-105 mm F4 L IS USM, illetve a Nikon 24-120mm f/4G AF-S ED VR alternatívája lehet. Hasonló tartományban, de kicsit rövidebb véggel, viszont a konkurenciánál egy egész fényértékkel jobb fényerővel érkezhet a Sigma 24-70mm f/2 OS HSM objektív, ami a fullframe szenzoros fényképezőgépek tulajdonosainak szívét szerintem már most nagyon megdobogtatja. Ha az objektív rajzolata f/2-n is jó lesz, s nem lágyul el túlságosan, akkor gyönyörű szép háttérelmosású fotókat készíthetünk majd, a HSM rendszernek köszönhetően pedig az élességállítás sebességével sem lesz gond (a pontosságot pedig a nyitott blendénél jó rajzolat garantálhatja). Gyenge fényben és speciális effektekhez (kis mélységélesség) lehet remek választás a Sigma 24mm f/1,4 DG objektíve, amelyhez fényerőben is hasonló létezik a Canon és Nikon kínálatában is, így ez az objektív nem hiánypótló, inkább vélhetően csak egy kedvezőbb árú alternatíva lesz. Már persze ha a pletykák igaznak bizonyulnak. Mi mindenesetre nagyon kíváncsian várjuk, hogy a japán gyártó valóban képes lesz-e kiszolgálni az egyre komolyabb igényeket támasztó nagy felbontású DSLR gépek elvárásait. Eddig úgy tűnik, új objektívjeivel ezt sikeresen teszi.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Panorámát készítesz Lightroomban? Így gyorsíthatsz!
Köztudott, hogy a panorámaképek feldolgozása során elképesztő mennyiségű adattal kell dolgoznunk, amelyek ráadásul nem is mindig a végleges változatot adják. Ha a panoráma...
Újszülött fotózás
Bár hazánkban nincs még óriási divatja, de szerintem ami késik, nem múlik.
Már megint a külföld majmolása - kezdhetné bárki legyintve, mielőtt kilép a blogból....
Így fotózz extrém hidegben
Vajon kell-e félnünk a nagyon hidegben való fotózástól? Árthat-e a gépünknek a nagy hideg? Tények és tévhitek az extrém hidegben való fotózásról.
Ismét...
Igen részletesen a frekvencia elkülönítés technikáról
Sok profi retusőr dolgozik a Frequency Separation technikával az arcbőr retusálásánál. Nézzük, hogyan is működik.
Miért nem számít a DPI a pályázatoknál?
Sokszor találkozom olyan fotópályázati kiírással, ahol hibásan, 300 dpi felbontású fotókat kérnek. Nos, ez nem csak a kiíró hozzá nem értését bizonyítja, de a...
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben